מבדיקה שערכה המועצה לצרכנות בפרסומי ספקי שירותי נופש, עלה כי אופן הצגת הפרסומים למחיר לינה בבית מלון עלולים להטעות את הציבור. אופן הצגת המחיר על דרך של "מחיר לאדם ללילה בחדר זוגי" אינו מובן לרוב הציבור, ובנוסף מגבלות או תנאים מהותיים המוצגים לצרכנים המבקשים להזמין נופש, אינם מופיעים בפרסום

במסגרת התחקיר נאספו מודעות פרסומות שפורסמו בתאריכים 11.8-19.8/2010 בעיתונים יומיים. במודעות הוצע לצרכן לרכוש לינה בבית מלון במחיר מסוים. בעקבות הפרסומים בוצעו שיחות טלפון למשרדי החברות על מנת לבדוק את המחיר הסופי של החדר ביחס למחיר שפורסם. כמו כן נבדק מחיר חדר באותו מלון עבור אדם בודד.

מהממצאים עולה כי המחיר שמפורסם איננו המחיר הסופי אותו נדרש לשלם הצרכן, וזאת, בניגוד להוראות החוק ותוך הטעיית הצרכנים בדבר המחיר האמיתי והצנעת תנאים מהותיים בעסקה, ככל הנראה מתוך מטרה לתת לצרכן את התחושה כי המחיר הוא נמוך הרבה יותר, ולמשוך את עיני הצרכנים .

מתחקיר המועצה לצרכנות עולה כי בפועל לא ניתן לקבל חדר במלון במחיר שפורסם, מאחר והסוכנויות מפרסמות מודעות על מחיר חדרי מלון לרוב כ"מחיר לאדם בחדר זוגי" או "מחיר לאדם בחדר". בדרך זו, המחיר משקף מחיר לאדם יחיד בעסקה בה נכללים בפועל 2 אנשים לפחות. גם אם יחפוץ אדם יחיד לשכור חדר ללילה, הוא לא יקבל את המחיר במודעה ויידרש לשלם מחיר כפול או קרוב לכפול מהמחיר שפורסם.

בנוסף, לעיתים בעסקה מחויב הצרכן לשכור את החדר ליותר מלילה אחד, כאשר עובדת החובה להזמין מינימום של לילות כתנאי למחיר, או המידע על מספר לילות המינימום הנכללים בעסקה, לא תמיד מפורסם במודעה.

סקר שערכה המועצה באמצעות מכון המחקר גיאוקרטוגרפיה בחודש אוגוסט 2010 , בדק כיצד נתפש המושג "מחיר לאדם בחדר זוגי" בעיני הצרכנים, והאם הם מוטעים ממנו. מהסקר עולה כי 57% מהציבור מוטעה מפרסום מאופן הצגת המחיר "ללילה לאדם בחדר זוגי".

על השאלה כיצד הייתם מעדיפים שהמחיר יפורסם, העדיפו 66% פרסום של מחיר ללילה לזוג בחדר זוגי, או מחיר כולל לחדר ללילה. רק 18% מהנשאלים העדיפו שהפרסום יישאר כפי שהוא.

לעמדת המועצה לצרכנות פרסום מחירי החדרים בבתי מלון במודעות בפרסומות לא עומד בדרישות החוק ומטעה את הצרכנים. בדרך זו נמנעות סוכנויות הנסיעות לנקוב במחיר הכולל של העסקה, נוקבות מחיר נמוך בהרבה ומטעות את הצרכנים לחשוב כי המחיר שמפורסם הוא מחיר אפשרי, למרות שפועל לא ניתן להשיגו. נראה כי בענף זה השתרשה נורמה של פרסום המאפשר להציג מחיר פיקטיבי נמוך מאוד אשר מסתיר את המחיר הגבוה בהרבה, שהוא המחיר האמיתי של העסקה.

מנכ"ל המועצה לצרכנות, עו"ד אהוד פלג אומר כי ההגינות והחוק מחייבים הצגת מלוא המידע לצרכנים בדרך ברורה. כל ניסיון להתחכם ולהתחמק מקיום חובה זו, כמוהו כניסיון להשיג לקוחות בדרכים לא כשרות וראוי לגינוי ולביעור התופעה.מנכ"ל המועצה ממליץ לצרכנים להתייחס בזהירות ובחשדנות לפרסומים על מחירי לינה, ולוודא במסגרת בדיקות הכדאיות וההשוואה שהם מבצעים בטרם קנייה, את המחיר האמיתי של ההצעות, בהתאם להזמנה שהם מבקשים לבצע בפועל ואת מספר הלילות המינימלי שהם ידרשו לרכוש.