במחלקת החינוך במועצה האזורית זבולון מתקיים תהליך רב שנתי מיוחד מאוד, שבמסגרתו מפעילה מחלקת החינוך את פורום מנהלי בתי הספר במועצה: נופית, ניצני זבולון, ראס עלי/חוואלד, אבטין, רמות זבולון וכרמל זבולון. הפורום שפועל מזה כ-3.5 שנים, פועל אך ורק מכוח הסכמות רחבות אליהן מגיעים כל המנהלים. במסגרת התהליך החליט הפורום להתמקד ביצירת מרחב של חיים אייכותיים משותף ליהודים וערבים במועצה שלנו. התוצר האחרון של התהליך היה מפגש של כל צוותי החינוך שלנו מששת בתי הספר של המועצה, כמחציתם יהודים וכמחציתם ערבים לכבוד פתיחת שנת הלימודים.  המפגש שם לו למטרה להתמקד בקירוב הלבבות ופיתוח שפה חינוכית וערכית משותפת של יהודים וערבים במועצה האזורית זבולון.  ראש המועצה דב ישורון כיבד את האירוע לא רק בברכה מרגשת אלא גם בהשתתפות פעילה בדיונים באחת מקבוצות הדיון

כלים
מורים וצוותי חינוך שהשתתפו במפגש לקירוב לבבות ולפיתוח שיח פדגוגי משותף לכל בתי הספר במא''ז זבולון צילום- מונג'ד עמרייה
מורים וצוותי חינוך שהשתתפו במפגש לקירוב לבבות ולפיתוח שיח פדגוגי משותף לכל בתי הספר במא''ז זבולון צילום- מונג'ד עמרייה

 

דוגמה לדו קיום וחיים משותפים.  בעידודו ובתמיכתו של ראש המועצה האזורית זבולון דב ישורון, מוביל במשך מספר שנים מנהל מחלקת החינוך במועצה מאיר יפה, יחד עם פורום מנהלי בתי הספר קו של טיפוח הכבוד והסובלנות בין כלל בתי הספר כשההתמקדות היא בקשרים בין ערבים ליהודים המתחילים בגני הילדים, נמשכים בין תלמידים מבתי הספר היסודיים ומגיעים לשיאים בחטיבה ובתיכון.

במפגש שהחל בהתכנסות בביה"ס בראס עלי, השתתפו גם צוותי החינוך הבלתי פורמלי, מנהלי מחלקות במועצה וראש המועצה דב ישורון. ו"משם", מספר מנהל מחלקת החינוך במועצה מאיר יפה, "התחלקו המורים לכ–20 קבוצות מעורבות בתמהיל שכלל את כל בתי הספר, וכמובן ערבים ויהודים בכל קבוצה.  מטרת השיח בקבוצות הוגדרה קירוב לבבות, העמקת היכרות אישית, ותחילתו של שיח בסוגיות חינוך המשותפות לכולנו במועצה. כל תהליך ההנחיה הוטל על 40 מנחים מכל בתי הספר שהשקיעו רבות בהכנת הפעילות".

"המפגש שהתקיים היה מרגש ומקרב, העמיק הכרויות והידק חיבורים בין אנשי החינוך במועצה האזורית זבולון" , אמר מנהל בית הספר היסודי "נופית" אלדד פורת.   המנהל  המארח של בית הספר היסודי בראס עלי מוחמד חילף תיאר בקצרה את התפתחותו של בית הספר והיעדים החינוכיים העתידיים והדגיש את החשיבות של המפגש המשותף. מנהלת בית הספר התיכון מקיף אזורי  כרמל זבולון ביגור  דורית טלמור שריג, הדגישה כי,  "האווירה המיוחדת שנוצרה והעובדה שחלק מהמורים הכירו איש את רעהו  ממגוון הפעילויות המשותפות שהתקיימו לאורך השנה ובעיקר הניסיון הכן והאמתי ללכת בדרך שמתווה מחלקת החינוך והנהלת המועצה האזורית זבולון, שפה בעמק ולמרגלות הכרמל- אדם לאדם אדם ועלינו לחפש כל הזמן את המשותף ולא המפריד, כל אלו נכחו בשטח , חיממו את הלבבות."

הקבוצות צעדו לאורך הטיילת החדשה הצמודה לנחל ציפורי שהוקמה לפני כשנתיים על ידי רשות ניקוז נחל קישון, עד לטחנת הנזירים.  שם,  במעגלי כסאות שהוכנו עבורם, הם קיימו במשך כ- 45 דקות שיחה בקבוצה. ונהנו מכיבוד משובח בסגנון המטבח הביתי המקומי שהכינה גאדה חסן המנהלנית של בית הספר ראס עלי.

ראש המועצה האזורית זבולון דב ישורון ברך את הנוכחים ביום הגיבוש והוסיף כי, "מערכת החינוך שלנו יכולה להתגאות על עשייתה הברוכה  ואני תקווה כי גדל אצלנו דור של תלמידים פתוח שמקבל יותר את הזולת".

בסיום, הוענקה לכל מנהלי בתי הספר כרזה גדולה ומושקעת לתלייה שנותנת ביטוי לעשייה הרבה  של המועצה האזורית זבולון בתחום "אדם לאדם", "ובכך", אומר מנהל מחלקת החינוך במועצה האזורית זבולון מאיר יפה, "הסתיים אירוע מוצלח ומרגש שלאחריו זרמו אלינו קולות רבים של תודה והתרגשות שמחזקים אותנו בהמשך הנתיב שבו אנו הולכים".