עיריית חיפה זימנה היום את ראשי חברת נמלי ישראל לחקירה בגין אחריותם כבעלי הקרקע של מיכל האמוניה - עיריית חיפה שלחה היום זימון לחקירה למנהלי חברת חנ"י וחברי הדירקטוריון שלה, בגין חשד לעבירות בנייה במיכל האמוניה.

כלים
יונה יהב - ראש עיריית חיפה
יונה יהב - ראש עיריית חיפה

ראש עיריית חיפה , דורש מחברת נמלי ישראל (חנ"י) לפעול מידית להפסקת פעילות מיכל האמוניה המשמש את חיפה כימיקלים, במפרץ חיפה. וזאת לאור העובדה, כי המיכל מוצב על קרקע בבעלות חנ"י אשר משכירה אותה לחיפה כימיקלים ולפיכך היא בין האחראיות להפעלת המיכל.

לחקירה שתתבצע בתאריכים 1/2.3.2017 זומנו כל ראשי החברה בהם: מנכ"ל חברת חנ"י שלמה בריימן, חברי הדירקטוריון של חנ"י, מנכ"ל חברת חיפה כימיקלים נדב שחר ומנהל התפעול של חיפה כימיקלים עמיחי זיידר. המוזמנים לחקירה נחשדים באחריות לשימוש במיכל מבטון, לצורך אחסון אמוניה בנפח של 14,300 טון שנבנה ללא היתר.

בפנייתו למנכ"ל חנ"י צירף ראש העיר, את דו"ח ועדת המומחים בראשותו של פרופסור אהוד קינן, המצביע על הסכנות האדירות המרחפות על כמיליון תושבים בשל הימצאותו של המיכל במפרץ חיפה ולאור כניסתה של אניית האמוניה למפרץ, השקולה לאניית תופת הנושאת על גבה מספר פצצות אטום. כאמור הזכויות במקרקעי מסוף הכימיקלים שעליהם מוצב מיכל האמוניה הינן של חנ"י ועל כן על החברה לדרוש מחיפה כימיקלים את השבתתו.

תגובת חיפה כימיקלים: "יונה יהב ממשיך במרץ לפגוע בתעשייה בצפון. חברת חיפה כימיקלים פועלת לפי החוק ובהתאם לכל האישורים הנדרשים מהרשויות המוסמכות. במקום לתמוך במפעלים בחיפה ראש העיר מחפש דרכים לחבל בפרנסה של מאות ואלפי תושבים. מיכל האמוניה נבנה בהתאם לתקנים המחמירים ביותר ונמצא תקין על-ידי מומחים בינלאומיים. דו"ח קינן אינו חוות דעת, אלא מניפסט מוזמן על-ידי העיריה שאין בינו לבין האמת דבר"