ח"כ קארין אלהרר בסיום דיון בן שלוש שעות עם ראש הממשלה, מבקר המדינה, חברי כנסת, משפחות שכולות והאזרחים סיכמה ואמרה "אני מסיימת את הדיון הזה מאוכזבת. בתחילת הדיון ביקשתי מראש הממשלה להתייחס לגופו של דו"ח, התייחסות לדברים שכתובים בו, ובמקום זה קיבלנו דיווח על רכישת מיירטים. זה מאוד חשוב, אין שום ספק, אבל זה לא העניין שלשמו התכנסנו."

צילום: דוברות הכנסת / נועם ריבקין פנטון
צילום: דוברות הכנסת / נועם ריבקין פנטון

 

עוד הוסיפה אלהרר כי "מבצע צוק איתן היה מלחמה עקובה מדם. שצה"ל לא הגיע אליה מוכן. זה מה שעלה מהשטח, זה מה שעולה מהדו"ח, ולא שמענו פה את ראש הממשלה אומר משהו אחר. ולא ברור לי איך אנחנו מגיעים מוכנים יותר למלחמה הבאה.

כפי שדובר, אנחנו נערוך דיון נוסף עם ראש הממשלה, בועדת המשנה. אדוני, אני מבקשת שתגדיר לצוות שלך לקבוע תאריך בשלושת השבועות הקרובים. תאמר תאריך ואנחנו נתכנס. אבל תראה, אדוני ראש הממשלה, חבל לי שאתה מזלזל באסטרטגיה. אתה, שהגדרת את המנהרות כאיום אסטרטגי, בא ואומר פה היום שהשימוש במילה אסטרטגיה הוא קישקוש. אני מצפה מהקבינט שיכתיב אסטרטגיה. שיגדיר יעדים מקדימים בזירות השונות, שיאפשרו לעצב את המערכות הבאות, עם תוכניות מבצעיות שמתאימות לחלופות האפשריות".

בקשות הוועדה אבקש לקבל מראש הממשלה תוך שבועיים דו"ח תיקון ליקויים מלא בכתב.

אבקש לקבל מראש הממשלה, תוך שבוע- מה לוח הזמנים לכינון תפיסת הביטחון החדשה שהוא ציין בתשובה לחבר הועדה איל בן ראובן.

לגבי ראש מל"ל- אנחנו נבקש לקבל מראש הממשלה תוך שבוע לוח זמנים למציאת ראש מל"ל חדש.

לגבי המלצות ועדת עמידרור- אבקש לקבל תוך שבוע תאריך סופי של העלאת הנושא לקבינט, ותוך שבועיים את ההחלטה מה לקבל ומה לא מתוך ההמלצות.

על הקמת ועדת חקירה ממלכתית הוסיפה "אמרתי את זה למי שפנה בתחילה. אין לאף אחד עניין בוועדות על וועדות. יש לנו עניין בתיקון. אמרתי שככל שהוועדה תמצא תיקון ליקויים שמשביע רצון אני לא רואה צורך בעוד הקמת ועדה לשם הקמת ועדה. היה נראה לי לא נכון שקודם נשמע את הדברים. המתנו עד היום, לא קיבלנו את כל התשובות, נחכה עוד שבועיים לתיקון הליקויים. ואני מבהירה אם לא יהיה תיקון ליקויים זה מה שאני אמליץ ושחברי הקואליציה יחיו עם עצמם ועם העדר ההשלכות של תיקון הליקויים פה בוועדה לביקורת המדינה, החשיבות היא לא רק בדיון עצמו, אלא גם במה שאנחנו מבקשים אחרי הדיון".