בשבוע הבא: הוועדה תעסוק בממצאי דוח לפיו שיעור הילדים שנפגעים בתאונות הוא הגבוה במערב - וועדת המשנה לבטיחות בדרכים תדון בהרחבת החינוך התעבורתי בבתי הספר וגני הילדים הישיבה בוועדת המשנה תתקיים בהשתתפות מנכ"לית משרד החינוך; הוועדה תעסוק גם בהארכת זכויות היוצרים של מפיקי תקליטים ואמנים מבצעים, תדון בתקנות לקביעת מכסות הביצים ל-2017 ותטפל במחסור בקסים של העדה האתיופית למתן הכשר באירועים של יוצאי העדה.

כלים
הוועדה תעסוק בממצאי דוח לפיו שיעור הילדים שנפגעים בתאונות הוא הגבוה במערב
הוועדה תעסוק בממצאי דוח לפיו שיעור הילדים שנפגעים בתאונות הוא הגבוה במערב

יום שני, י"ט בכסלו תשע"ז, 19 בדצמבר 2016

בשעה 09:00 – ועדת המשנה לבטיחות בדרכים של ועדת הכלכלה, בראשה עומד ח"כ יעקב אשר, תתכנס לישיבה שתעסוק בהרחבת והעצמת החינוך התעבורתי בגני הילדים ובבתי הספר היסודיים והתיכוניים. הישיבה תתקיים כחלק מהמעקב השוטף שמבצעת ועדת המשנה אחר יישום דוח השימוע למאבק בקטל בדרכים שהוביל יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ איתן כבל, במושב הקודם של הכנסת. בישיבה תשתתף מנכ"לית משרד החינוך, מיכל כהן והיא תתקיים באולם נגב ותשודר בערוץ הכנסת.

בשעה 10:15 – לבקשת חברי הכנסת חמד עמאר, יחיאל חילק בר ואוסאמה סעדי, הוועדה תדון בממצאי דוח משותף של ה-OECD ועמותת אור ירוק ממנו עולה כי שיעור הילדים שנהרגים בתאונות דרכים בישראל הוא הגבוה מבין מדינות ה-OECD. לפי הדוח, 10.8% מההרוגים בתאונות דרכים בישראל הם ילדים, בעוד בשאר 28 מדינות ה-OECD בממוצע עומד שיעור הילדים ההרוגים על 3.2% בלבד מכלל ההרוגים בתאונות דרכים. לבקשת חברי הכנסת תקיים ועדת הכלכלה את הישיבה כחלק ממאבקה בקטל בדרכים.

בשעה 12:00 – הוועדה תחל לדון בתקנות תקנות המועצה לענף הלול, הקובעות את הכללים בדבר מכסות לייצור ביצי מאכל לשיווק בשנת 2017, שהגיש משרד החקלאות. לפי ההצעה בתקנות, המכסה הארצית לשנה הבאה תעמוד על 2.250 מיליארד ביצים, לעומת מכסה של 2.220 מיליארד ביצים השנה.

יום שלישי, כ' בכסלו תשע"ז, 20 בדצמבר 2016

בשעה 09:30 – הוועדה תמשיך להכין לקריאה שנייה ושלישית את הצעה הממשלתית לתיקון פקודת התעבורה, שנועדה להסדיר את הענף מוניות השירות וקווי השירות. לפי ההצעה, מתן הרישיונות לקווי השירות יינתן בהליך תחרותי. עוד מבקשת ההצעה לקבוע תקופת מעבר של שלוש שנים, עד 31 בדצמבר 2019, שבה יימשך ההסדר הקיים.

בשעה 12:00 – הוועדה תדון במחסור של קסים מהעדה האתיופית למתן הכשר באירועים של יוצאי העדה. זאת לנוח פנייה לוועדה בנושא, ממנה עולה כי מספרם של הקסים הולך ומצטמצם בעוד שמספרם של יוצאי אתיופיה נמצא בעלייה והמחסור מקשה על בני הקהילה לקבל שירותים בשמחות ובאבל.

יום רביעי, כ"א בכסלו תשע"ז, 21 בדצמבר 2016

בשעה 09:30 – הוועדה תכין לקריאה שנייה ושלישית את ההצעה לתקן את חוק זכויות היוצרים בתקליט וזכויות המבצעים, של ח"כ יעקב מרגי וחברי כנסת נוספים, שנועדה להאריך את תקופת זכויות היוצרים בתקליט וזכויות מבצעים. ח"כ מרגי מציע להאריך את ההגנה לזכויות היוצרים בתקליט ולזכויות האמנים המבצעים והמשדרים מ-50 שנה ממועד היצירה כיום ל-70 שנה ממועד היצירה. במסגרת אישור ההצעה לקריאה ראשונה קבעה הוועדה כי ההצעה תחול על יצירות שתקופת ההגנה עליהם טרם פגה והן עדיין לא הפכו לנחלת הכלל.