חברת אותות אלקטרוניקה בע"מ מפתח תקווה, משיקה מערכת בקרת כניסה אוטומטית המותאמת במיוחד לאוטומציה של תהליך הכניסה והתשלום במכוני כושר, בריכות שחייה וקנטרי קלאבים. המערכת מאפשרת לבעלי אתרים אלו לרכוש מספק אחד מערכת בקרת כניסה אוטומטית שלמה המעניקה ומנהלת את כלל השירותים במקום אחד. המערכת הוטמעה כבר בעשרות אתרים ברחבי הארץ.

כלים
סבסבות בריכת גורדון (צילום: אותות אלקטרוניקה)
סבסבות בריכת גורדון (צילום: אותות אלקטרוניקה)

המערכת מורכבת מארבעה אלמנטים, המשולבים יחד למערכת ניהול חזקה אמינה וידידותית, הכוללים: תוכנה, ולידטור, שערים מסתובבים ולבסוף - מדיית הזיהוי - צמידים, תגים או צ'יפים.

לב המערכת הוא התוכנה המכונה אותות סמארט קלאב OTOT Smart Club שפותחה ע"י מהנדסי התוכנה יחד עם מנהל הפיתוח של החברה, המורכבת משלל תוכנות שפותחו והתפתחו במשך 15 השנים האחרונות. הידע שנצבר בשנים אלו ממערכות כגון ניהול חכם בכניסה לאצטדיונים, תשלום חכם, ספירת קהל, כניסה בתשלום במזומן או בכרטיס מנוי, כניסה לחדרי אוכל מוסדיים, ועוד, סייע לעיצוב הקונספט המתקדם של התוכנה החדשה - אותות סמארט קלאב.

וכך, על בסיס התוכנות הקיימות, פיתחו בחברה תוכנה חדשה וייעודית המספקת פתרונות לתחום מועדוני הכושר, קאנטרי קלאבים, מתחמי בריכות שחייה, וכדומה. התוכנה מבצעת קליטת מנויים, ניהול מחירון, מעקב אחר תשלומים, שיוך צ'יפים (תגים) למנויים, מתן הרשאות שונות לסוגי מנויים שונים, בקרת כניסה, כרטיסיה, כרטיס חד פעמי, הגבלת שעות, הקפצת תמונת המנוי בהיכנסו, ועוד פתרונות חשובים בתחום.

החלק השני הכולל את הולדיטור במערכת הוא אחד היתרונות העיקריים של מערכת אותות על פני המתחרים. הולידטור של אותות מדור 9, גם הוא פרי פיתוח פנימי, הוא לב החומרה של המערכת. מדובר במכשיר חכם, קורא צ'יפים, תגי קירבה, וכאופציה נוספת גם כרטיס נייר עליו ברקוד לכניסה חד פעמית. למערכת גם אפשרות לקבל כרטיס אשראי במידה ונדרש תשלום ישירות בשער.

הולידטור מכיל בקר ממוחשב הכולל גם זיכרון בלתי מחיק של כל המנויים, והוא יכול בעצמו לבדוק כל צ'יפ. לפיכך הולידטור עצמו בודק ומאשר מיידית כניסה ומשחרר בעצמו את הסבסבת ללא אביזרים המחוברים למחשב כלשהוא. לולידטור יש גם תצוגה, ותכונות נוספות. יתרון חשוב נוסף, הוא יכולת הולידטור להמשיך לעבוד גם במקרה והמחשב או התקשורת נפגעו, או במקרה בו אין אינטרנט. בכל המקרים האלו, המערכת ממשיכה לעבוד כרגיל והלקוח מקבל שירות מלא ללא כל פגם או עיכוב.

אמנם כל התכונות חיוניות, אולם התכונה הזוכה במערכת למירב ההתפעלות מצד הלקוחות היא יכולת תגובה מיידית, בתוך שבריר שניה, הולידטור מאשר את הכניסה (או מונע אותה), לאחר שבדק את תוקף המנוי בזכרון הפנימי שלו.  

החלק השלישי של המערכת, כולל, כאמור, את השערים המסתובבים, או "קרוסלות". הקרוסלה היא המחסום הפיזי, והיא מבוקרת ע"י הולידטור. ניתן להשתמש בסבסבות מסוגים וגבהים שונים. אותות הינה יבואנית הקרוסלות הותיקה בארץ, עם 20 שנות ניסיון, המשלבת גם יצור עצמי, ולכן מעניקה פתרון הנדסי כמעט לכל דרישה וצורך – בהתחשב בתנאי השטח ועד לשיקולי תקציב.

החלק הרביעי הוא המדיה- כגון צ'יפים, תגים, צמידים, כרטיסים חכמים. "אותות הינה יבואן הפועל ישירות מול הספקים בחו"ל, מה שמאפשר לחברה פיקוח הדוק על טיב המוצרים, התאמתם לשוק המקומי, התאמתם למערכת והכל תוך שמירה על מחיר סביר ותחרותי" מסביר רפי כספי, מנכ"ל אותות אלקטרוניקה. "במקרה ונדרשת הדפסת שם המועדון על הכרטיס, אנו מבצעים זאת כבר בחו"ל, מה שמוריד מאוד את עלות ההדפסה."

"אותות אלקטרוניקה" היא חברת ההיי טק המובילה בישראל בתחום בקרת הכניסה, ניטור וספירת קהל וכירטוס חכם. החברה מתקינה ומבצעת אינטגרציית מערכות לעשרות מוצרי חומרה ותוכנה מתוצרתה, ביניהן קרוסלות כניסה, מערכות ספירת קהל חכמות, גלאים תרמיים, פתרונות כרטיסים חכמים ואמצעי תשלום חכמים. אותות, הפעילה בישראל, צפון אמריקה ואירופה, נוסדה ב- 1988 וממוקמת בקרית אריה.

בימים אלו פועלת החברה לאיתור שותפים אסטרטגים לשילוב במספר תחומים בפעילות החברה. 

http://www.otot.co.il/smartClub.html