סגן ראש מועצת חוף הכרמל, אורן עוזרד, יזם בתיאום עם ראש המועצה מהלך שיאפשר לעסקים בחוף הכרמל להישאר פתוחים בשבת למרות "חוק המרכולים". בדיקה משפטית שנערכה העלתה שממילא לא ניתן לאכוף את חוק המרכולים בחוף הכרמל

כלים
אורן עוזרד סגן ראש מועצת חוף הכרמל(צילום: יח"צ)
אורן עוזרד סגן ראש מועצת חוף הכרמל(צילום: יח"צ)

חנויות הנוחות והמרכולים בחוף הכרמל שפתוחים כיום בשבת יישארו פתוחים, כיוון שכלל לא ניתן לאכוף את חוק המרכולים בחוף הכרמל. כך עולה מבדיקה משפטית שערכה מועצת חוף הכרמל ביוזמת סגן ראש המועצה, אורן עוזרד.

המועצה ערכה את הבדיקה כיוון שעוזרד ביקש ליזום חוק עזר עירוני, בדומה לחוקי העזר שנחקקו בימים האחרונים בראשון לציון ובגבעתיים, שימנע מחוק המרכולים לחול בשטח המועצה וימנע את סגירתם הכפויה של עסקים במועצה בשבת. בתיאום עם ראש המועצה, כרמל סלע, ואולם, הסתבר שבחוף הכרמל כלל אין חוק עזר עירוני שמגדיר אכיפה של שעות פתיחה של עסקים. המשמעות היא שלמועצה ממילא כלל אין סמכות לאכוף את חוק המרכולים בחוף הכרמל ולכן אין צורך בביצוע מהלך מקביל לחוקי העזר העירוניים שהועברו בראשל"צ וגבעתיים.

"אני שמח לבשר שחוף הכרמל תישאר חופשית מ'חוק המרכולים', המאיים על עסקים הפתוחים בשבת ברחבי ישראל", אמר עוזרד, "אני סבור שחוק המרכולים הוא שערורייה של כפייה דתית שאסור להבליג מולה, ושהרשויות המקומיות צריכות להגן על תושביהן. לכן שוחחתי השבוע בנושא עם ראש המועצה, כרמל סלע, והצעתי לו ליזום מהלך מזורז של חקיקת חוק עזר עירוני ש'יוציא את העוקץ' מחוק המרכולים. ואולם, בבדיקה המשפטית שערכנו, מסתבר שלא ניתן לאכוף את חוק המרכולים בחוף הכרמל והמועצה תישאר חופשית בכל מקרה. נמשיך לשמור על חוף הכרמל כפי שהיא - חופשית, נעימה ומתחשבת."