בימים שלפני קופות החולים, בתי המרקחת ותוספי הבריאות, עולם הרפואה היה מבוסס על צמחי מרפא. בפארק נאות קדומים, בו קיימים אלפי מינים של צמחים, יקיימו סיור מיוחד החוקר את עולמם המופלא של צמחי המרפא, ואת שלל השימושים שלהם, החל מימי קדם ועד לימינו.

כלים
סיור צמחי מרפא בנאות קדומים
סיור צמחי מרפא בנאות קדומים

סיור צמחי מרפא בפארק נאות קדומים - איזה צמח תפקד בימי קדם גם כדאודורנט וגם למניעת תפרחת חיתולים ואיזה שימש לטיפול נגד מזיקים בגינה - בסיור מרתק בעקבות צמחי המרפא בפולקלור וברפואה העממית לומדים על השימושים השונים של הצמחים, מימי קדם ועד היום ומכינים יחד משחה טבעית רב שימושית וחליטת צמחים טרייה וטעימה. בדרך של ניסוי וטעייה התגלו השפעות שונות של הצמחים על גוף האדם ובמשך אלפי שנים התפתח תחום הידע של רפואת הצמחים.

בפארק נאות קדומים קיימים מינים רבים של צמחים שהיו בשימוש עוד בימי קדם, לכן אין מקום מתאים ממנו לסיור מיוחד בעקבות צמחי המרפא הידועים בפולקלור והרפואה העממית, מאז ועד היום.

כך לדוגמא צמח ההדס, מלבד שימושו לטיפול בדלקות עיניים, תפקד גם כגרסה קדומה של דאודורנט וכטיפול בתפרחת החיתולים, ואילו מי שנתקל בבעיות של מזיקים בגינה, יכול לשקול שימוש בטיון דביק במקום להתקשר למדביר. עם מה שנשאר משניהם, אפשר להשתמש להתגונן מנזקי החורף לעור.

הסיור יתמקד במסורות, בפולקלור ובסיפורי העם שנקשרו בצמח, וכן בקשר ובשיווי המשקל שבין האדם לצמח, ממנו מקבל האדם את הדרוש לקיומו. במהלך הסיור מקבלים מידע מרתק ושימושי לגבי שיטות קטיף וייבוש צמחים לשימוש ביתי, מכינים חליטת צמחים טרייה וטעימה ורוקחים יחד משחה רב שימושית שאותה ממלאים בצנצנות מתנה הביתה.

עוד נוגעים בסיור בבוטניקה של הצמח, שמנים ארומטיים המופקים מהצמח ושימושים רפואיים שנעשו בו בעבר ובימינו. בסיור פוגשים צמחים כגון המרווה, הרוזמרין, החרדל, השומר, הפיגם, הטיון הדביק, האזובים ועוד, בהתאם לעונת השנה ולמסלול ההליכה.

את הסיור מעבירה יעל שימרון, מורת דרך ומתמחה בצמחי פולקלור

הסיור יתקיים בימי שישי 24 בפברואר ו-28 באפריל, בשעות 9:00-12:00

מחיר לאדם: 75 ₪

למידע נוסף והרשמה: http://www.n-k.org.il