מסתבר שזה מה שממלא פאבים בדור ה-Z: כ-430 צעירים נרשמו להרצאתו של הכלכלן הבכיר גלעד אלפר ב"ערב ריק ומורטי" בפאב "Mardel" ברמת החייל בתל אביב, שעסקה בתובנות כלכליות מסרטים מצויירים, במיוחד מהסדרה "ריק ומורטי". 2754 איש נרשמו באירוע בפייסבוק כמעוניינים.

גלעד אלפר (צילום: ראובן קפוצינסקי)
גלעד אלפר (צילום: ראובן קפוצינסקי)

גלעד אלפר הוא מנהל מחקר בבית השקעות גדול, חבר במועצה המייעצת לשר האוצר והמועמד המוביל (מקום ראשון בפריימריז) במפלגתו החדשה של משה פייגלין, "זהות". אלפר מנתח בהרצאתו הסרטים המצוירים בהתאם להשקפתו הכלכלית הליברלית, המדגישה את זווית ראייתו של הפרט. אלפר מתכנן להעביר את ההרצאה שוב ב"Mardel" ב-16 לאוקטובר. אלפר העביר אותה בפסטיבל "אייקון" - הפסטיבל השנתי לפנטזיה ומדע בדיוני בישראל שהתקיים בחול המועד סוכות בתל אביב.

"ריק סנצ'ז היה מתקשה מאוד לחיות במשטר הכלכלי של מדינת ישראל", אמר אלפר בהרצאתו, "לאחר שסנצ'ז ברח מהכלא, הוא הפיל את האימפריה הגלקטית על ידי שינוי בערך המטבע. בואו ננתח את ההיגיון הכלכלי של הטקטיקה הזאת, ומה היא אומרת על העולם של ימינו. באופן מוזר, ריק, למרות הנטיות האנרכיסטיות המובהקות שלו, מכבד מוסכמות של כלכלת שוק. האם זה באמת מוזר או שאולי ריק יותר עקבי ממה שנראה במבט ראשון"?