ברוב מקומות העבודה פרטיים וציבוריים כאחד, נהוג לחלק מתנות לעובדים בזמנים מסוימים. רוב מקומות העבודה מחלקים מתנות לעובדים בחגי ישראל ראש השנה ופסח ואפילו מתנות בסוף שנה. ובמקרים מסוימים יש שנוהגים גם להעניק מתנות בימי הולדת.

כלים
מתנות לעובדים
מתנות לעובדים

 

במקומות עבודה לרוב ציבוריים ו/או ממשלתיים נהוג לקיים אחת לשנה אירוע של בחירת העובד המצטיין של הארגון. במקרים אלה גם נהוג להעניק מתנה לעובדים מצטיינים אלו. בחירת מתנות לעובדים היא לא תמיד בחירה קלה והסיבה העיקרית היא שיש מגוון רחב של עסקים ואתרים שמציעים מתנות שונות. אם אתם הנהלת הארגון או העסק ואולי הנכם נציגי עובדים וועדים, ומתקשים בבחירת המתנה, חשוב מאוד שתזכרו לבחור מתנות יפות אך גם שישמשו את העובדים ואת בני משפחותיהם להם אתם מעוניינים להעניק את המתנה.

בשנים האחרונות מתקיימים ברחבי הארץ ירידים של חברות ועסקים כולל אתרי אינטרנט המציעים את מרכולתם ועוזרים ומייעצים בבחירת מתנות לעובדים.מגוון המתנות והרעיונות הינן בחזקת אין סוף החל בחבילת מתוקים מושקעת מלאה בשוקולדים בסגנונות שונים, ערכת דבש איכותית, מתנת פינוק קטנה וצנועה, מארז יין, אריזה של פינוק לאמבט, סירים ומחבתות, כלי מטבח שונים, חבילות נופש וכלה במתנות קידום מכירות, שוברי קניה ועוד.

המבקשים לבחור מתנות מסוג זה רצוי שיסתייעו בחברות המתמחות בבחירה וייצור מתנה בכמויות מספיקות ואשר יהיו בהם אלמנטים של זיקה לארגון או העסק בצורת לוגו או הדפס של המותג או שם החברה, רצוי שהמתנות לעובדים יהיו קשורות רעיונית לעסק ולמטרותיו ולפעמים יהוו מוצר משלים למגוון המוצרים שהעסק מייצר. מרכיב נוסף ולא פחות חשוב, הוא מידת השימושיות של המתנות לעובדים. ככל שהמתנות יהיו מכוונות יעד, שימושיות לעובד ומשפחתו, כך תגבר המודעות וההזדהות של העובד עם העסק או הארגון ומטרותיו. עובדים אשר מקבלים מתנות מרגישים שמתייחסים אליהם ומחשיבים אותם. אין ספק שמתנות לעובדים מגבירים מוטיבציה וגורמים לשביעות רצון העובדים במקום העבודה.

מצד שני יש לקחת בחשבון את האירוע או הסיבה לשמה מחלקים מתנות לעובדים. הנה למשל, מתנות לעובדים לראש השנה. אלה צריכות להיות מותאמות לסוגי האוכלוסייה המגוונת של העובדים ומצד שני המתנות אמורות להזכיר לעובד מי נתן לו את המתנה. לעיתים מיתוג המתנות מהווה פתרון כאשר המתנות לעובדים לראש השנה מגיעים עם כרטיס ברכה ייצוגי של העסק או החברה או בהדפסה, מדבקה או חריטה של מותג העסק.

דוגמא נוספת המתחילה לתפוס תאוצה בשנים האחרונות היא מתנות לעובד בסוף שנה. מתנות אלה באות לציין הכרת תודה לעובדים על פעילותם שתרמה להצלחת הארגון בשנה האחרונה. גם במתנות לסוף שנה יש להשקיע ולבחור מתנה שתעניק לעובדים תחושת שייכות לחברה ולהצלחותיה.

במצב כזה של רעיונות אינספור ובלבול וקושי בקבלת החלטות, חשוב מאוד שתעשו את הדברים בצורה הנכונה ותפנו לחברה טובה ומוכרת אשרה תציע לכם את הסחורה הטובה ביותר תבצע בדיקות מקדימות ותשתדל במסגרת התקציב המוגבל ל"תפור" לחברה מתנות לעובדים במחיר משתלם ותואם את הנסיבות.חשוב לוודא שחברת הייעוץ מוכרת, מומלצת, ותיקה, ומחזיקה את הסחורה הטובה ביותר. רצוי לפנות לחברה שמתמחה בעיצוב, ייצור או ייבוא של המתנות לעובדים ונכונותה להתעסק בלוגיסטיקה לרבות כרטיסי ברכה, הקדשות חרוטות או הדפסים וכו'. ישנן חברות המלוות בבחירת מתנות לראש השנה או מתנה לעובדים  לימי הולדת ואפילו מתנות לעובדים מצטיינים. חברות שינתחו את הנתונים של החברה הכוללות תקציב, אופי וסוג החברה, הרכב העובדים ומעמדם ופרמטרים שיצמצמו את האפשרויות, יציעו לכם מגוון מתנות ומוצרים שיש בידי החברה גם במצב של ייצור כמות גדולה.

כדי לקבל החלטות בבחירת המתנה הנכונה לראש השנה לימי הולדת, חגים ועובדים מצטיינים, המדובר,בפעולת תודה והערכה לעובדים. העובדים חשים את עצמם כבני אדם ולא שקופים.ולבסוף כולם שמחים.