כדי שתוכלו להחליט אם עדיף לכם לעשות פוליש לרצפה של הבית או שאולי עדיף לכם לעשות ליטוש מרצפות מקצועי, אתם קודם כל צריכים להבין את ההבדל בין שני שירותי הניקיון הללו.

כלים
פוליש לבית
פוליש לבית

מדובר בשתי עבודות שונות לגמרי, שכל אחת מהן בעלת יתרונות מאוד מסוימים ולא תמיד זה יהיה הדבר שהכי מתאים עבור מרצפות הבית שלכם. זה שאתם מתכוונים לעשות את הצעד החשוב של הזמנת שירותי ניקיון לבית ואתם מבינים שטיפול מקצועי יכול לשדרג ולשמר את הרצפה שלכם, זה כבר שלב חשוב. אבל לא כל חברת ניקיון לבתים פרטיים תדע לספק לכם המלצות לגבי סוג העבודה שהכי יתאים, לכן כדאי שתדעו לבד מה כל שירות מציע וכך תוכלו לבחור את מה שהכי נכון לרצפה שלכם.

ליטוש מרצפות

תהליך של ליטוש מרצפות מורכב מארבעה שלבים:

שלב 1 – כרסום עדין

השלב הראשון הוא בעצם הכנה מקדימה לפעולת הליטוש של המרצפות, בו נעשה כרסום עדין בחריצים שמפרידים בין המרצפות. החריץ שמפריד בין המרצפות מאפשר שאיבה וניקיון של לכלוך שנתקע בין המרצפות, כדי שנוכל להתקדם לשלב הבא של מילוי החריצים באופן מוצלח.

שלב 2 – מילוי חריצים

לאחר שפעולת השאיבה השאירה את המרווחים בין המרצפות נקיים, ממלאים את החריצים בדבק שאמור לשמור על סדר המרצפות בעת ביצוע הליטוש בהמשך. ללא מילוי הדבק, המרצפות עלולות להיפרד והליטוש יכול לגרום לשיבושים באחידות הגובה והרצף של סדר המרצפות.

שלב 3 – ייבוש

לאחר שסיימנו למלא את הדבק בין החריצים, צריך להמתין עד שהדבק יתייבש ורק אז יהיה אפשר להמשיך בפעולת הליטוש. ההמתנה לייבוש הדבק חשובה מאוד והיא זו שתקבע את איכות התוצאה הסופית, לכן קחו נשימה עמוקה ואל תנסו לקצר בשום דרך את משך הזמן שלוקח לדבק להתייבש.

שלב 4 – ליטוש

לאחר ביצוע השלבים הקודמים, אפשר להתחיל לבצע ליטוש מרצפות עם דיסק יהלום חדיש ומקצועי, שמאפשר ליטוש חלק ואחיד על ידי השחזה של החלק החיצוני ביותר ברצפה וגילוי שכבה חדשה ונקיה שמסתתרת מתחתיו. ליטוש רצפה מקצועי יגרום לרצפה להיראות כמו חדשה.

פוליש לרצפה

לצורך ביצוע פוליש לבית באופן מקצועי נדרשים שלושה שלבים:

שלב 1 – קרצוף

השלב הראשון של ביצוע פוליש לרצפה הוא קרצוף השכבה העליונה והסרת כל הלכלוך הקשה שהתגבש והתקשה מעל המרצפות. שלב הקרצוף מגלה את השכבה החיצונית של הרצפה וחושף אותה להמשך התהליך מבלי שהלכלוך יחצוץ ויפריד בינה ובין חומר האיטום שימרח בשלב הבא.

שלב 2 – איטום

שלב האיטום מאפשר הגנה לרצפה מפני בלאי ושחיקה עתידיים, מה שהופך את הביצוע של פוליש לבית להרבה יותר מפעולת ניקיון והברקה. האיטום יגן על הרצפה משריטות וימנע הצטברות של כתמים, רק צריך לוודא שהזמנתם חברת פוליש מקצועית שמשתמשת בחומר איטום איכותי.

שלב 3 – הברקה

השלב האחרון בביצוע פוליש לרצפה הוא הברקת המרצפות, פעולה שצריך לחזור ולבצע כמה פעמים בכמה שכבות, כדי להטמיע את חומרי הפוליש באופן איכותי שיוכל להחזיק מעמד. כמות מעטה מידי של שכבות פוליש לא תאפשר לאפקט המבריק להחזיק למשך זמן רב לאחר מכן.

ההבדל בין פוליש וליטוש

פעולה של ליטוש מרצפות ניתן לעשות לרצפה שעשויה מחומר חזק בעל שכבות פנימיות, לדוגמה ליטוש אבן או ליטוש שיש וכל ריצוף שניתן להשחיז בו את השכבה העליונה כדי לגלות שכבה חדשה ונקיה מתחת. לעומת זאת, פוליש לדירה עדיף לעשות למרצפות אטומות, שלא מאפשרות ספיגה כמו ריצוף אבן טבעית. אפשר להזמין חברת פוליש כדי לבצע פוליש לדירה שיש בה ריצוף גרניט פורצלן או רצפת טרצו, שעבור סוגי ריצוף אלו לא יתאים ליטוש כי הוא יפגע במרצפות.

פוליש לבית רק מכסה את הרצפה בשכבת הגנה מבריקה, ללא פגיעה בחומר המרצפות עצמן. בשונה מאופי הביצוע של ליטוש אבן טבעית או ליטוש שיש וכדומה, שפעולת ההברקה לא נעשית על ידי הוספת שכבה חיצונית חדשה ומבריקה אלא על ידי הסרת השכבה החיצונית הקיימת וגילוי שכבה פנימית יותר שלא הייתה חשופה כלפי חוץ ולכן לא דבק בה לכלוך.