עוברים לחד פעמי: שרוול רובוטי לשימושים אזרחיים וביטחוניים ואנדוסקופ לפרוצדורות רפואיות מפעל אייבקס טכנולוגיות בבאר-שבע החל בימים אלה בפיתוח טכנולוגיות חדשניות, מוצרים חד פעמיים, לשימוש אזרחי, רפואי וביטחוני. מפעל אייבקס טכנולוגיות הנמצא בעמק שרה בבאר-שבע הוא לא מפעל סטנדרטי. מדובר בחברת פיתוח והנדסה מכאנית עם ייכולות ייצור ועיבוד שבבי. החברה נוסדה על מנת לפתח, לתכנן ולייצר אבי טיפוס, מוצרים וטכנולוגיות חדשות. החברה שמה לה למטרה לקדם, לחזק, לפתח ולייצר תרומה משמעותית לתעשייה המקומית ולנגב בפרט.

כלים
אייבקס טכנולוגיות, השרוול הרובוטי החד-פעמי ישמש לסקירה וניטור חללים סגורים
אייבקס טכנולוגיות, השרוול הרובוטי החד-פעמי ישמש לסקירה וניטור חללים סגורים

באופן שוטף החברה עוסקת בהנדסה מכאנית, מתכננת ומייצרת תבניות ומבלטים לתעשיות הפלסטיק, מתכננת ומייצרת מתקני הרכבה שונים ומתקני בדיקה ייעודיים. אך המנכ"לים של החברה, אולג פופוב ורפאל מויסא, לא הסתפקו בכך והחליטו לפתח טכנולוגיות חדשניות וייחודיות אשר מפותחות ומיוצרות בחברה עצמה החל משלב הרעיון דרך אב טיפוס וכלה בייצור, שיווק, מיסחור וייצוא.

השרוול הרובוטי החד-פעמי ישמש לסקירה וניטור חללים סגורים. בתחום האזרחי והביטחוני המוצר מיועד לסיוע בגילוי וחילוץ נפגעים באזורי מוכי אסון כגון רעידות אדמה ומכרות, חילוץ וסיוע בסביבת חומרים מסוכנים, לוחמת אש וכמו-כן סקירה, ניטור, בדיקות לא הורסות ואחזקה מונעת בצנרת תהליכית, תשתיות ביוב ותעלות.

המוצר השני אותו מפתחים בחברה הוא אנדוסקופ חד פעמי בעל הנעה עצמית ומיועד לפרוצדורות רפואיות שונות. מנכ"לי החברה טוענים כי הטכנולוגיה הזו תשנה את כללי המשחק בשוק המוערך למעלה מ-3 מיליארד דולר בשנה.

אביב חצבני, מנהל מרחב דרום של התאחדות התעשיינים מסר כי "מפעל אייבקס טכנולוגיות הוא דוגמא מצויינת למה שהתעשייה הדרומית יכולה לתרום. מעבר למקצועיות בפיתוח טכנולוגיות עבור התעשיות השונות, מנכ"לי החברה ייזמו פיתוח טכנולוגיה ייחודית שלהם. אין ספק שלשם התעשייה שלנו מתקדמת ומרחב דרום של התאחדות התעשיינים מעמיד בפני המפעל את כל הכלים והעזרה הדרושה לו על מנת לסייע להצלחת הפרויקטים האלו" .

אודות מרחב דרום-התאחדות התעשיינים

התאחדות התעשיינים בישראל הינה הגוף היציג היחידי והגדול ביותר של המגזר התעשייתי בישראל. מרחב דרום של ההתאחדות שותף ומשפיע על פיתוח הנגב וזאת על ידי מעורבות בפרויקטים אזוריים כגון: מעבר צה"ל לנגב, פיתוח פארקי תעשייה קיימים וחדשים, קידום תשתיות הגז הטבעי, השמת עובדים בתעשייה גם מהמגזרים הבדואי והחרדי, קידום החינוך המקצועי ועוד. מעבר לכך ישנה פעילות פרטנית של המרחב מול מפעלים הכוללת יעוץ וסיוע במגוון נושאים יומיומיים המעסיקים את המפעלים, כגון: הכשרות מקצועיות במגוון תחומים כמו תפעול, שיווק, משאבי אנוש ועוד, מימון השקעות, פיצויים בגין מבצע "צוק איתן"/רשות המסים, תעסוקה וגיוס כוח אדם, ארנונה, מים/תאגידי מים, גז טבעי, כיבוי אש ועוד מתוך הבנה של האתגרים הרבים העומדים בעיקר בפני המפעלים הקטנים והבינוניים באזור הדרום במיוחד.

מידע רב נוסף באתר האינטרנט של ההתאחדות