האוטומציה מגיעה לדוכני המזון: חידוש ישראלי מבטיח לפתור את בעיית התורים בדוכני המזון את המהפכה שביצעו הכספומטים בשנות השמונים ותחנות הדלק הממוחשבות בשרות עצמי בשנות התשעים מנסה כעת חברת אותות אלקטרוניקה הישראלית לשחזר בתחום דוכני המזון, כאשר בימים אלו מוציאה החברה לשוק פיתרון ממוחשב וחדשני בשם LINEFREE המיועד לפתור את בעיית התורים וחוסר הסדר בדוכני המזון.

כלים
צילום: יח"צ אותות אלקטרוניקה
צילום: יח"צ אותות אלקטרוניקה

מערכת LINEFREE מורכבת ממסך מגע וממשק ידידותי אשר מאפשר ללקוח לבצע הזמנה מהירה ללא צורך להמתין לקופאי. תוך כדי ההזמנה, הלקוח גם משלם ישירות בכרטיס אשראי, באותו הזמן ובאותה המערכת. המערכת מפיקה בון (פיתקית הזמנה) גם ללקוח ובמדפסת שניה נוספת - גם לפס היצור, כלומר המטבח. הבון כולל את פרטי ההזמנה ומספר סידורי של ההזמנה. כל שנותר לצוות בדוכן הוא להכין את ההזמנות לפי הסדר ולהוציאן ללקוחות - ללא כל צורך לעסוק בקבלת תשלומים.

נכון להיום, חברת אותות אלקטרוניקה מוציאה גירסא מוזלת של המערכת המקבלת רק כרטיסי אשראי בתור אמצעי תשלום ומסך בעל מידות צנועות יחסית. לפיכך, המערכת לא נועדה להחליף את הקופה המסורתית לחלוטין אלא לספק אלטרנטיבה נוספת ללקוחות.

"המטרה שלנו היא לפנות לשוק דוכני המזון, על ידי ייצור מערכת שלא תצרוך מקום רב וכל זאת בעלויות מינימליות למנהל הדוכן", מסביר רפי כספי, מנכ"ל חברת אותות אלקטרוניקה. "במקביל יש גם אפשרות למערכות מתקדמות יותר המקבלות מזומנים וכוללות מסכי מגע בגדלים שונים בהתאם לבחירת העסק.

בעתיד, נציע גם אפשרות של מועדון לקוחות, בה לקוחות קבועים של בית העסק יהיו מצוידים בכרטיס חכם הנטען מראש, אשר ישמש אותם לתשלום עבור כל הזמנה. גם אפשרות זו הינה בשרות עצמי, כך שהלקוח טוען בעצמו את הכרטיס, וכך הוא יכול להגיע לדוכן ללא צורך בנשיאת כרטיס האשראי. אפשרות זו מתאימה למשל לילדים, שמקבלים מההורים כרטיס מוטען למספר ארוחות, שלא ניתן לקנות איתו ממתקים.

הכרטיס ניתן לטעינות חוזרות ללא הגבלה".

"היתרון הגדול של מערכת LINEFREE של אותות היא קלות ההתקנה ויצירת התפריטים על ידי מנהל הדוכן לצד ביצוע ההזמנה על ידי הלקוח ישירות בשרות עצמי, דבר שמקל על ניהול הדוכן ויצור חווית לקוח חיובית", מוסיף כספי.

חברת אותות אלקטרוניקה נמצאת כיום במגעים עם מספר רשתות במטרה לפרוס את המערכת במספר רב של דוכני מזון. מערכת ה- LINEFREEמוצעת כעת במודל של השכרה חודשית במחיר היכרות של 300 ₪ + מע"מ לחודש.

"אותות אלקטרוניקה" היא חברת ההיי טק המובילה בישראל בתחום בקרת הכניסה, ניטור הקהל והכירטוס החכם. החברה מתקינה ומבצעת אינטגרציית מערכות לעשרות מוצרי חומרה ותוכנה מתוצרתה, ביניהן קרוסלות כניסה, שערי מעבר מהיר, מערכות ספירת קהל חכמות, גלאים תרמיים ואופטיים, פתרונות כרטיסים חכמים, מערכי כניסה לחנויות, ואמצעי תשלום חכמים. אותות, הפעילה בישראל, צפון אמריקה, אפריקה ואירופה, נוסדה ב- 1988 וממוקמת בקרית אריה.

http://www.otot.co.il/