חברת עמרם את נידם התחדשות עירונית re:new: בימים אלה נמצאת החברה בהתנהלות מול הרשויות לביצוע פרויקט ענק של בינוי - פינוי בעיר טירת הכרמל. אלון עמרם מבעלי החברה: "על פי התכנון, יפונו כ – 50 בנייני רכבת ישנים ובמקומם ייבנו כ – 6,000 דירות חדשות".

על פי התכנון, יפונו כ – 50 בנייני רכבת ישנים ובמקומם ייבנו כ – 6,000 דירות חדשות
על פי התכנון, יפונו כ – 50 בנייני רכבת ישנים ובמקומם ייבנו כ – 6,000 דירות חדשות

חברת עמרם את נידם התחדשות עירונית - re:new מדווחת כי מזה זמן מה החברה נמצאת בהתנהלות מתקדמת מול רשויות העיר טירת הכרמל לקבלת שטחי בנייה חלופיים המיועדים למטרת פרויקט בינוי – פינוי גדול ממדים שהחברה מתעתדת להקים.

המדובר בפרויקט אשר במסגרת תכנונו יפונו כ – 50 בנייני רכבת בני 4 – 3 קומות משנות ה – 50 של המאה הקודמת, כ- 600 דירות קיימות הנתחמות בין הרחובות: הנרקיסים ודקר בחלק המערבי של טירת הכרמל. על פי התוכנית בשלב הראשון ייבנו על שטח חלופי שהעירייה ייעדה לבנייה, מספר מגדלי מגורים עד 25 קומות שאליהם יעברו התושבים. בשלב השני ייהרסו המבנים הישנים ובשטח שהתפנה ייבנו מגדלי מגורים נוספים, כאשר בסוף כל התהליך, צפוי הפרויקט לכלול כ – 60 מגדלי מגורים וכ - 6,000 דירות חדשות.

אלון עמרם מבעלי החברה, מסביר כי, הפרויקט שעתידה לבצע חברת עמרם את נידם התחדשות עירונית יהיה בשיטת "בינוי – פינוי", כלומר לבנות בתחילה מספר בניינים חדשים ורק לאחר השלמתם לאכלס אותם עם בעלי הדירות הישנות ורק אז להרוס את בנייני הרכבת הישנים.

אלי נידם מבעלי החברה גם כן, מוסיף עוד, כי תהליך ביצוע הפרויקט צפוי להיערך בשלבים של עד 2,3,4 בניינים לפנויי בכל שלב.

עדי גייר סמנכ"ל השיווק בחברה, אומר כי עד כה נאספו למעלה מ – 70% חתימות של דיירי הבניינים והוא צופה שדיירים נוספים הנמצאים בשלבי החתמה יסיימו את התהליך בחודשים הקרובים.

גייר מסביר כי כיום בנויים במקום בנייני רכבת בני 50 – 40 שנים במצב פיזי גרוע, וגודל הדירות בממוצע נע בין 60 מ"ר ל – 80 מ"ר, כך שהפרויקט המתוכנן יביא להתחדשות והתרעננות של האזור,

מה גם שישביח את רמות המחיר של הנכסים בו בשל גידול בשטח הדירה ביותר מ – 50%.

הוא מוסיף כי, כיום מחירי הדירות הישנות עומד על בין 800 אלף שקל ל – 500 אלף שקל.

גייר מעריך כי, הדיירים שיפנו את דירותיהם יוכלו ליהנות מדירות 4 חדרים בקומות גבוהות יותר, בשטח גדול יותר משטח דירתם הכולל ממ"ד בתוספת מרפסת שמש מרווחת, מחסן וחנייה.

אלון עמרם: "טירת הכרמל נמצאת בתקופה האחרונה בתהליך "פריחה" אשר במסגרתה העירייה מקדמת שטחים המיועדים לבניית מקומות תעסוקה, משקיעה במוסדות החינוך וגני הילדים בעיר ומתוכננות להבנות בה אלפי יחידות דיור חדשות, זאת על מנת לחזק את מעמדה של העיר ולמשוך אוכלוסייה צעירה ומבוססת. כמו כן לאור אישור ההקלות הנוספות והתקנים החדשים שאישרה המועצה הארצית לתכנון ובנייה, פרויקטים רבים שלא נמצאה בהם כדאיות כלכלית, חוזרים לסדר היום" – דברי עמרם .