260 עובדים סוציאליים האחראים על בני נוער במצבי הסיכון הקשים ביותר שובתים בשל תוכנית ממשלתית להחליף את עמותת "ענב" המעסיקה אותם בחברת כוח האדם "דנאל", שמשמעותה פיטורי העובדים והחלפתם בעובדי קבלן. אבל צפרא דוויק, יו"ר איגוד העו"ס, לא מתרגשת: בדיון בפייסבוק על פיטוריהם היא כתבה: "הם חברים ב'כח לעובדים', שהוא (כוח לעובדים) יסייע להם"

כלים
ענבל חרמוני (צילום:יח"צ)
ענבל חרמוני (צילום:יח"צ)

תסיסה פרצה בקרב עובדות סוציאליות שפנו אל צפרא דווייק בעקבות ההערה המקוממת, מתוך התפיסה שעל איגוד העובדים הסוציאלים להיאבק על מעמדם של כל העובדים הסוציאלים ולמנוע יצירת תקדימים שיכולים לאיים על כל העו"סים.

דוויק סיפרה לעובדות סוציאליות שפנו אליה שהיא ביקשה ממנכ"ל דנאל לקלוט את העובדים הותיקים כעובדי חברת כוח האדם, ובכך  ובכך עוררה עליה טענות נוספות, על כך שהיא משתפת פעולה עם המהלך במקום להיאבק בו ולמעשה מפקירה את העובדות הסוציאליות.  

"האישה שאמורה לייצג את העובדות הסוציאליות, להגן עליהן מפיטורים ולשמור על מעמד העבודה הסוציאלית בישראל מצדיקה ותומכת בפיטורי עובדות סוציאליות שמטפלות בבני נוער במצב הקשה ביותר ונותנת לגיטימציה לפירוק ההתארגנות", אומרת עו"ס ענבל חרמוני, המתמודדת מחרתיים להחליף את דוויק בבחירות לראשות האיגוד מטעם תנועת "עתידנו".

"השר כץ, קח אחריות על העו"ס המפוטרים"

בתוך כך, שלחה ענבל חרמוני המתמודדת מחרתיים מטעם מתנועת "עתידנו" לראשות יו"ר ארגון העו"ס, מכתב חריף לשר הרווחה חיים כץ בניסיון אחרון למנוע את פיטורי עובדי חסות הנוער והאומנה והחלפת העמותות המטפלות בנערים בחברות קבלן.

"אני פונה אליך לאור המשבר החמור הפוקד את מעונות חסות הנוער ושירותי האומנה הטיפולית, משבר בתחום שמשרדך אמון עליו ואחראי במידה רבה לקיומו". 

"כבוד השר, לאורך השנים עבדתי רבות עם בני נוער, בייחוד עם נערות בקצה הרצף הטיפולי. מדובר באוכלוסייה פגיעה במיוחד, הזקוקה ליציבות ולכוח אדם מנוסה ומקצועי שיעבוד איתה. כל מה שהוא פחות מכך מהווה פשע חמור עבור אותן בני ובנות נוער וילדים שהמדינה, באמצעות משרד הרווחה, אמורה לדאוג לטובתן. כרגע, לצערי, לא נראה שטובת  הילדים היא העומדת בראש השיקולים", כתבה ספרא לכץ.

"(...) אני מצפה להתערבותך המיידית בסוגיית חסות הנוער והאומנה הטיפולית אשר תוביל לקליטת כל העובדים שמקום עבודתם מאוים כעת בתנאי השכר הקיימים שלהם. ראינו בעבר כי כאשר רוצים - ניתן לשנות מכרז גרוע שלא נותן מענה אמיתי ומקצועי לסוגיה שעל הפרק. במקרה האמור מדובר בביטול המכרז ויצירת מכרז שיבטיח את קליטת כל העובדים והעובדות, כולל ההסכמים הקיבוציים ותנאי ההעסקה".