המועמד לראשות עיריית כרמיאל ויו"ר תנועת רק כרמיאל משה קונינסקי, הציג השבוע בפני פעילי המטה את התכנית  "כרמיאל שלנו היא 10 " - עשרת מנופי הצמיחה של כרמיאל.  קונינסקי מבטיח כי, "יישומם של עשרת מנופי הצמיחה והפיכתם מחזון לתכנית, יובילו את תושבי העיר לעתיד טוב יותר, ימצבו  את כרמיאל כעיר אטרקטיבית, מובילה וייחודית, ולמעשה ל - בירת הגליל !"

כלים
משה קונינסקי. צילום-אלכס הובר
משה קונינסקי. צילום-אלכס הובר

 

קונינסקי מציג, מזה מספר שבועות, תכניות עבודה מפורטות ומעשיות, שאותן בכוונתו להוציא לפועל לאחר היבחרו לראשות העיר. השבוע, חשף, כאמור, את  "כרמיאל שלנו היא 10"  - עשרת מנופי הצמיחה של כרמיאל:

1. פיתוח וקידום העסקים והתעשייה בעיר תוך חיזוקם של הקיימים ושיווק העיר באופן מקצועי לחברות ולמפעלים חדשים.

2. הצעירים הם המשאב החשוב ביותר לכרמיאל. בתוכנית - הפניית משאבים מאסיבית לעידוד צעירים להישאר בעיר ובכללם- סיוע בפתיחת עסקים של בני כרמיאל, השקת תכנית: " חוזרים הביתה - חוזרים לכרמיאל "  לעידוד משפחות צעירות חוזרות.

3. הפיכת העיר כרמיאל  "לעיר מטרופולין" השואבת אוכלוסייה  חדשה, צעירה  ואיכותית ושומרת על ציוויונה היהודי של כרמיאל. מיצובה של כרמיאל  "כמרכז שלטוני אזורי" המספקת שירותים בתחומים רבים וביניהם :שירותי משרדי ממשלה בנושאים פיננסים ומיסים, משפט, תחבורה, חינוך ותרבות  של כל אזור הצפון.

4. הכרזה על החינוך בעיר כמנוף מרכזי וחשוב לפיתוח ושגשוג העיר, השקת "חזון חינוכי" ותכנית אב חדשה המשלבת את כל השותפים לשיפור התוצאות בחינוך. המורים, המנהלים, ההורים, התלמידים, התושבים, אנשי האקדמיה, הסטודנטים והעירייה תוך השקעה משמעותית בחינוך ילדינו. חיזוק הקשר המשולש בין  "האקדמיה", החינוך הבלתי פורמלי והחינוך הפורמלי בעיר !

5. הגדרת נושאי התרבות והספורט בעיר כנושאים בעלי חשיבות מרכזית לחיי הקהילה תוך השקעה בפעילויות הפנאי של התושבים, הגדלת ההשקעה בתרבות, בספורט העממי ובספורט ההישגי כאחד !

6. מיתוג העיר כרמיאל: "התקווה החדשה של הצפון" תעשייה, צעירים, מחקר ואיכות חיים!

7. ניהול העיר  "בגובה העיניים" תוך שקיפות ושיתוף התושבים.

8. שינוי סדרי העדיפות בתקציבי העירייה תוך השקעה ניכרת ביצירת מקומות תעסוקה מגוונים ואיכותיים, שיווק העיר וביסוסה כעיר תעשייה, מדע ומחקר, עידוד וטיפוח

9. מהפך בתרבות הניהול העירונית, העשרה מקצועית במטרה להעניק שרות איכותי יותר לתושבים, הפניית תקציבים ועידוד למצוינות לשם יצירת יעילות תפקודית וכלכלית של מנגנון העירייה וגופי הסמך שלה.

10. הכרזה ברורה על מגבלת כהונה של ראש העיר למקסימום שלוש קדנציות.