עיריית הרצליה אישרה את תכנית "חוף התכלת" - נשמר האיזון בין שטחי מגורים, תעסוקה, תיירות וערכי טבע. עיריית הרצליה ממשיכה להוביל פתרונות למתחמי דיור ובנייה חדשים: בשבוע שעבר אישרה מליאת ועדת התכנון והבנייה העירונית את תכנית המתאר למתחם חוף התכלת, הממוקם לאורך רצועת החוף בין שדרות אבא אבן בצפון והגבול עם העיר ת"א מדרום. בשלב הבא צפויה התכנית להגיע לדיון בוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה של מחוז ת"א.

כלים
 צילומים: קייזר אדריכלים
צילומים: קייזר אדריכלים

התכנית, שהוכנה על-ידי האדריכל דני קייזר ואגף המינהל ההנדסי בעירייה, כוללת מתחם המשתרע על שטח של 2,200 דונם, ובו מתוכננות להיבנות כ-.11.5 אלף דירות, 150-200 אלף מ"ר שטחים המיועדים לצרכי ציבור (בהם בתי ספר וגני ילדים), תעסוקה ומסחר וכן 3,500 חדרי מלון.

במקום מתוכננים גם טיילת לאורך מצוק כורכר סמוך לים, שתהיה ברוחב 15 מ' ותמשיך את הטיילת הקיימת בחוף עד לגבול ת"א, שביל אופניים לאורך כביש מס' 2, וכן ייערכו עבודות לפיתוח אתר העתיקות "תל מיכל", שיהפוך לפארק ארכיאולוגי בן 200 דונם.

שטחי התעסוקה ייבנו לאורך כביש החוף, כך שייווצר המשך לאזור התעשייה הקיים במערב העיר. שטחי המגורים, הציבור ומתחמי התיירות ייבנו ליד חוףהים. גובה הבנייה המתוכנן הוא כ 8-30 קומות.

ראש העיר משה פדלון הביע שביעות רצון מאישור התכנית ואמר "כשני שלישים מהקרקע בשטח התכנית יופקעו לטובת שטחי ציבור, דבר המעיד על כך שמדובר בתכנית ששמה בראש מעייניה את נושא השמירה על שטחים פתוחים, הסביבה הימית, שמורות טבע וגנים לאומיים. כמו כן הקפדנו על איזון בין מתחמי המגורים למתחמי התעסוקה והתיירות, שיהוו מנוף כלכלי לעיר לרווחת כלל תושביה".

מנכ"ל העירייה יהודה בן עזרא ציין כי "עיריית הרצליה קידמה את התכנית לאורך זמן רב תוך גילוי רגישות מיוחדת לשימור ערכי טבע, כאשר בתכנון שכונת המגורים במקום הקפדנו על מתן מענה טוב ויעיל לצרכי הדיירים בנושאים כגון חינוך, תחבורה ועוד".