למקומות, היכון... צלם! - הפנינג ט"ו בשבט ותחרות צילום בטבע בפארק נאות קדומים בשיתוף עם אתר "צמח השדה" - סדנאות צילום בטבע עם אלדד מאסטרו ורועי קן-תור - סדר ט"ו בשבט מיוחד בו לומדים על מקורות החג ואיך הוא בכלל קשור לנטיעות. סיורים מודרכים בגן הבוטני הפורח, תחרות צילום נושאת פרסים ועוד. ביום שישי ה- 10.2.2017 י"ד בשבט תשע"ז בפארק נאות קדומים.

כלים
פארק נאות קדומים, פארק ענק עם מגוון עצום של פרחים, עצים וטבע פראי
פארק נאות קדומים, פארק ענק עם מגוון עצום של פרחים, עצים וטבע פראי

רוב המבקרים בפארק נאות קדומים לא מצליחים שלא לשלוף את המצלמות (או בדרך כלל את הטלפונים) ולתעד ללא הפסקה את הטבע האינסופי שמקיף אותם. לכבוד הפריחה המדהימה בתקופה זו, אשר מגיעה לשיאה בסמוך לט"ו בשבט, יקיימו בפארק הפנינג מיוחד, בשיתוף עם אתר "צמח השדה", אשר יאפשר לכל הצלמים החובבים לחדד את כישורי הצילום בטבע שלהם, ואף להשתתף בתחרות צילום בטבע, נושאת פרסים.

שתי סדנאות של צלמים ותיקים ומוכרים יועברו בהפנינג: רועי קן-תור צלם ומעצב גנים, יתמקד בהתבוננות בטבע על מרכיביו והיחסים שביניהם. יחד עם המשתתפים, יבחנו את שילובי הצבעים, את הניגודיות בין החומרים והמרקמים השונים ואת השפעת האור עם התעוררות הטבע בתקופה זו וכיצד כל אלו מתחברים לכדי תמונה.

אלדד מאסטרו יעביר סדנה נוספת, "שינוי נקודת המבט" – צילום בטלפונים חכמים. בסדנה לומדים להכיר וליישם מספר אפליקציות ובעזרתן מנסים להתבונן במרקמי הנוף והטופוגרפיה של נאות קדומים בעיניים רעננות וחדשות בניסיון לשכלל את התבניות הרגילות של צילומי נוף וטבע.

בהמשך היום, ישתתפו המבקרים בסדר ט"ו בשבט מסורתי, ממש כמו במאה ה-16 כאשר מקובלי צפת היו מתכנסים בחג, ואוכלים 30 מיני פירות תוך כדי ברכות ותפילות. בטקס היה נהוג גם לשתות 4 כוסות יין, לבן ואדום, אשר מדגישים את המעבר בטבע מלבן לאדום (בתקופת הפריחה) כאשר פרחי השקד הלבנים מתחלפים במרבדים אדומים של כלניות, נוריות ועוד.

במהלך הסדר, יחד עם כיבוד קל ושירה, לומדים עוד על הטקס המקורי של ט"ו בשבט, ואיך התגלגל עם השנים להיות חג של נטיעות.

במהלך היום יוכלו המשתתפים גם לבחון את כישורי הצילום בטבע שלהם בסיור מודרך בגן הבוטני. בסיור, מדריכי הפארק יספקו את העומק שמאחורי התמונה, עם הסברים מרתקים על הצמחים השונים בגן, היכרות עם עולם הסמלים והמשלים שבטבע, וכמובן עם טיפים על נקודות הטבע שמצטלמות הכי טוב בנאות קדומים.

בנוסף, יתקיימו מפגשי היכרות אישית עם צוות אתר "צמח השדה", שיסבירו על צמחי הר של ישראל ועם אלי ליבנה, צלם מקצועי ומייסד עמוד הפייסבוק הפופלארי "בוטניקה לאוהבים צמחי בר".

בסוף היום, כל משתתף יוכל להעביר את התמונות במוצלחות ביותר שצילם אל כתובת המייל ולהשתתף בתחרות צילום בה ניתן לזכות בחופשה מפנקת בצימר, סדנת בישול זוגית בטבע ועוד.

ההפנינג יתקיים ביום שישי, ה- 10.2.2017 י"ד בשבט תשע"ז, בשעות 9:00-12:30.

מחיר כניסה 30 ₪, סדנאות הצילום בהרשמה מראש בלבד, ובתוספת של 50 ₪ לאדם.

לפרטים נוספים והזמנות לפרטים נוספים: 08-9770770 |

ובדף הבית של אתר צמח השדה