דיון סגור בנושא צוק איתן במעמד הרמטכ"ל ומבקר המדינה ח"כ קארין אלהרר, יו"ר הוועדה לביקורת המדינה בדיון על צוק איתן: "אחד הדברים הבולטים שקרו מאז מבצע צוק איתן ועדיין מתבצעים, היא העובדה שהצבא, בראשות הרמטכ"ל אייזנקוט כבר נמצא הרבה זמן בשלב יישום הלקחים ושיפור היכולות מול האיום בעזה גם ברמה המבצעית וגם ברמה האסטרטגית."

דיון סגור בנושא צוק איתן במעמד הרמטכ"ל ומבקר המדינה
דיון סגור בנושא צוק איתן במעמד הרמטכ"ל ומבקר המדינה

"אין ספק שהצבא מנסה לתקן להשתפר. נכון, יש עוד דברים שעדיין צריך לוודא שהצבא מבצע ומיישם ובכך הדיון יעסוק היום, אבל אני חושבת שהעניין הכי חשוב, של קודם כל, לקיחת אחריות על הכשלים, ואז ללכת ולנסות לתקן בלי פשרות, את הדבר הזה אני חושבת שהרמטכ"ל אייזנקוט כבר הוכיח שהוא בשלבי ביצוע והוא מפגין אומץ ומנהיגות שלצערי חסרים בדרגים אחרים שקשורים לדוח על צוק איתן". הרמטכ"ל , רב אלוף גדי אייזנקוט: "שמח על המפגש, ורואה חשיבות רבה בביקורת וכחלק מזה את דו"ח המבקר הנוכחי. תהליך הפקת הלקחים החל מיד עם סיום צוק איתן, תהליך עמוק שהפך לתכנית עבודה רחבה והמלצות דו"ח המבקר הינם חלק בלתי נפרד מכך. מדובר בתכניות שמתבצעות כבר היום בשטח ולא במשהו עתידי".

הרמטכ"ל הוסיף ואמר: "מאז הקמת הצבא לא הייתה התמודדות עם היקף תת קרקעי כפי שהתקיים במבצע צוק איתן. זהו איום חמור מאוד, ולא צריך להפריז במילים וכותרות כדי לתארו".

מבקר המדינה, השופט בדימוס יוסף שפירא ציין לטובה את פועלו של הרמטכ"ל: "כאשר מבוקר מתקן ליקויים צריך לציין זאת בדו"ח, ואני רוצה לציין באופן מיוחד את פעולתו של הרמטכ"ל אייזנקוט שהתייחס לליקויים תוך כדי כתיבת הדוח" כמו כן מבקר המדינה הודיע כי הפרק הרביעי (חסוי בחלקו) העוסק בדין הבין לאומי יוגש ליו"ר הוועדה לביקורת המדינה בימים הקרובים.

מדובר בדיון השני בסדרת דיוני צוק איתן , השלישי יתקיים במעמד ראש הממשלה, מר בנימין נתניהו ביום רביעי , 19.04.17, בשעה 10:00 בוועדה לביקורת מדינה.