כך אמר אתמול (ג') דוד ברקת, מנכ"ל אוניברסיטת בן גוריון על מיזם "ביזבנגב" בכנס "עושים עסקים" שהתקיים באוניברסיטה. הוא הוסיף כי "מדובר במיזם עסקי שעשוי לשנות את פני האזור"

כלים
כנס עושים ספקים עם אוני בן גוריון. צילום אור אלכסנברג
כנס עושים ספקים עם אוני בן גוריון. צילום אור אלכסנברג

אתמול (ג') התקיים באוניברסיטת בן גוריון כנס "עושים עסקים" של מיזם "ביזבנגב" (י.ה.ב-מוסדות העוגן) של הרשות לפיתוח הנגב ומעוף דרום בו נחשפו עסקים מקומיים למערך הרכש של האוניברסיטה. מטרת הכנס הייתה להנגיש לבעלי העסקים את מערך הרכש של האוניברסיטה ולקיים מפגש בלתי מתווך עם מוסד העוגן הגדול.

את הכנס פתח מנכ"ל האוניברסיטה, דוד ברקת שציין כי: "המיזם הזה הוא חשוב ויכול לשנות את פני האזור. הבסיס למינוף הכלכלי בנגב הוא שיתופי הפעולה המדהימים שפועלים כאן כבר שנים ובתאוצה רבה יותר בשנים האחרונות. אוניברסיטת בן גוריון לא הייתה מגיעה לאן שהגיעה אילולא השותפים לדרך, והספקים שעובדים איתנו הם גם שותפים שלנו לדרך". ברקת הוסיף כי "אוניברסיטת בן גוריון מעורבת מאוד בקהילה ויש לה אחריות חברתית כאוניברסיטה היחידה בדרום".

ברקת הציג בפני משתתפי הכנס כמה מהפרויקטים העתידיים של האוניברסיטה, בהם יוכלו להשתלב הספקים המקומיים, בין היתר, הוצגה תכנית הקמת הקמפוס הצפוני ומעונות לסטודנטים. בסיום הכנס פנה למשתתפים ואמר שיש להגביר את השקיפות ולחזק את היחסים בין האוניברסיטה לספקים המקומיים. בעקבות הכנס יעודד את הטמעת פורטל ביזנגב במערכת הרכש של האוניברסיטה שיסייע בכך. עוד הוסיף כי האוניברסיטה מפיקה כ-22,000 הזמנות רכש בשנה, בגובה למעלה מ- 200 מיליון ₪ - והספקים מקומיים יכולים בהחלט להשתלב במערך הרחב הזה.

בהמשך הכנס הציג פנחס ברנשטיין, מנהל הרכש של האוניברסיטה את מחלקת הרכש של האוניברסיטה וציין כי "אנו סובלים ממיעוט משתתפים מקומיים במכרזים ונשמח שיותר ספקים מהאזור ייגשו למכרזים שלנו. יש לנו רכש כמעט בכל תחום אפשרי, בין אם במכרזים ובין אם בהליכי הצעות מחיר, שמהווים 90% מעסקאות הרכש שלנו".

פלורין גדלבסקי, מנהלת מיזם "ביזבנגב", הציגה בפני המשתתפים את המיזם ואת פורטל ביזבנגב ואת המערכת החדשה שהוטמעה בפורטל, "BIZPRO", שתאפשר לעסקים מהנגב לנהל מסחר אלקטרוני אל מול הארגונים הגדולים והמובילים בנגב בקלות ובמהירות. גדלבסקי הדגישה כי "פורטל ביזבנגב פתוח לכל בעלי העסקים בנגב ללא עלות. כמו כן הפורטל מנגיש לבעלי העסקים את המכרזים החמים של מוסדות העוגן הגדולים באזור ומהווה קשר בלתי אמצעי בין המוסדות לבין העסקים הקטנים והבינוניים".

לביא קייט, מנהל סניף מעוף באר שבע הציג את מכלול כלי הסיוע של מעוף לעסקים קטנים ובינוניים ואת האופן בו מעוף מסייע לספקים לחבור למוסדות העוגן בדרום בכלל ואוניברסיטת בן גוריון בפרט.

מוקד הכנס היה פאנל פתוח שעסק במרחב ההזדמנויות העסקיות של האוניברסיטה בן גוריון בנגב. בין היתר הוצגו בו: פרוייקטי הרכש הצפויים בשנת 2017, כיצד נחשפים להזדמנויות עסקיות של האוניברסיטה ושל מוסדות עוגן נוספים וכיצד יוצרים קשר עם מחלקות הרכש.

הכנס מצטרף לשורה של כנסים שהרשות ומעוף קיימו באחרונה ב"סורוקה", בדימונה במכללת ספיר וכן במתחם HP בקרית גת אליהם הגיעו ספקים רבים שחלקם אף השתלבו בעבודה עם בית החולים ומפעלי אזור התעשייה באזור. כנס דומה יתקיים בקרוב עם קבוצת כי"ל.