הקיץ עומד להסתיים, ולכן זהו הזמן המתאים לבדוק את השומות שעל העור. בכללית אסתטיקה ישנה חשיבות להסרת השומה באופן מקצועי ובטוח, ולשליחתה לבדיקה פתולוגית. כחלק מפריסת סניפי כללית אסתטיקה הארצית, ניתן להיפגש עם צוות המומחים במרפאות הקריון, עפולה, חדרה, גרנד קניון בחיפה ונתניה

כלים
ד''ר עמוס לויאב צילום- עומרי מירון
ד''ר עמוס לויאב צילום- עומרי מירון

 

עד הקיץ הבא - עור חלק משומות! בשנים האחרונות פונים יותר ויותר אנשים להסרת שומות מחלקי גופם. השומות מופיעות על הגוף כבר בשנת החיים הראשונה, ומספרם הולך וגדל בגיל ההתבגרות ומגיע לשיאו בגיל 25 ולעיתים עד גיל 30. חלקן מופיעות בדומה לכתמי עור נוספים, בעקבות חשיפה לשמש בתקופות הקיץ, חלקן מולדות  וגדלות עם השנים וחלקן מתפתחות על עור הגוף אך נשארות בגודל אחיד ולא בולטות ממנו. גודל השומות משתנה בין שומות קטנות, בינוניות וגדולות מאוד, אשר אותן מומלץ להסיר בשלב המוקדם ביותר מחשש להתפתחותן לגידולים ממאירים.

בנוסף, יש לציין כי אמנם מקור השומות על הגוף בעיקרו הוא גנטי, אך חשיפה לשמש עלולה להיות גורם להתמרה סרטנית של שומות- כלומר הפיכת תא רגיל לתא סרטני, ולכן חשוב לבצע בדיקה מקיפה של השומות אותן רוצים להסיר.

איך  ניתן לדעת האם שומה מסוכנת?

- תחושת גירוד- דימום ללא גירוד או נגיעה מקדימים- גדילה לאחר מספר שנים בהן הייתה בגודל קבוע- הגבול בינה לבין עור הגוף אינו סדיר והיא אינה סימטרית - גוון שאינו אחיד- קוטרה גדול משישה מילימטרים

במידה ונתקלים במקרים אלו, יש לפנות לרופא לבדיקה ובמידת הצורך להסירה.

אפשרויות הטיפול בשומה הן: ניתוח הכולל תפרים, ניתוח ללא תפרים, והסרה בחיתוך וצריבה. אופן ההסרה נקבע על פי התרשמות המנתח וסוג השומה אותה מסירים.

לדברי המומחה בכירורגיה פלסטית, והרופא הראשי של כללית אסתטיקה, ד"ר עמוס לויאב, "כל האפשרויות מבוצעות במרפאות כללית אסתטיקה הפרוסות ברחבי הארץ עם הרדמה מקומית של המקום. כל נגע שנכרת נשלח לבדיקה מיקרוסקופית".

בכללית אסתטיקה מדגישים את חשיבות הסרת השומה באופן מקצועי ובטוח בכדי להקטין משמעותית השארת צלקות גדולות על גוף המטופל. לאחר הסרתה, השומה נשלחת לבדיקה פתולוגית, ובסופה הממצאים נשלחים חזרה אל הרופא להמשך מעקב. הטיפול להסרת השומה נמשך כ-20 דקות כאשר לאחר הטיפול מומלץ לשמור על המקום שבו הוסרה השומה ולהימנע מכניסה לים או בריכה על מנת למנוע זיהום. כמו כן, עד לריפוי סופי והיעלמות האודם מאזור ההסרה, מומלץ להיזהר מחשיפה לשמש ולהשתמש בקרם הגנה, ומכאן ההמלצה לבצע אותו בתקופה המדוברת עם סיומו של הקיץ.

רשת מרפאות כללית אסתטיקה מונה 17 סניפים בפריסה ארצית, ומציעה ניתוחים וטיפולים אסתטיים על ידי מומחים ואחריות של גוף רפואי. כחברת בת של שירותי בריאות כללית- הגוף הרפואי הגדול בישראל, החומרים והמכשור הטכנולוגי בכללית אסתטיקה נבחנים בקפידה, עומדים בתקנים מחמירים ומאושרים על ידי משרד הבריאות,-FDA האמריקני ו/או CE האירופאי. הצוותים הרפואיים מחויבים לעמוד בסטנדרטים הגבוהים ביותר של טיפול מקצועי, אמינות ובקרה רפואית. בין הטיפולים המוצעים בכללית אסתטיקה: ניתוחי פנים, ניתוחי חזה, ניתוחי פנים, ניתוחי גוף, טיפולים אסתטיים (הזרקות למילוי והעלמת קמטים, הסרת נגעים ושומות, טיפולי הזעת יתר, פיגמנטציה, צלקות פוסט אקנה, פילינג, טיפול בנימים וורידים ועוד).