כל מי שנפגש ולו פעם אחת במהלך חייו עם תזונאית שמע את אחד מכללי הברזל של כל דיאטה או תפריט לאורח חיים בריא – לשתות מים, וכמה שיותר. ההנחיה הזו נעשית פופולארית יותר ויותר, והיום כבר ברור לכל שהמים בריאים לנו וחיוניים לגופנו. הם מסייעים לחילוף החומרים בגוף ולניקוי הפסולת מהגוף, הם שומרים על טמפרטורת הגוף שלנו וגם מגנים על האברים הפנימיים. אם כן, שתיית מים היא הכרחית עבורנו, ובכל זאת נדמה שאנחנו פשוט לא מצליחים להכניס אותם לשגרה שלנו. לפניכם ארבעה טיפים שיעזרו לכם לשפר את הרגלי השתייה שלכם בכל זאת.

כלים

תזכורת בטלפון הנייד

זה אולי יישמע לכם קצת מצחיק, אבל אם תחשבו על זה לרגע, הרי שחלק ניכר מהפעולות שאנחנו מבצעים ביומיום מתאפשרות בזכות תזכורות. אנחנו מגדירים לעצמנו פגישות, סידורים, משימות ומחויבויות, ואין שום סיבה שלא נוסיף גם תזכורת לשתות מים. תוכלו לקבוע תזכורת קבועה מדי כמה שעות, וכך תבטיחו לעצמכם שלעולם לא תשכחו יותר לשתות.

מגבירים את הנגישות למים

במשרדים רבים בישראל כבר מותקן היום בר מים, אבל כדי שלא תשכחו לשתות גם בבית – או לפחות כדי שלא יהיה לכם תירוץ – הכניסו את המתקן גם הביתה. כשהוא נמצא מולכם אין סיכוי שתשכחו לשתות, ולא מעט סקרים גם הוכיחו שמי שיש לו מתקן מים בבית או במשרד שותה הרבה יותר.

הצמידו הרגלים

נסו להצמיד את הרגל שתיית המים להרגלים אחרים שלכם. בבוקר, בזמן שאתם מכינים קפה מזגו לעצמכם גם כוס מים. בצהריים, רגע לפני שאתם מתיישבים לאכול, הניחו לצדכם בקבוק קטן. אם תצמידו את ההרגל החדש לאחד ישן, יהיה לכם הרבה יותר קל להפוך אותו להרגל בפני עצמו, ובתוך זמן קצר תגלו שאתם פשוט יותר יותר.

הצטיידו בבקבוק מים אישי

אחד התירוצים הנפוצים ביותר לשתייה בלתי מספקת של נוזלים הוא היעדר זמן מספק. אנחנו מתמסרים לעבודה או למשימה שעל הפרק ואין לנו את הפנאי לעצור כדי למזוג לעצמנו כוס מים. כדי לנקות גם את התירוץ הזה מהדרך הכינו בקבוק מים אישי, מלאו אותו לפני שאתם יוצאים למשרד או בטרם תשבו לעבוד – והניחו אותו לפניכם. יהיה לכם קשה לשכוח לשתות כשהמים נמצאים על יד המחשב, במרחק נגיעה מכם. אגב, הבקבוק הקטן הזה יכול ללוות אתכם לכל מקום שאליו תלכו כך שלעולם לא יהיה לכם תירוץ יותר.