'צמחים, שדים ונפלאות' השקת הספר מאת פרופ' אמוץ דפני וסלאח עקל ח'טיב - סיור והרצאה בפארק נאות קדומים ביום שישי, כ"ו באדר, 24 במרץ, בין השעות 9:00-12:00. אנחנו נתקלים בצמחים מדי יום, הם מקיפים אותנו מכל עבר, אך כמה מאתנו יודעים כי יש צמחים מבורכים וכאלה מקוללים? יש ששדים וכשפים קשורים בהם ואחרים שמלווים אותם דווקא סגולות והבטחות.

כלים
צילום: צוות פארק נאות קדומים
צילום: צוות פארק נאות קדומים

את כל הפרטים על הפולקלור אשר נקשר לצמחי ארץ ישראל, אפשר ללמוד מן הספר "צמחים שדים ונפלאות", מאת פרופ' אמוץ דפני וסלאח עקל ח'טיב, אשר יושק ביום שישי, ה-24 במרץ, בפארק נאות קדומים.

אירוע ההשקה מורכב מסיור בשטחי הפארק, בהדרכת מדריכי הפארק יחד עם פרופ' אמוץ דפני, בוטנאי וחוקר פולקלור, וממחברי הספר, בו פוגשים במגוון צמחים ולומדים על סגולותיהם ויכולותיהם לסייע לאדם בחייו. לאחר הסיור תתקיים הרצאה מרתק של פרופ' דפני, אשר ישתף מספר סיפורים ותמונות מתוך הספר החדש.

צמחים שדים ונפלאות – קצת על הספר

הספר עוסק בפולקלור צמחי ארץ ישראל, והוא ייחודי הן במבנהו והן בתכניו ומתבסס על מחקרי שדה שנערכו לאורך כשלושים שנים. מובאים בו חידושים ומידע מגוון מתחומים שונים בחקר הדתות והלשון, ארכיאולוגיה והיסטוריה, הן משלנו והן משל עמים אחרים.

הצמחים, כמלווי סביבתו של האדם משחר ההיסטוריה האנושית, באים לידי ביטוי בדתות ובמסורות, בשפה, בשירה ובמיתולוגיה. ספר זה, בפורמט אלבומי ובצבע מלא, הוא אוצר בלום בטקסט ובתמונה המאירים את חלקם של הצמחים בחיי היום-יום, בשפה, בסיפורי עם, בפתגמים, בכתבי הקודש, במנהגים ובמסורות של התרבויות הקשורות בארץ ישראל.

שעות הסיור: 9:00-10:30 בהדרכת אמוץ דפני ומדריכי נאות קדומים.

הרצאה: 10:30-12:00 בהנחיית אמוץ דפני.

עלות למשתתף: 50 ₪

לפרטים מלאים והרשמה: 08-9770770