כך תשמרו על בטיחות בכל בטיול - באדיבות מסלולים - להתאהב בארץ מחדש. הטיול בטבע הוא חוויה מהנה שאין שניה לה. כדי שהטיול או המסלול יסתיימו בהצלחה וללא תקלות ואסונות מיותרים יש להקפיד בכל יציאה לשטח על מספר כללים שישמרו על בטיחותכם. מסלולים> להתאהב בארץ מחדש מציינת את כל הטיפים, לפני היציאה ובמסלול עצמו על מנת לשמור על הבטיחות בטיול. לפני היציאה לטיול, כדאי לבדוק כמה דברים בסיסיים:

מסלולים - להתאהב בארץ מחדש", חברת טיילות והוצאה לאור. הרעיון העומד בבסיס החברה הינו חברתי וחינוכי, והיא מובילה שינוי תפיסתי בתרבות הטיולים בישראל
מסלולים - להתאהב בארץ מחדש", חברת טיילות והוצאה לאור. הרעיון העומד בבסיס החברה הינו חברתי וחינוכי, והיא מובילה שינוי תפיסתי בתרבות הטיולים בישראל

הדבר החשוב ביותר לפני היציאה לטיול, הוא בחירת מסלול בהתאם לקבוצה המטיילת. מומלץ לקרוא על המסלול המתוכנן לעומק לפני היציאה לטיול ולבדוק האם המסלול מתאים לרמת הכושר של המטיילים ולניסיון שלהם בטיולים.

בהמשך, יש לעקוב אחר תחזית מזג האוויר שצפויה באזור הטיול באתרים מוסמכים כמו השירות המטארולוגי. לאחר הבדיקה, במידה ומזג האוויר לא מתאים לטיול, כדאי לוותר ולצאת בפעם אחרת. בימות החורף יש להישמר מגשמים שעשויים לגרום לסכנת החלקה, וכמובן משיטפונות בנחלים המיועדים לכך. זכרו: אם יש ספק – אין ספק.

כמו כן, הצטיידו בציוד המתאים המסלול: מפת סימון שבילים, מידע עדכני על המסלול המתוכנן, נעלי הליכה נוחות, מים בכמות מספקת וכובעים. אם יש ציוד מיוחד נוסף שנדרש, לדוגמא חבל, דאגו לכך מראש ואל תסמכו על כך שהוא יחכה לכם בשטח.

בנוסף, כדאי להצטייד מראש גם במספר הטלפון של המרפאה האזורית הקרובה או של יחידת החילוץ הרלוונטית (באזור הדרום), למקרה שלא תהיה קליטה בשטח במקרה חירום.

בזמן הטיול, חשוב להקפיד על ההנחיות הבאות:

בראשונה, הימנעו מהליכה בשבילים לא מסומנים. במידה והדרך נראית לא בטוחה, עדיף שמבוגר אחראי יבדוק את השטח לפני הקבוצה כולה. במקרה הצורך, אם השטח חלק מגשם או שחסרות יתדות בשביל ההליכה, עדיף לחזור לאחור.

בנוסף, גם בימים קרירים חשוב לשתות מספיק מים על מנת להימנע מהתייבשות. זכרו כי בעת מאמץ הגוף מאבד נוזלים, גם אם אינכם מרגישים זאת. כמו כן, שמרו על טלפון עם סוללה למקרה חירום- אל תסיימו את כל הסוללה על ניווט וצילומים. במידה ואתם מטיילים בקבוצה, חשוב לקבוע מאסף ולהמתין לו בכל פיצול שבילים. נוסף על כך, אין להבעיר אש ביערות, ודאי לא בימים בהם נושבות רוחות עזות, יש לשים לב שהבערת אש מותרת רק במקומות המיועדים לכך.

כל שנותר לאחל הוא טיול מהנה ושמרו על עצמכם!

למידע מפורט ולאפשרות ניווט לנקודת חניה- סדרות ספרי הטיולים ואתר מסלולים-להתאהב בארץ מחדש -

"מסלולים - להתאהב בארץ מחדש", חברת טיילות והוצאה לאור. הרעיון העומד בבסיס החברה הינו חברתי וחינוכי, והיא מובילה שינוי תפיסתי בתרבות הטיולים בישראל. "מסלולים-להתאהב בארץ מחדש" שמה לה למטרה לחשוף בפני אזרחי ישראל את יופייה הנסתר של הארץ, לחבר את כולנו לטבע הנפלא שמסביב, ולחזק את תחושת השייכות למולדת ולמדינה.