"התשמע קולי?" תערוכה חדשה של האמנים רוני בקשי ופרוספר גל אוצרת: הילה תדמור - 16-28 בפברואר ב "גלריה על האגם" ברעננה. התערוכה ״התשמע קולי?" אשר תפתח ב- 16 בפברואר באירוע חגיגי בגלריית "על האגם" בפארק רעננה תציג למעלה מ40 עבודות של שני אמנים, רוני בקשי ופרוספר גל. הכניסה חופשית

כלים
"התשמע קולי?" תערוכה חדשה של האמנים רוני בקשי ופרוספר גל
"התשמע קולי?" תערוכה חדשה של האמנים רוני בקשי ופרוספר גל

כל אחד מהם מביא מנקודת מבטו את עמדתו והתייחסותו לקול האישה ודמותה דרך השפה האמנותית המייצגת אותו. ״מהי אישה״? שאלה סימון דה בובואר. מאז בריאת העולם, סיפור גן העדן, אדם וחווה, האישה היא דמות מרתקת המורכבת מחלקים שונים המייצגים קונפליקט פנימי ואישי. האם היא זו שמגדירה את עצמה? או ההגדרה מגיעה מהסובב אותה? עמדתה של האישה עדיין אינה ברורה ונמצאת במסע חיפוש עצמי.

״התשמע קולי?״ תערוכה המשלבת שתי מדיות , ציור וצילום. שני אמנים שני קולות הנשי והגברי מזוויות שונות. רוני בקשי- אמנית, ציירת, הציגה בעבר בתערוכות יחיד ובתערוכות קבוצתיות, בתערוכתה הנוכחית פורץ סגנון חדש ורענן השונה בתכלית מסגנונה האבסטרקטי איתו היא היתה מזוהה עד כה. סגנונה החדש הוא שילוב של ציור בעל מוטיבים גרפיים ושימוש בטונים של גוונים קבועים.

בעבודות הציור, בוחרת האמנית להתבטא דרך קולה של דמות דמיונית, עכשווית, שראתה דבר אחד או שניים ״אחת שיודעת״ המביאה את זווית ראייתה הנוקבת והרהוטה. הדמות הנועזת חותמת את עבודותיה של האמנית כסוג של הצהרה ואמירה חסרת פשרות, בצורה זו מעלה האמנית קונפליקטים השאולים מעולם הדימויים של האישה. האמנית בוחרת להתמקד בשגרת יומה הסיזיפית של האישה, דרך נשיותה, ומאבקיה. הוויתורים שהיא נאלצת לעשות מותירים אותה שבורה ומדממת, תרתי משמע.

האמנית מביעה תרעומת על קשר השתיקה סביב סודות הנשיות, בייחוד סביב גיל הבלות.

התערוכה מתעסקת בדואליות המילולית של המילה בלה - מרופטת דהויה, מול פרוש המילה bella באיטלקית- יפה! התערוכה נוגעת בנימים העדינים של הכאב הכרוכים בחוסר יכולת ההולדה הלוא הוא אחד הסממנים לגיל המעבר. העבודות עוברות כחוט השני בין רקמת חייה של האישה ודנות בצורה ישירה ונקיה בנושאים שעד עתה העדיפו לשמור תחת מעטה של סוד.

האמנית מציגה לראשונה בתערוכה זו עבודות צילום המחולקות לשתי קטגוריות, באחת נחשפת בקשי, מביאה את עצמה, ויוצרת הפקת צילום בשיתוף פעולה עם הצלמת שני נחמיאס. ובשניה היא משתמשת בדמות הברבי ככלי קיבול לרעיונותיה. האמנית ״שוברת״ את הקונצנזוס סביב סמל הברבי האולטימטיבי והשלם, ואצלה היא שבורה ומדממת.

בקשי משתמשת בדימויים היוצרים עולם עשיר סביב דמותה וקולה של האישה. דואליות של שבירות וחוזקה כאחד המאוששים את המסתורין והיופי.

פרוספר גל- הינו אמן אוטודידאקט היוצר מתוך תשוקה לצבע ולתנועה. את האמנות גילה לפני כעשור והבין שהינה מרגיעה את הגעש הפנימי שלו ומשמשת כתרפיה שמובילה אותו לעולמות אחרים. גל יוצר מתוך מקום של התבוננות ורצון להגיע לדיוק. מתעסק בתנועה, תשוקה והתמסרות. פרוספר מציג את פניה השונים של הנשיות אך לא חושף את פני האישה שזוהי אמירה בפני עצמה. ציוריו מביאים גם הם קונפליקט ומעלים שאלות על מיהי אותה אישה ומהי עמדתה בעולמנו אנו.

ציוריו רוויי תנועה וחושניות, גל מציג את האישה בסיטואציות שונות, ספק מחמיאות ספק ביקורתיות, ובכך משאיר חותם אישי על עבודותיו.

מבטו הבוחן והעמוק משמש כזכוכית מגדלת הבוחנת את מצבה וקולה הפנימי והריגשי של האישה.

"התשמע קולי"

הפתיחה החגיגית תתקיים ב16 בפברואר בשעה 20:00

פתיחה: 16 בפברואר, נעילה: 28 בפברואר 2017

שעות פתיחה: יום א' – 10:00-13:00, יום ב'-ה' – 15:00-20:00, שישי/שבת 10:00-18:00

התערוכה מוצגת ב"גלריה על האגם", רח' דרך הפארק 10 רעננה, בפארק רעננה

טל לבירורים: 09-7610469

הכניסה חופשית- הקהל מוזמן

: