ח"כ קארין אלהרר, יו"ר הוועדה לביקורת המדינה באירוע שבת תרבות במודיעין בהנחייתה של העיתונאית דפנה ליאל: על דוח צוק איתן: "קראתי שני חלקים מדוח מבקר המדינה בדוח צוק איתן והרושם שמתקבל היא שקבלת ההחלטות במדינת ישראל לוקה מאוד. בשנה וחצי שאני יו"ר הוועדה מעולם לא נתקלתי בדו"ח עם ביקורות והערות אישיות קשות.

חה"כ קארין אלהרר. צילום: יש עתיד
חה"כ קארין אלהרר. צילום: יש עתיד

לדברי אלהרר: "מחר אקרא את פרק המנהרות ואני מאוד מקווה שמבקר המדינה יפרסם את המידע לציבור בהקדם. מגיע לכל אזרח ואזרחית לדעת מה קרה שם ויתרה מכך למשפחות השכולות, זו הצוואה הלא כתובה שהילדים השאירו שם, הם מבקשים שניתן להם לדעת מה קרה שם ובכוונתי לכבד זאת".

אלהרר הוסיפה והתייחסה למגוון נושאים: על ביקורת ראהמ בדו"ח: "כולנו מבינים שאף אחד לא אוהב להיות מבוקר, ראש הממשלה נתפס כמר ביטחון וזה בטח לא נעים להיות מבוקר בדו"ח כה קשה".

על הפניה ליועמ"ש בנושא ההדלפות: "הון פוליטי על חשבון האזרח תוך זריעת פחד בציבור זה דבר לא ראוי בעיני ועל כן פניתי ליועמ"ש שיבדוק זאת" "זו זילות וזלזול של הכנסת ושאר נבחרי הציבור. אני רוצה לדעת מי עושה הון פוליטי על גבם של חיילים ועל גבם של הציבור ולכן פניתי בבקשה לבדוק זאת".

על הביטחון וצוק איתן: "מצע זה דבר חשוב אבל זו סיסמת בחירות".

"אנחנו כאזרחים צריכים לדעת במה כל אחד מאמין. אני מאמינה שהשקיפות לציבור היא מאוד חשובה. אם נבחר ציבור מבטיח לשמור על הביטחון צריך לוודא שנבחר הציבור שאתה בוחר בו אכן פועל כך. בסוף יש לדעת אם המבצע היה כישלון או לא – את זה אתם יודעים לבד. פרסום הדו"ח חשובה במקרה זה להבנת הפער בין הבטחות לקיומם של האדם אותו בחרתי".

על האמוניה במפרץ חיפה: "מפעל האמוניה הוא איום קיומי לא פחות גדול מדברים אחרים".

"צריך לפזר את הסיכון בין המפעלים, בטח שהרוב מיוצא החוצה. צריך לחסל או להעביר לחלופות בדרום באזורים פחות מסוכנים. להוציא מכרז זה לא מספיק רציני.

אני אמשך לגרור אותם לעוד כמה וועדות שצריך אצלי בביקורת המדינה".

על פריימריז ב"יש עתיד": "כשאני רואה את מפלגת השלטון אני לא מתרשמת שזו השיטה הטובה ביותר". "ובנימה אישית, לא הייתי מגיע לפוליטיקה אם היא פריימריז ביש עתיד. צריך לא מעט כסף והכרות עם ציבור רחב. הגעתי ממקום מקצועי , לא הייתי לוקחת הלוואה כדי להיכנס לפוליטיקה אני חושבת שלאנשים בלי היכרות יש יכולת לשנות לא פחות והשיטה של יש עתיד אפשרה זאת עבורי".

ימין או שמאל? מרכז. "זה לא רציני להגיד אם את לא שמאל או ימין אז את שום דבר- המרכז הוא באמת מקום שיכול לתת מענה בדאגה לאזרח. אני מבינה שיש צורך לגבולות מאוד ברורים של מה זה ימין או שמאל, אבל, יש קונספט אחר שהוא מרכז, פרגמטיות ולטובת הציבור. זכויות אדם זה לא משהו ששמור לשמאל או ימין - יכול להיות גם למרכז".

על הסקרים: "אם אני נדרשת להימור, אני מעריכה שיהיו במאי 2017 יהיו בחירות . הסקרים מחמיאים וזאת כי מדובר בהרכב של 11 אנשים שאני חותמת על כל אחד. יש עתיד היא אלטרנטיבה ראויה לשלטון".

על ביטוח לאומי והמאבק להשוואת קצבאות הנכות: "בכל הנוגע לביטוח לאומי ולקצבאות - הכוח הוא בידי המחוקק והממשלה ומשם צריך להגיע השינוי".