לכבוד חנוכה והשנה האזרחית החדשה מתכון לסופגנייה עם ירדן בלאן דה בלאן – שף קונדיטור מלון וולדורף אסטוריה ירושלים - שף קונדיטור קלוד בן סימון ממלון וולדורף אסטוריה ירושלים חושף מתכון ל'סופגניית בלאן' במילוי קרם פטיסייר עם יין מבעבע בלאן דה בלאן של ירדן – מתכון לסופגניה גורמה - במיוחד לחנוכה ולחגיגות השנה האזרחית החדשה.

כלים
מתכון לסופגניה גורמה - במיוחד לחנוכה ולחגיגות השנה האזרחית החדשה
מתכון לסופגניה גורמה - במיוחד לחנוכה ולחגיגות השנה האזרחית החדשה

לאורך ימי החג ניתן להזמין במסעדות ה'קינגס קורט' וה'פלאס' של המלון שתי סופגניות בלאן יחד עם שתי כוסות יין מבעבע 'בלאן דה בלאן' של יקב ירדן ב-60 ₪ בלבד.

שיתוף הפעולה הייחודי תקף לאורך ימי החג במסעדות מלון וולדורף אסטוריה ירושלים בלבד, בימים א'-ה', מסעדת פאלאס: 18:30-22:30, ומסעדת קינגס קורט: 12:00-24:00. להזמנת מקום למסעדה ולמלון : טל':02-5423353 .

עכשיו לאופן הכנה:

מרתיחים את היין המבעבע, החלב וגרידת הוניל יחד עם המקלות ואז מסננים.

בקערה נפרדת מערבבים את הסוכר, החלמון והקורנפלור.

בעזרת טכניקת השוואת חום מערבבים בין שתי המסות: לוקחים מעט מהחלב הרותח ומערבבים עם המסה של החלמון ולהיפך, עד ששתי המסות מתערבבות יחד לטמפרטורה אחידה.

מחממים את התערובת שהתקבלה עד לחום של 90 מעלות ומורידים מהאש. יוצקים לקערה ומכסים בניילון נצמד כך שהניילון יגע במסה, ומכניסים למקרר לשעה.

מוציאים את הקרם מהמקרר ובעזרת לקקן מכניסים את הקרם לשקית זילוף, וממלאים את הסופגניות בקרם. מפזרים אבקת סוכר מעל ומגישים.

שף קונדיטור קלוד בן סימון, השף קונדיטור של מלון וולדורף אסטוריה ירושלים, נולד בצרפת, דור שני למשפחת קונדיטורים מפריז, העיר בה למד בבית ספר לקונדיטוריה, עבד בחנות הבוטיק של רשת 'לאדורה' (Laduree) פריז, במגדניה של 'פייר הרמה פריז', (Pierre Hermé) במסעדת 'טיוואן' (Taillevent) המפורסמת בעלת כוכבי המישלן, 'בשוקולה' של ז'אק ג'נין (Jacques Genin).

בשנת 2001 עשה עלייה מטעמי ציונות, והחל לעבוד במסעדת מול ים המיתולוגית. לאחר מכן עבד ברשת הפטיסרי 'בוטיק סנטרל', ובחנות הבוטיק לדברי מאפה 'ארנו' של ערן שווצברד.

בשנת 2006 חבר אל עודד ברנר וייצר את העוגות לסניף של 'מקס ברנר', מנהטן.

ב2007 חזר לארץ, עבד במפעל של מקס ברנר ישראל, ולימד שנתיים בבית הספר לקונדיטוריה בירושלים.

משנת 2013 ועד היום, עם פתיחת מלון וולדורף אסטוריה ירושלים, מכהן כשף קונדיטור של המלון.

עדכונים אחרונים

פבר 28, 2024

נגד הזרם

מתכונים
אוק 31, 2023

אופים באהבה

מתכונים
סלמון כשר
אוק 26, 2023

האם דגים צריכים שחיטה?

מתכונים