אתם פשוט חייבים פסק זמן. העבודה לוחצת, המטלות לא נגמרות והלחץ בשיאו. אתם משתוקקים לחופשה אבל המשפט הקבוע שמנהל אתכם לאחרונה הוא: "אין לי כסף". אז יכול להיות שזה נכון, ויכול להיות שאם תתכננו נכון ותפעלו על פי שלושה כללים מרכזיים, תצליחו לצאת לחופשה המיוחלת ממש בקרוב. ארזו את המזוודות, הכינו את רשימת הקניות לדיוטי-פרי, והתחילו לתכנן את החופשה שלכם.

כלים

1. הזמנה מראש
אם יש משתנה אחד שמשפיע יותר מכל על מחירי הטיסות והמלונות הוא משתנה הזמן. במילים אחרות, טיול ספונטני יעלה לכם קצת יותר, אבל טיול מתוכנן שנקבע מראש יחסוך לכם כסף. כך תוכלו למצוא טיסות מוזלות יותר, גם ליעדים פופולאריים ויקרים. אם אתם מעדיפים להיות ספונטניים ולצאת לחופשה כשאתם מרגישים שאתם זקוקים לה יותר מכל, נסו לשנות את הגישה: חופשה מתוכננת מראש נותנת לכם משהו לחכות לו. כך, כשיגיע הרגע שבו תרגישו שחוקים ומותשים, תוכלו להרים את הראש, להביט בלוח השנה שתלוי מעל מסך המחשב, ולהתחיל לדמיין את החופשה המתקרבת.

2. הזמנה מקוונת
לאחר שקיבלתם את ההחלטה להיות קצת-פחות-ספונטניים ולהזמין חופשה שלושה חודשים מראש, אתם יכולים להוזיל את המחיר עוד קצת, בקלות. במקום להגיע אל סוכן הנסיעות או לחכות למוקד הטלפוני שיתפנה כדי להזמין לכם חופשה, אתם יכולים לבצע את ההזמנה בעצמכם, דרך אתר האינטרנט. במרבית האתרים תוצע לכם הנחה של כמה אחוזים נוספים רק על הבחירה שלכם לעשות הכל לבד. זה גם לא ידרוש מכם זמן רב, אין לכם סיבה לחשוש.

3. חשבו מחוץ לקופסה
פעם היינו נוסעים רק לבתי מלון מפנקים עם שירות חדרים ושירותי ניקיון יומיומיים. יש לכך לא מעט יתרונות, אבל יש היום גם לא מעט חלופות זולות יותר. במקום בתי מלון של חמישה כוכבים תוכלו להסתפק בבית מלון פשוט יותר, מלון בוטיק או מוטל שלא יכלול בריכה או ג'קוזי בחדר, אבל יכלול מיטה מפנקת ומקלחת, בדיוק מה שאתם צריכים בזמן המועט שאתם מתכוונים לבלות בחדר. דרך נוספת, יצירתית עוד יותר, היא להזמין חדר להשכרה בשיטת AirBnb, שהולכת ונעשית נפוצה יותר ויותר, מה שאומר שתוכלו לחסוך לא מעט כסף כמעט בכל יעד שאליו אתם מגיעים באירופה, בארה"ב וגם באוסטרליה. אם תפעלו על פי שלושת הכללים הללו, תגלו שהחופשה שלכם ממש לא מתרחקת מכם, אלא להיפך. היא עוד רגע כאן, ויישאר לכם תקציב עודף כדי לקנות בושם בדיוטי-פרי.