אחד התהליכים השוטפים והרציפים שעל כל בעל עסק לעשות על מנת לשרוד בשוק לאורך זמן, הוא להגדיל את מחזור המכירות. עסק אשר דורך במקום הוא עסק שימיו ספורים, ובשוק התחרותי של ימינו עסק אשר מעוניין לשרוד לאורך זמן חייב לגדול באופן מתמיד.

כלים
קורס מכירות
קורס מכירות

כיצד מגדילים את מחזור המכירות של העסק ושומרים על צמיחה מתמדת אשר תבטיח קיימות ארוכת טווח? להלן חמישה טיפים בסיסיים וחזקים שעל כל בעל/ת עסק לאמץ –

ללמוד למכור בצורה מסודרת – בעלי עסקים רבים נרתעים מללמוד בצורה מסודרת כיצד למכור. הם רואים עצמם כיצרנים בתחום מסוים או כמתמחים בהענקת שירות מסוים, ולא כאנשי מכירות. בפועל, מי שרוצה לעסוק בתחום בו הוא מתמחה במסגרת עסק עצמאי, חייב להיות גם איש מכירות, לפחות קצת... ישנן דרכים יעילות רבות ללמוד כיום כיצד למכור באופן מקצועי ומסודר – החל מסוגים שונים של קורס מכירות אינטרנטי ועד ללימודי שיווק של ממש. קורס מכירות אינטרנטי מאפשר לכם ללמוד כיצד למכור באופן גמיש ונוח, בזמן ובמקום שמתאים לכם, כך שה"לימודים" עשויים להיות נוחים, גמישים והרבה פחות נוראיים ממה שאתם מדמיינים לעצמכם...

שימור לקוחות אקטיבי – הבסיס להגדלת מחזור המכירות הוא שמירה על המחזור הקיים, ובנייה על גבי מחזור יציב זה. על מנת לשמור על המחזור הקיים יש לשמר את הלקוחות – לשמור על קשר אישי איתם במידת האפשר, להעניק להם הטבות מסוימות ולנקוט בכל דרך אחרת אשר תבטיח כי הלקוחות שלכם בהווה יהיו הלקוחות שלכם גם בעתיד.

לא לחסוך במערך שיווק ומכירות – גם אם אתם עסק קטן בתחילת דרכו, אל תהססו להוציא משאבים על מערך של שיווק ומכירה. בין אם מדובר בנתח מהזמן שלכם או בשכירה של אנשי מקצוע, מערך השיווק והמכירות של העסק הוא לא בגדר פריבילגיה של עסקים וותיקים ומצליחים, אלא בגדר חובה עבור כל עסק המתכנן להיות בסביבה לטווח הרחוק.

אתר פעיל ושיווק באינטרנט – עוד מקום בו אסור לחסוך כיום הוא בכל הנוגע לאתר האינטרנט של העסק, ולאופן בו הוא משווק את העסק ומקדם את המכירות. אתר פעיל אשר מקודם כמו שצריך ומציע שירות ומידע ללקוחות קיימים ופוטנציאליים הוא הבסיס והמינימום ההכרחי עבור כל עסק שמכבד את עצמו בימינו, בעידן האינטרנט והמידע החופשי. מעבר לכך, חבל שלא להשתמש בפלטפורמה היעילה כל כך של האינטרנט והמדיה החברתית על מנת לקדם ולשווק את העסק ברשת. גם כאן מומלץ להיעזר באנשי מקצוע – שיווק באינטרנט הוא כיום עולם ומלואו ורמת התחרות ברשת גבוהה מאוד. אנשי שיווק המתמחים בשיווק דיגיטלי הם אנשי המקצוע שיכולים לסייע לכם להשתמש באינטרנט על מנת להגדיל את מחזור המכירות של העסק.

חבילות מוצרים – ניתן להרכיב חבילות שונות של מוצרים על מנת להגדיל את היקף העסקה הממוצעת. למשל, להצמיד מוצרים משלימים אחד לשני ולמכור אותם במבצע בתור חבילה אחת, אשר תגדיל כאמור את הממוצע פר עסקה. על ידי בניית חבילות מוצרים באופן מושכל אשר לוקח בחשבון את צרכי הלקוח, ניתן להרגיל את הלקוחות לרכוש מכם יותר בכל עסקה, וכך להגדיל באופן עקבי את מחזור המכירות.