ימי הולדת בצביון מגדרי מאפשרים לבנים מזה ולבנות מזה לחגוג את יום ההולדת עם מאפיינים ייחודיים.

 

יום הולדת גיבורי על, יום הולדת פיראטים, יום הולדת כוכבי כדורגל ועוד. כאשר מייחדים מסיבת יום הולדת לנושא אחד מרכזי, ובעצם לנושא היחיד והבלעדי, אפשר למתג את כל המסיבה בצלמו ובדמותו של אותו נושא. לדוגמה- כדורגל. כל המסיבה נחגגת באווירה של כדורגל, כאשר ברקע תמונות של כוכבי כדורגל. אפשר לייחד, לדוגמה, את מסיבת יום ההולדת לקבוצה האהודה ואף הנערצת על חתן יום ההולדת, לתלות את תמונות כל שחקניה בכלל וכוכביה בפרט. אפשר להראות סרטון עם ביצועי הכוכב או הכוכבים. אפילו חלק מהכיבוד יכול להיעשות בצורת כדורים. על עוגת יום ההולדת ניתן להדפיס את תמונת כוכב- העל – ליאו מסי או כריסטיאנו רונאלדו. אפשר לקיים את המסיבה על מגרש כדורגל ואף לקיים בו משחק.

לא כל יום הוא יום הולדת – היום כן

מסיבת יום הולדת שיש בה פעילות והפעלות היא מסיבה עם תוכן. חשוב אמנם לשמור על אווירה חופשית, ספונטנית וכייפית, וזאת ניתן לעשות גם כאשר יש למסיבה נושא מוגדר. כאשר התוכן הוא מעניין ומקורי, סביר בהחלט להניח כי הילדים לא ישתעממו במהלך המסיבה.

ניתן להעשיר את מסיבת יום ההולדת באמצעות שילוב פעילות אתגרית, כגון: משחקים נוסח אבירים או פיראטים, קרבות לייזרים, פיינטבול,  סופרמן, ספיידרמן ושאר גיבורי על כל יכולים.

יום הולדת יצירתי

ניתן להעשירו להעצים את חוויית יום ההולדת באמצעות סדנת בישול או אפייה, יצירה בשוקולד, מעגל מתופפים, סדנת נגרות, סדנת מדענים הכוללת בניית טיסנים, רובוטים וניסויים שונים בפיזיקה או בכימיה. כך יוצרים ערך מוסך מועיל ומחכים למסיבה.

מסיבת יום הולדת מגניבה יכולה להיות מסיבה עם הופעה של קוסם, פעלולן, להטוטן, זמר או זמרת אהובים, שחקן כדורגל ידוע שבא לשמח ולשתף את הילדים מחוויותיו כשחקן. רעיון יצירתי מגניב הוא לקיים את המסיבה כנשף תחפושות, כמסיבת פיג'מות, לקיים אותה במקום מיוחד כמו על סיפון אנייה בכינרת או יאכטה במרינה בהרצליה ועוד.

מי הכוכב הנולד?

אפשר, לדוגמה, לקיים מסיבת יום הולדת במתכונת של כוכב נולד בתחום מסוים- ריקוד, שירה, עם צוות שופטים – והכול, כמובן, ברוח טובה וספורטיבית. אפשר לכתוב בטלפונים הניידים שיש ודאי לכל הילדים סיפור בהמשכים המסופר באמצעות מסרונים המועברים און ליין, בשידור ישיר.

מסיבת יום הולדת מיוחדת היא מסיבה שמשולבת בה הרצאה קצרה, קלילה ומשעשעת, על תכנים השאולים ושאובים מעולמם של ילדים בכלל ושל בנים בפרט. מי שמוכנים להשקיע מחשבה ותכנון מסיבה מושקעת (רמז דק: הורי הבן שחוגג יום הולדת...) יכולים להפוך את המסיבה למסיבת הפתעה, כאשר בעיצומה של המסיבה יופיע לפתע, כביכול משום מקום ובהפתעה גמורה אלילו של הבן- שחקן כדורגל או זמר. כל זה בכפוף כמובן ליכולת הכספית של ההורים.

העיקר- שיהיה שמח.