נפתח מחדש מרכז השדה ביער יתיר לאחר שהיה סגור שש-עשרה שנים, השבוע נפתח מחדש מרכז השדה החינוכי של קק"ל ביער יתיר, היער הגדול ביותר בישראל. הקבוצה הראשונה שחונכת את המרכז החדש והמשופר, הם חברי מכינה קד"צ טכנולוגית, שמסיירים באזור במסגרת מסע התמודדות אישית, ועמידה יהודית לאורך הדורות.

קק"ל: המרכז החדש ביער יתיר מציע טיולי כוכב באזור לחניכי תנועות נוער, מכינות, אולפנות וכדומה
קק"ל: המרכז החדש ביער יתיר מציע טיולי כוכב באזור לחניכי תנועות נוער, מכינות, אולפנות וכדומה

מרכז השדה של קק"ל ביער יתיר נפתח לאחר שהיה סגור משנת 2000, והוא שוכן בתוך "מצודת היערנים". המרכז היווה בעבר אטרקציה לכל המטיילים בשל מיקומו והנוף הנשקף ממגדל התצפית בראש המצודה. בשנת אלפיים נסגר המרכז בשל בעיות ביטחוניות באותה העת, ועל פי הוראה של קב"ט ארצי של קק"ל. "לאחר שנסגר, עברנו לברור חייל ומשם עשינו מיזוג עם מרכז השדה של ניצנה" סיפר יואב סעד ממערך החינוך של קק"ל.

לאחרונה החליטו בקק"ל כי המצב הביטחוני השתפר ולכן אפשרו לפתוח את המרכז מחדש. "גדר ההפרדה שמקנה ביטחון וכוללת מעברים ומחסומים, הקמת ישובים חדשים כמו הר עמשא, חירן וכדומה, כל אלה בעצם יצרו מציאות ביטחונית חדשה וטובה יותר מכפי שהיה בעבר. מסיבות אלה בעצם פתחנו מחדש את מרכז השדה" הסביר סעד.

המרכז החדש ביער יתיר מציע טיולי כוכב באזור לחניכי תנועות נוער, מכינות, אולפנות וכדומה: "לאחרונה החלטנו בקק"ל לקדם את נושא החינוך הבלתי פורמאלי ולכן אנו מציעים את המרכז לתנועות נוער ולארגונים דומים. חשוב לציין כי כל קבוצה שמגיעה למרכז השדה ביער יתיר, משלבת בטיול עבודה תורמת לאדמה ולטבע, גם בשביל עצמם וגם בשביל כלל המטיילים."