במקום לצאת לטיולים וחופשה בים - בני נוער מנצלים את תקופת החופש הגדול לצורך ביצוע ניתוחים פלסטיים. בין הניתוחים הפופולריים ביותר המבוקשים על ידי הנערים והנערות ניתוחי אף, אוזניים והגדלת חזה. לדברי הרופא הראשי ברשת מרפאות כללית אסתטיקה ד"ר עמוס לויאב, "בתקופה זו אנו רואים גידול במספר התלמידים והמורים שנמצאים בחופשה ומגיעים לביצוע ניתוחים פלסטיים. כל ניתוח המבוקש על ידי בני הנוער מחויב באישור ההורים/אפוטרופוס" כחלק מפריסת סניפי כללית אסתטיקה הארצית, ניתן להיפגש עם מומחינו במרפאות הקריון, עפולה, חדרה, גרנד קניון בחיפה ונתניה

כלים
רופא ראשי ד"ר עמוס לויאב. צילום - עומרי מירון
רופא ראשי ד"ר עמוס לויאב. צילום - עומרי מירון

 

בני נוער רבים חולמים על שינוי המראה החיצוני שלהם, מה שידוע כבעל השפעה גדולה מאוד על הביטחון העצמי של בן/בת הנוער בגילאי ההתבגרות. כתוצאה מהשיפור בתחושת הביטחון לאחר ביצוע הניתוח הפלסטי, הביקוש מצד בני הנוער לטיפול רפואי-אסתטי לשיפור המראה שלהם גדל. בין הטיפולים הנפוצים המבוקשים על ידי בני הנוער ומותאמים לגילם: ניתוחי אף, הגדלת חזה לבנות והצמדת אוזניים.

ניתוח אף:

הניתוח הפופולרי ביותר בקרב בני הנוער. ניתן לבצע את הניתוח החל מגיל 16, הגיל שבו מסתיימת התפתחות הפנים ובו בני הנוער בוגרים דיים בכדי לעבור את השינוי. הניתוח מתבצע תחת הרדמה כללית ואורך כשעתיים. בסיומו, האזור המנותח מגובס למשך שבוע ולאחר הורדת הגבס הנפיחות יורדת בהדרגה ונחשף המראה המעוצב של האף.

הגדלה והקטנת חזה:

הגדלת חזה הינו הניתוח הפופולרי ביותר בקרב צעירות ואף בוגרות יותר, הביקוש הנפוץ ביותר הוא עד לגילאי 30 אך ניתן לביצוע גם לאחריו. לעומתו, ניתוח הקטנת חזה המתאפשר לביצוע החל מגילאי 17, נפוץ גם בקרב נערים (גינקומסטיה) מתבגרים הסובלים מהתפתחות חזה מסיבותיהם הרפואיות השונות.

ניתוח הגדלת החזה נעשה בהרדמה כללית ונמשך כשעה ובמהלכו מוחדרים שתלי סיליקון מתחת/מעל שריר החזה. התפרים נסגרים לאחר כשבועיים ועל המנותחת ללבוש חזיית ספורט ייחודית על מנת לשמר את עיצוב השד בשבועות הראשונים שלאחר הניתוח.

ניתוח הקטנת החזה הוא מורכב יותר ואורך כשעתיים עד ארבע שעות ובו מעצבים מחדש את מראה השד באמצעות הזזת הפטמות. הניתוח מבוקש מאוד על ידי נערות בעלות חזה גדול מאוד הפוגע בשגרת חייהן וגורם לכאבים בעמוד השדרה. ניתוח נוסף שניתן לבצע באזור השדיים הוא א-סימטרייה המתבטאת בגודל, נפח או צורה/מיקום הפטמות, ניתוח זה גם כן מבוצע לגילאי 17 ומעלה בלבד.

הצמדת אוזניים:

ניתוח הנפוץ מאוד בקרב ילדים בגילאי 6-12 שכן מבנה האוזניים מתקבע סופית בשנים אלה. הניתוח מתבצע בהרדמה כללית ונמשך כשעה עד שעתיים ובמהלכו מבוצע חתך מאחורי האוזן המאפשר את ביצוע הניתוח כולו. רבים מהמבקשים לעבור ניתוח מסוג זה הם ילדים הטרודים ממראה אוזניהם ומבצעים פעולות רבות באופן יום יומי על מנת להסתירן.

מומחה בכירורגיה פלסטית והרופא הראשי ברשת מרפאות כללית אסתטיקה ד"ר עמוס לויאב מספר על התהליך, "כל בן/בת נוער שמגיעים אלינו לצורך ביצוע ניתוח, נדרש בהסכמת אפוטרופוס/הורה (במידה ומדובר בהורים גרושים, נדרשת הסכמת שני ההורים) שכן כל פעולה 'פולשנית' לגוף הנער או הנערה נדרשים לאישור. בתקופה זו של החופש הגדול אנו רואים גידול משמעותי במספר בני הנוער המגיעים לביצוע ניתוחים פלסטיים , וגם מורים הנמצאים בחופשות מבתי הספר. הניתוחים הפופולריים ביותר שאותם מבקשים בני הנוער הם: הגדלת חזה, ניתוחי אף, ניתוחי אוזניים ופעולות להסרת שיער".

רשת מרפאות כללית אסתטיקה מונה 17 סניפים בפריסה ארצית, ומציעה ניתוחים וטיפולים אסתטיים על ידי מומחים תחת אחריות של גוף רפואי. כחברת בת של שירותי בריאות כללית- הגוף הרפואי הגדול בישראל, החומרים והמכשור הטכנולוגי נבחנים בקפידה, עומדים בתקנים מחמירים ומאושרים על ידי משרד הבריאות, ה-FDA האמריקני ו/או ה-CE האירופאי. הצוותים הרפואיים מחויבים לעמוד בסטנדרטים הגבוהים ביותר של טיפול מקצועי, אמינות ובקרה רפואית. בין הטיפולים המוצעים בכללית אסתטיקה: ניתוחי פנים, ניתוחי חזה, ניתוחי פנים, ניתוחי גוף, טיפולים אסתטיים (הזרקות למילוי והעלמת קמטים, הסרת נגעים ושומות, טיפולי הזעת יתר, פיגמנטציה, צלקות פוסט אקנה, פילינג, טיפול בנימים וורידים ועוד).