המסחר המקוון הוא אחד מענפי המסחר המשגשגים ביותר בארץ ובעולם בשנים האחרונות ורק בישראל הוא "מגלגל" סכומי כסף של למעלה מ-12 מיליארד שקלים מדי שנה. העלייה המתמדת בהיקף העסקאות המקוונות המתבצעות בישראל, הוביל לכך שיותר ויותר יזמים ובעלי עסקים פועלים לאחרונה להקמתן של חנויות וירטואליות באמצעותן הם משווקים ומוכרים את מרכולתם, בין אם מדובר במוצרים פיזיים המגיעים לפתח ביתם ובין אם מדובר בשירותי נופש, ביטוח וכדומה.
המסחר המקוון בישראל מיושם ברובו באמצעות אתרי מכירה (חנויות וירטואליות) המוקמים עבור בעליהם בשיטת ה-CUSTOM MADE, כלומר, חנויות מסחר וירטואליות הנבנות עבור הלקוח בהתאם לאופי המוצרים או סוג השירותים אותם הוא עתיד לשווק ברשת. אתרי מסחר מקוונים הנבנים בשיטה זו זוכים לפופולאריות רבה בקרב משתמשי הקצה (גולשי האינטרנט העתידים לבצע רכישות מהאתר) וזאת הודות להליך בנייה והקמה קפדני המורכב ממספר שלבים מקצועיים כגון:
אפיון האתר ומטרותיו- הליך מקצועי במסגרתו חברת האינטרנט האמונה על בניית האתר בוחנת את כל ההיבטים השיווקיים הנדרשים להצלחתו המסחרית ברשת, לרבות, אפיון והגדרת קהלי המטרה, מחקר מקיף אודות פעילות המתחרים ברשת, סוג ואופי המוצרים/שירותים העתידים להימכר באתר וכדומה.
פיתוח ממשק משתמש (USER INTERFACE) – פעולה מקצועית המיועדת לצרכי תכנון ובנייה של ממשק המשתמש באתר (UI). פעולה זו מותאמת לממצאי הליך האפיון המקדים ומטרתה להנגיש את ממשק המשתמש באתר המכירה לכל גולש ולהפוך אותו לידידותי יותר, נוח יותר וקל יותר לתפעול.
עיצוב האתר תוך מתן דגשים על חוויית המשתמש (USER EXPERINCE)- פעולה מקצועית המיועדת למטרות תכנון נראות האתר ועיצובו. פעולה זו מיושמת תוך כדי חשיבה מעמיקה ויצירתית להעצמת חווית השימוש באתר על ידי כל גולש/ת המבקר/ת באתר.
התאמה רספונסיבית של האתר לכל אמצעי הגלישה הקיימים- פעולה מקצועית המיועדת לצרכי התאמת תכני האתר ועיצובו לכל פלטפורמות הגלישה הקיימות, לרבות, מחשבים נייחים/ניידים, מחשבי לוח ומכשירי טלפון חכמים. כיום, כמחצית מפעולות הגלישה ברשת האינטרנט מתקיימות באמצעות מכשירי הטלפונים החכמים ואמצעי גלישה נוספים כגון: מחשבי לוח, טלוויזיות חכמות וכדומה. התאמה זו חייבת להיעשות בהתאם לגודל המסכים השונים ובהתאם לכל אחד מדפדפני האינטרנט הקיימים.
פיתוח פיצ'רים ייעודים לקידום המכירות באתר- אתרי מסחר מקוונים משלבים בתוכם פיצ'רים שונים המיועדים למטרות הנעת הגולשים בהם לפעולה, כלומר, לנקיטת ביצוע פעולת רכישה מקוונת, יצירת קשר עם נציגי המכירה וכדומה.
הליך פיתוח ובניית האתר משלב בתוכו תכנון והטמעת פיצ'רים שונים שמטרתם לסייע לגולש/ת לנקוט פעולה מקדמת מכירה. פיצ'רים אלו כוללים בין היתר גם תוספים שונים המיועדים למטרות קידום האתר ברשת, ביצוע פעולות RE-MARKETING (שיווק חוזר) וכדומה.
הטמעת מערכת ניהול- אתרי מכירה המשלבים בתוכם מערכות ניהול מתקדמות מסייעות לבעלי האתר ו/או מפעיליו ברמה השוטפת, לבצע מגוון רחב של פעולות ניהול דינמיות בין דפי האתר. מערכת הניהול מאפשרת ביצוע של פעולות תחזוקה דינמיות כגון: הורדה ו/או העלאה של תמונות מוצר/שירות, החלפת תכנים באתר וכדומה. כמו כן, מערכת הניהול מסייעת לבעלי האתר/מפעיליו לבחון נתונים סטטיסטיים שונים אודות הפעילות באתר, לרבות, ניהול מלאי, הפקת חשבוניות עסקה, פילוח מדויק של גולשי האתר והפקת דוחות נוספים המסייעים לתכנון מהלכי מכירה עתידיים באתר.
פיתוח מערכות אבטחה- אתרי מסחר מקוונים משלבים בתוכם מערכות שונות לסליקת כרטיסי אשראי. כפועל יוצא מכך, אתרים אלו חייבים לעמוד בסטנדרטים הגבוהים ביותר בכל הנוגע לתחום אבטחת המידע והם מחייבים את בעלי האתר ו/או מפעיליו לעשות הכול על מנת להגן על פרטיהם האישיים של קהל הגולשים המבצעים רכישות באתר.
שלבי התכנון, הפיתוח והעיצוב השונים המופיעים לעיל, מחייבים אתכם לשכור את שירותיה של חברת אינטרנט המתמחה בשירותי בניית אתרי מסחר אלקטרוני לענפי מסחר ושירות שונים.
לבניית אתר אינטרנט בקרו בסטודיו שלנו
טיפים לניהול וקידום חנויות מקוונות
להלן מספר טיפים מעשיים אשר יסייעו לכם לקדם פעולות מכירה באתר המסחר המקוון העומד לרשותכם או לזה שאתם עומדים להקים...
הקדישו תשומת לב יתרה לתוכן האתר- ממשק הניהול העומד לרשות בעלי האתר ו/או מפעיליו יסייע לכם לשפר באופן מתמיד את עולמות התוכן באתר. הקפידו לעדכן את מוצרי/שירותי המכירה באופן מתמיד (רענון מלאי), הקפידו על צילומי מוצר ברורים ומושקעים, הפקידו לשלב כותרות שיווקיות מניעות לפעולה, הוסיפו הסבר טקסטואלי מורחב אודות כל מוצר/שירות אותו אתם מציעים למכירה, הוסיפו תכנים מקצועיים (מאמרים) אודות עולמות התוכן הרלוונטיים לכם וכדומה.
מבצעי מכירה – הקפידו לצאת במבצעי מכירה תקופתיים. מבצעים אלו מיועדים בעיקר למטרות יצירת תנועת גולשים לאתר ולחשיפת האתר לקהלי יעד שונים. קדמו את האתר באמצעות הרשתות החברתיות- פתיחת דף פייסבוק וניהולו ברמה המקצועית והשוטפת מהווה כיום את אחת מהפעולות הבסיסיות ביותר לצרכי קידום אתרי אינטרנט בכלל ואתרי מכירה מקוונים בפרט.
הקפידו ליצור לעצמכם דף פייסבוק מעוצב ומרשים והעלו אליו תכנים עדכניים אודות מבצעי מכירות, מוצרים ושירותים חדשים ואירועי מכירה שונים אותם אתם מקיימים בחנות הוירטואלית. קידום האתר באמצעות גוגל- הגדירו לעצמכם מסגרת תקציב המיועדת למטרות פרסום וקידום האתר בגוגל והשקיעו את הכסף שלכם בחוכמה באמצעות חברות קידום מנוסות המתמחות בניהול קמפיינים ממומנים בגוגל (PPC) והליכי קידום אורגני (SEO).
קדמו את האתר באמצעות תוכן שיווקי במרחבי הרשת- כיום, תוכלו ליהנות מהיצע הולך וגדל של פלטפורמות שיווקיות ברשת באמצעותן ניתן לקדם וליחצן את אתרי המכירה השונים באמצעות תוכן מרתק ועדכני המותאם לקהלי המטרה אליהם אתם מכוונים.