הצלחה כחול – לבן באפריקה: חברת ההיי טק "אותות אלקטרוניקה" התקינה מערכת כניסה אוטומטית באיצטדיון הכדורגל הלאומי בקמרון מערכת ממוחשבת לניהול ובקרת כניסת הצופים לאצטדיון ע"י כירטוס מתקדם ובקרת כניסה אוטומטית הותקנה ע"י אותות אלקטרוניקה בע"מ באצטדיון הלאומי של קמרון, שעבר בניה מחדש ויכול כיום לארח 55,000 צופים. האצטדיון על כל מערכותיו – כולל מערכת הכניסה של חברת אותות, קיבלו את אישורה של FIFA לאירוח משחקים בין לאומיים.

כלים
מערכת אותות אלקטרוניקה הותקנה באצטדיון הלאומי של קמרון. צילום: יח"צ
מערכת אותות אלקטרוניקה הותקנה באצטדיון הלאומי של קמרון. צילום: יח"צ

בימים אלו בודקת "אותות" אפשרויות למיזוגים או רכישות בתחומי פעילותה המגוונים המערכת לבקרת כניסה של אותות כבר מותקנת ומופעלת באצטדיונים שונים בעולם, במזרח אירופה, אפריקה, דרום אמריקה ועוד, וגם במרכז התערוכות הבינ"ל הענק בקולמביה. המערכת של אותות נבחרה לאחר תהליך רכישה במסגרתו הלקוח השווה ביצועים ומחירים בין המערכת הזאת למערכות מתחרות מהעולם, כאשר המערכת הישראלית של חברת אותות, גברה על המתחרות בזכות ביצועים מעולים ומחיר שהיה נמוך בכ-50% ממחיר המערכות המתחרות.

בבחירת המערכת של אותות, מעל לכול בלטה היכולת של אותות להתאים את המערכת בלו"ז קצר ביותר לדרישות משתנות של הלקוח. יכולות המערכת של אותות גרמו להתאחדות לכדורגל בקמרון להכריז על המערכת כמערכת מאושרת להתקנה, ללא מבחנים נוספים, לכל האצטדיונים הנוספים במדינה. המערכת הישראלית מאפשרת כניסה של 55,000 צופים בזמן שיא של כשתי שניות לאדם, בכל שער.

למערכת יתרונות רבים, כגון:

יכולת עבודה גם במקרה שהמחשב נופל, גם כאשר אין תקשורת ואין אינטרנט (מצב נפוץ מאוד במערב אפריקה), המערכת יכולה להתגבר על טעויות אנוש שונות בהדפסת הכרטיסים, ועוד. המערכת הממוחשבת של אותות מנהלת את הכניסה לאצטדיון, תוך שימוש בכרטיסי ברקוד דו ממדי (QR), המאפשרים כניסה לאחר שהכרטיס נסרק ומאומת על ידי המערכת בשער המסתובב (סבסבת) בכניסה. בנוסף לכרטיס הנייר עם ברקוד לכניסה חד פעמית, יסופק למנויים שנתיים ואוהדים קבועים, אח"מים, אנשי צוות וכד', כרטיס קירבה חכם, הניתן להטענה במספר אפשרויות כניסה. המערכת מאפשרת למנהל הארוע באצטדיון לא רק להבטיח שרק בעלי כרטיסים חוקיים נכנסו, אלא גם לקבל מידע בטיחותי חיוני כגון: קצב כניסה, מועד משוער לסיום הכניסה, כמות האנשים שנכנסה לכל יציע ולאצטדיון כולו.

העסקה מוערכת בסדר גודל של כ-2,000,000 ש"ח וכוללת ולידטורים, מדפסות, ותוכנות שונות. כמו כן, חברת אותות פיקחה על התקנת השערים (סבסבות) שניקנו מגורם נפרד, וסייעה בהפעלתם הנכונה. המערכת פותחה למניעת אובדן הכנסות, וכנגד תרחישים המאפיינים למשחקי כדורגל, כמו נפילת מחשבים, העברת כרטיסים מבפנים החוצה, שימוש חוזר בכרטיסים ואפילו נסיונות להדפסת כרטיסים מזוייפים וכד'. "המערכת בנויה כך ששום דבר לא יעצור אותה - אם המחשב קורס יש שרת אחורי, אם השרת קורס או התקשורת מפסיקה, יש בקר- ולידטור מקומי בכל שער השומר על הנתונים, אם ולידטור מתקלקל - ארוע נדיר ביותר - מחליפים אותו מיידית,

או פשוט נכנסים בכניסה הסמוכה, כך שאין מצב שבו המערכת כולה לא תעבוד." "הלקוח הופתע לגלות, שהעברת הבדיקה מהסדרן האנושי למערכת הממוחשבת, מאיצה את הכניסה, מונעת ויכוחים, מאפשרת לסדרן להיות חבר של הצופה, במקום לריב איתו. דבר שמשפר מאוד את חווית הביקור במשחק", מסביר רפי כספי, מנכ"ל אותות אלקטרוניקה, "מדובר במערכת על טהרת הכחול לבן אותה פיתחה אותות במקביל למערכות רבות נוספות לשימושים דומים - החל מכניסה לחדר אוכל של ארגונים גדולים, מופעים, מקוואות, אתרי תיירות, תערוכות. ועוד. במקביל להעמקת האחיזה של החברה בנושאים שונים, אותות גם בודקת הצעות למיזוגים / רכישות / הענקת זכויות שיווק לחלק מהפעילויות של החברה. "אותות אלקטרוניקה" היא חברת ההיי טק המובילה בישראל בתחום בקרת הכניסה בתשלום, ניטור הקהל והכירטוס החכם.

מערכת אותות אלקטרוניקה הותקנה באצטדיון הלאומי של קמרון, צילום: יח"צ

החברה מתקינה ומבצעת אינטגרציית מערכות לעשרות מוצרי חומרה ותוכנה מתוצרתה, או מיבוא עצמי, וביניהן קרוסלות כניסה, מעברים מהירים, מערכות ספירת קהל חכמות, גלאים תרמיים ואופטיים, פתרונות תשלום וכניסה בכרטיסים חכמים, קיוסקים למכירת כרטיסים, תוכנת ניהול למכוני כושר ומועדוני ספורט ונופש (קאונטרי קלאב), ועוד. אותות, הפעילה בישראל, צפון אמריקה, אפריקה ואירופה, נוסדה ב- 1988 וממוקמת בקרית אריה, פ"ת.

אתר החברה:http://www.otot.co.il