מהמטבח הביתי לחברת קייטרינג מצליחה - מי-טל חי, תושבת להבים, חלמה להקים עסק משלה בו היא תוכל להכין ולמכור עוגות, עוגיות ומנות מלוחות. מי-טל החלה את העסק מביתה ולאחר ביקוש רב, החליטה לפנות למומחים של מעוף לסיוע בהגדלת העסק והפיכתו לעצמאי.

מהמטבח הביתי לחברת קייטרינג מצליחה - מי-טל חי
מהמטבח הביתי לחברת קייטרינג מצליחה - מי-טל חי

תושבי הישוב להבים מכירים היטב את השם מי-טל חי ואת העסק שלה לייצור עוגות, עוגיות, קינוחים, ומנות מלוחות משום שבעבר היה בביתה הפרטי שבישוב. לאחר שהביקוש לקינוחים הלך וגדל, ראתה מי-טל כי אינה מצליחה לעמוד בדרישות הגבוהות ולכן החליטה כי גם על העסק לגדול בהתאם.

לפני כשמונה חודשים הגיעה מי-טל למשרדי מעוף של הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים במשרד הכלכלה והתעשייה, בבאר שבע. שם עברה מי-טל קורסים בניהול עסק עצמאי, וקיבלה תמיכה מהצוות המקצועי, ביניהם מנהל הסניף, לביא קייט.

"את העסק החדש שלי הקמתי בעמק שרה בהשקעה של כ-700 אלף ש"ח, אשר מתוכם כמעט חצי מקרן בערבות המדינה, בתמיכת מעוף" סיפרה מי-טל. "כיום העסק מעסיק כשבעה עובדים, ומספק שירותי קייטרינג לחברות גדולות ומוכרות בבאר שבע והסביבה כגון חברת כיוונים, תיאטרון ב"ש, והעירייה. בעתיד הקרוב אני מתכננת להגדיל את העסק ולהתפתח עוד, כחלק מהחזון האישי שלי ועל ידי הכלים שקיבלתי במהלך הקורס" סיכמה מי-טל.

"אנו במעוף מנסים לאפשר לכל אחד שחולם להקים עסק, או בעלי העסקים הקטנים והבינוניים למצות את הפוטנציאל שלהם על ידי לימוד וליווי צמוד, והקניית כלים תיאורטיים ומעשיים" סיפר לביא קייט, מנהל סניף מעוף באר שבע.

"לפעמים אנשים יודעים מה העסק שהם רוצים להקים אבל חסר להם האומץ או הנתונים לפתוח את העסק, או בכלל לבדוק האם העסק כדאי. אנו מציעים מגוון כלים לכל בעל עסק במטרה לשפר, לקדם או להקים את העסק העצמאי שלהם".