אלי אהרון מארגון מגדלי הירקות: "יש לפתוח לכל ענף תוצרת חקלאית עמוד פייסבוק על מנת לשווק את המחירים שמתאימים לכל החקלאים". הסתיימו יומיים מוצלחים בוועידת החקלאות ה –7 במלון קראון פלזה בירושלים. הועידה התמקדה באתגרים הגדולים של החקלאות וההתיישבות העובדת בישראל, במטרה לשנות השיח הציבורי על ענף החקלאות הישראלי. וועידת ישראל לחקלאות הסתיימה בהודעה של יו"ר ארגון מגדלי הירקות מר אלי אהרון שיש לפתוח עמודי פייסבוק לכל ענף תוצרת חקלאית. עמודי הפייסבוק יכללו את החקלאים מכל תחום על מנת לקדם מחירים עבור הצרכן. עוד הוסיף ואמר כי: "הפתרון הוא לא בחקיקה אלא בנו, בחקלאים".

כלים
שר החקלאות, חה"כ אורי אריאל אמר היום כי סיעת הבית היהודי לא תהסס ליזום משבר קואליציוני סביב מחירי המים לחקלאות "המים הם בנפשנו"
שר החקלאות, חה"כ אורי אריאל אמר היום כי סיעת הבית היהודי לא תהסס ליזום משבר קואליציוני סביב מחירי המים לחקלאות "המים הם בנפשנו"

שר החקלאות, חה"כ אורי אריאל אמר היום כי סיעת הבית היהודי לא תהסס ליזום משבר קואליציוני סביב מחירי המים לחקלאות "המים הם בנפשנו" אמר השר והוסיף: "אנחנו מתואמים בנושא הזה עם התאחדות החקלאים. השר הוסיף כי ידרוש שמחירי המים יחרגו מהתקציב" וכי בכוונתו לקדם חקיקה לטובת מחירי מינימום בירקות ובפירות שיבטיחו את התמורה ההולמת לחקלאים. לדברי השר, שכר העבודה בחקלאות הוא אחד המרכיבים הגדולים ביוקר התוצרת החקלאית

יו"ר השדולה החקלאית איתן ברושי בנאומו:" לחקלאות יש בעיה גדולה של אמון בין המנהיגות לחקלאים. אין היום מגזר חלש ומפוצל כמו החקלאים. הגיע הזמן לחולל את השינוי ולהחזיר את האמון והביטחון לחקלאות ולחקלאים - אין מנוס מהשבתת מזון כדי לעורר את הממשלה, ומבחינתי זה היה צריך לקרות עוד מאתמול. אין לנו שפה משותפת עם פקידי האוצר וצריך להפסיק את ההדברות איתם וההסכמות שמשמשות כסות לשר החקלאות בשיתוף הפעולה שלו עם האוצר בהגברת הייבוא. הגיע הזמן ששר החקלאות יבין שהוא הכתובת והנציג של החקלאים ויעורר משברים גם סביב החקלאות ולא רק סביב עמונה ויהודה ושומרון. ההצהרה שלו לגבי חוק המים היא התחלה חיובית, אבל הוא צריך להפעיל את כוחו גם בנושאים נוספים, כי החקלאות מצויה במשבר קשה, ועתידה בסכנה."

בין הפאנלים השונים שהיו בוועידה בלט פאנל בהנחייתה של מיכאל קראוס, מנכ"לית מועצת החלב: ענף החלב לשנת 2030. מיכל טענה כי: ״מדינת ישראל לא דומה למדינות אירופה, אנחנו מוקפים במדינות שאין לנו איתן יחסי מסחר. לא ניתן לייבא מאירופה מוצרי חלב למעט גבינות קשות. את אלה מייבאים בעיקר ממדינות מזרח אירופה שם התוצרת פחות איכותית. מדינת ישראל היא לא פח האשפה של אירופה״

בוועידה השתתפו כ-700 מובילי דעה בחברה הישראלית. בין המשתתפים, שר החקלאות חה"כ אורי אריאל, שר הבינוי והשיכון חה"כ יואב גלנט, יו"ר השדולה החקלאית בכנסת חה"כ איתן ברושי, חבר הלובי החקלאי חה"כ יצחק וקנין, מנכ"ל משרד החקלאות שלמה בן אליהו, מנכ"ל שופרסל איציק אברכהן, יו"ר התאחדות חקלאי ישראל מאיר צור, מזכיר ארגון מגדלי הירקות מאיר יפרח, ומנכ"ל מועצת הצמחים צבי אלון.