סדנאות יצירה משתלבות בשלל אירועים ומשתתפים בהם ילדים, נוער ומבוגרים. לרוב, הסדנאות יועברו על ידי צוות המומחה בתחום, וחברה שמכירה היטב את הצרכים השונים שיכולים לעלות במהלך האירוע תדאג לארגן את כל הפרטים הנחוצים לכך. אם אתם שוקלים להזמין סדנא שכזו מומלץ שתכירו את האפשרויות שעומדות לרשותכם ותבחרו רק בחברה מנוסה שמספקת לכם צוות מלא בסבלנות ובאהבה שיעביר אתכם את היום.

כלים

 

מתי תחפשו סדנאות יצירה?

סדנאות יצירה יכולות להשתלב בשלל אירועים, ביניהם בילוי קבוצתי בחיק הטבע, אירועים המתקיימים באזורים פתוחים או סגורים ואפילו אירועים פרטיים ומשפחתיים. הסדנאות יכולות להתאים למפגשים קהילתיים, למסיבות עבודה המתאימות לכל המשפחה, לפיקניקים שמתקיימים סביב נושא אותו אתם מעוניינים לקדם ולכל מפגש גדול שאתם יכולים לחשוב עליו. כדי לקבל את ההחלטה אילו סדנאות לבחור מבין המגוון הקיים יהיה עליכם לדעת אילו סדנאות קיימות.

אילו סדנאות יצירה תוכלו לשלב באירוע שלכם?

הכנת מגנטים למקרר – הכנת מגנטים יכולה לכלול עבודה עם מספריים, עם דבק ולעתים גם עם צבעים. יש לסדנא שכזו יתרון גדול בכך שהתוצרת שימושית ויכולה להישאר לאורך זמן רב כזיכרון מהאירוע. סדנא שכזו מושכת אליה ילדים, אך יכולה להתאים גם לנוער ולמבוגרים. הכנת ראש דשא – ראש דשא אינו חייב להיות עגול ובצורת ראש של ממש, וכל אחד שיכין אותו יוכל לנסות את הדרך המתאימה לו. במקרה זה ההמשך של הסדנא יהיה בבית, וזאת כיוון שיש להשקות את הראש כדי שהדשא אכן יצמח, וזה גם אחד היתרונות שלה. כדורי ג'אגלינג אישיים – אחד המשחקים המשעשעים הוא ג'אגלינג, וההכנה של הכדורים מהנה מאד. הכנת הכדורים הופכת את החוויה לאישית ואפשר ליהנות מהם גם לאחר הסדנה ולקחת אותם הביתה, מה שגם משאיר לכם מזכרת מיום ההכנה שלהם. יצירת שלט כניסה לחדר או לבית – כל ילד אוהב לסמן את הבית בו הוא חי ואת החדר שלו בפרט, ודרך הכנת שלט לחדר או לבית הוא יכול לעשות זאת בצורה חיובית ויצירתית. ניתן להכין את השלט מעץ או מכל חומר איכותי אחר, והילד יוכל להחליט אם לכתוב או לצייר את השלט ולהביע את כל רצונותיו. יצירה בעיסת נייר – סדנת יצירה זו מחברת את המשתתפים (הקטנים והגדולים) למקום מאד טבעי של יצירה ויצירתיות. ההנאה מהעבודה עם החומר הבסיסי הזה גדולה, החושים מופעלים בעוצמה והדמיון משתחרר ויוצר שפע של יצירות.

מהם היתרונות של סדנאות יצירה?

היתרונות של שילוב סדנאות יצירה הם רבים: הן מאפשרות לכולם התעסקות בדבר מה מהנה במהלך האירוע. במקרה בו מגיעים ילדים ומבוגרים, הילדים יכולים להיות עסוקים ביצירה משותפת עם ההורים, אבל יכולים לעשות זאת גם בנפרד מהם, בזמן שההורים מבלים עם חברים. בנוסף, היצירות נלקחות הביתה ומשאירות מזכרת מן האירוע שנשארת עם המשתתפים לאורך זמן רב. אם אתם עומדים לפני ארגון אירוע, חשוב שתביאו בחשבון במה יתעסקו המשתתפים ותשקלו כיצד לעניין אותם במהלכו.

האלמנטים שהופכים את הסדנאות למיוחדות

כדי שסדנאות יצירה יהיו מיוחדות וייצרו עניין, עליהן להתאים לקהל היעד שמשתתף באירוע. ישנן סדנאות שאינן דורשות כישורים מיוחדים ולרוב יעניינו יותר ילדים מאשר נוער ומבוגרים, וישנן כאלו שמחייבות יצירתיות ויכולת לעבוד עם דבק ועם מספריים. באירוע אילו מגיעים שלל אנשים בטווח גילאים רחב אפשר לבחור לשלב כמה סדנאות, כך שכל אחד יוכל למצוא את האחת המתאימה לו.

מרכיב חשוב שצריך להתקיים הוא צוות מקצועי ומנחים מלאי סבלנות ואהבה לאנשים וליצירה. צוות שכזה חייב להכיר את הסדנא אותה הוא מעביר, לדעת מהם הקשיים שיכולים לחוות המשתתפים ולמנוע אותם מבעוד מועד או בזמן אמת. הנחייה נכונה חשובה גם לתהליך מהנה וגם להשגת תוצאה ראויה שאפשר להתגאות בה בבית.

לסיכום

שילוב סדנאות יצירה באירוע יהיה רעיון נפלא, ולשם כך מומלץ לפנות לחברה המתמחה בתחום. חברה מוצלחת מעסיקה מדריכים בעלי ניסיון עשיר שמבצעים את עבודתם מתוך אהבה גדולה. בעזרת שילוב הסדנאות תוכלו להיות בטוחים שהאירוע שלכם יהיה נפלא ושכל המשתתפים בו יזכרו אותו לטובה.