אחד הפיתוחים החשובים של השנים האחרונות הוא המצאת השתלים הדנטליים, והוא ללא ספק פתרון שמשנה את כללי המשחק. היום, כשאנחנו רוצים לשקם את חלל הפה וליהנות מחיוך מושלם יש לנו דרך מצוינת לעשות את זה, ושיעורי ההצלחה של השיטה הזו גם הם כמעט מושלמים (95% ליתר דיוק). כדי להבין מה זה אומר בדיוק צריך להבין כי שתלים דנטליים הם למעשה ברגים שמחליפים את שורש השן ועשויים מתכת.

כלים

לצורך ביצוע ההשתלה מוברג הבורג לעצם הלסת ועליו יושבת השן המלאכותית. המתכת ממנה עשויים השתלים היא טיטניום, וזהו יתרון משמעותית משום שמדוברת במתכת חזקה שנתפסת היטב באזור ההשתלה.

תהליך ההתקנה של שתלים דנטליים

באופן כללי תהליך ההתקנה של שתלים דנטליים מורכב משלושה שלבים עיקריים. בשלב הראשון נדרשת הכנה של הלסת לקראת ההשתלה עצמה, מהלך שדורש יצירת חור קטן (באמצעות מקדחה ייעודית) באזור שבו צפוי השתל להתמקם. אולי מיותר לציין, אבל צעד רגיש מהסוג הזה מחייב דיוק וניסיון רב שימנעו נזקים אפשריים בלסת או בעצבים. בשלב הבא יותאם החור לבורג במטרה לוודא כי הכתר יישאר יציב במקומו, וכן יותקן כיסוי הגנה שמעודד את התאחות השתל. לאחר מספר חודשים יבוצע השלב השלישי והאחרון, אז יוסר כיסוי ההגנה ויוצב כתר זמני סביבו יגדלו החניכיים ויקבעו את צורתם. לבסוף יוחלף הכתר הזמני בקבוע, והתהליך כולו יושלם.

שתלים דנטליים ויתרונותיהם

יש לא מעט יתרונות להתקנת שתלים דנטליים, ומעל הכל מנצח נושא הנוחות. אם נשווה בין השיטה החדשנית והמתקדמת הזו לבין השיטה הקלאסית והעתיקה – זו שכללה התקנת שיניים תותבות – אין ספק שהבחירה בשתלים דנטליים מאפשרת לנו לאכול בלי הפרעה וגם לחייך בפה מלא. בנוסף, השתלת שתלים דנטליים היא פעולה שמאפשרת לנו לעבוד במקביל על כמה שיניים (או על כולן במידת הצורך). כאמור, שיעורי ההצלחה של השיטה גבוהים מאוד, וגם תוחלת החיים שלהם ארוכה מאוד. כל אלה בהחלט מצדיקים את הבחירה בשתלים על פני חלופות אחרות, יעילות הרבה פחות. עם זאת, שימו לב שרק רופא שיניים מנוסה המקפיד על דיוק, על חומרים איכותיים ועל צוות מקצועי שיספק תמיכה לכל אורך הדרך, הוא האדם הנכון לביצוע המשימה. החיוך שלכם תלוי בזה, וגם הנוחות שלכם.

לפרטים נוספים על השתלת שיניים ביום אחד