כל אתר אינטרנט רוצה לתפוס מקום טוב יותר במנועי החיפוש. כל אתר אינטרנט רוצה להופיע במקום טוב בחיפושים של הגולשים ובהתאם למגוון רחב של ביטויי חיפוש מובילים. אך בעוד ישנם אתרים שמצליחים להשכיל ולהצליח באמצעות קידום אורגני איכותי, אחרים כושלים בכך ולא מבינים איפה הם טועים. אז מהו באמת סוד ההצלחה של קידום אתרים אורגני?

כלים

קידום אתרים אורגני לא מתקבל מהיום למחר

הבסיס לקידום אורגני מוצלח באמת הינו בנייה של אסטרטגיית קידום בצורת נדבך אחר נדבך. יש צורך לבצע עבודת קידום יסודית, שלוקחת זמן, שמתקדמת באופן טבעי אך כזאת שגם מספקת תוצאות שמחזיקות מעמד לאורך זמן. הזמן נדרש משום שהאלגוריתמים של מנועי החיפוש (כדוגמת גוגל) מעניקים מעין ציונים למדדים כגון אמינות וסמכותיות. מדדים המוכרים על ידי העוסקים במלאכה המציינים את ההיבטים הללו הינם Authority rank ו-Trustrank.

כאשר האתר המקודם נתפס כאמין וכגורם מקצועי (כלומר כבעל סמכות בתחומו) מנועי החיפוש מקדמים אותו מעלה מעלה. אם הציעו לכם קיצורי דרך על מסך כל מיני שיטות "קסם" למיניהן דעו שלאורך זמן הן מביאות יותר נזק מתועלת. הסבלנות היא מידה טובה בעולם הווירטואלי ובפרט בקידום אורגני.

קידום אתרים אורגני בעזרת מקדמים מנוסים

אי אפשר לצפות מגורם בלתי מנוסה לבצע קידום אתרים אורגני איכותי באמת. כדי שיהיו תוצאות, כדי לקדם אתר אינטרנט או מותג ברשת באופן אורגני אל מול התחרות העזה, אי אפשר להתפשר. חייבים להיעזר במקדמים מנוסים מאוד, שיודעים לדבר בשפה שמנועי החיפוש אוהבים.

מקדמים מנוסים הם אלה שמכירים היטב ולעומק כל גורם שמשפיע על קידום האתר. בארגוני ענק, דרך טובה תהיה לעודד שיתוף פעולה כלל ארגוני, בין הגורמים שאחראים על פיתוח תוכן ולבין הגורמים שאחראים על שיווק, מיתוג ומכירות. בארגונים קטנים או בינוניים, כאשר שוכרים חברת קידום מקצועית, בהחלט ייתכן שהיא זו שתספק מעטפת כוללת כאשר היעד ברור – מנועי החיפוש יזהו את המותג ואת העסק כמובילים בתחומם.

קידום אתרים אורגני זהו תחום שלא נח לרגע

כדי להצליח בביצוע קידום אתרים מצוין, יש צורך במקצוענות שתמיד חותרת קדימה. חייבים תמיד להיות מעודכנים, בחזית הטכנולוגיה משום שהתחום דינמי ונע ללא הפסק. מנועי החיפוש אינם גוף שמרני, נהפוך הוא. האלגוריתם שלהם תמיד משתנה, תמיד חותר לספק תוצאות טובות יותר עבור הגולשים. עבור חובבנים, זהו איום. אבל עבור מקדמי אתרים רציניים זוהי הזדמנות. הפיצוח של האופן שבו האלגוריתמים עובדים מאפשר קידום אמיתי ונכון, נכון לגולש ונכון למותג ולאתר שאותם רוצים לקדם. 

אין משהו קסום ומסתורי בקידום אתרים. יש כאן עבודה קפדנית, שקדנית, לפעמים סיזיפית אבל גם לא מעט יצירתיות. עבודה מול הלקוח, בשקיפות ובאמינות יוצרת שיתוף פעולה התורם להצלחה. כאשר הלקוח מבין יותר ורואה בעצמו כיצד האתר באמת מתקדם, הוא יודע להעריך את העבודה הקשה, החשובה והמאוד משתלמת. כי אתר מקודם מביא יותר גולשים, יותר לקוחות ויותר הכנסות.