בעידוד משרד התיירות יריב לוין בשיתוף עם חברת נמל אשדוד, המשרד יוצא בקריאה לציבור הנופשים הישראלי לבלות בים. מתכננים חופשה? מנכ"ל חברת נמל אשדוד יצחק בלומנטל ציין כי "חברת נמל אשדוד מקדמת בברכה את התיירות הנכנסת והיוצאת מישראל דרך נמלי הים ומזמינה את ציבור הנוסעים ליהנות מסל השירותים הרחב שמעניקה החברה"

חברת נמל אשדוד מקדמת בברכה את התיירות הנכנסת והיוצאת מישראל דרך נמלי הים  (צילום: פבל טולצ'ינסקי)
חברת נמל אשדוד מקדמת בברכה את התיירות הנכנסת והיוצאת מישראל דרך נמלי הים (צילום: פבל טולצ'ינסקי)
נתונים של חברת נמל אשדוד מצביעים על מגמת ירידה בתיירות הימית לישראל: ירידה של כ-85% אחוז בכמות אוניות הנוסעים המגיעות לנמל; ירידה של כ-89% אחוזים בכמות הנוסעים מנתונים שנאספו על ידי הנהלת נמל אשדוד עולה כי מאז שנת 2010 חלה מגמת ירידה בתיירות הימית לישראל, זאת כתוצאה מהמצב הגיאופוליטי באזורנו. בלומנטל הוסיף כי "כולי תקווה כי המצב הגיאופוליטי ישתפר ויאפשר לנמל להמשיך ולשווק את העיר אשדוד ומדינת ישראל כיעד אטרקטיבי לתיירות" עוד הוסיף "חברת הנמל השקיעה בהקמתו של אולם נוסעים שאמור לשרת את התיירות הנכנסת לרבות הקמת דיוטיפרי והליכי שחרור מהיר ובידוק בטחוני של משטרת הגבולות לתיירים הנכנסים"

כמות האוניות והנוסעים המגיעות לישראל ירדו באופן דרמטי. שנת 2010 היתה שנת שיא בתיירות הנכנסת לישראל דרך הים ובאותה השנה הגיעו לרציפי נמל אשדוד 214 אוניות נוסעים ובהם 290,502 תיירים.

ירידה דרמטית בתיירות הימית נרשמה בשל המצב הגיאופוליטי המתוח באזור הדרום והמצב הפוליטי במצרים. מגמה זו התחזקה מאז צוק איתן. לאור כך שהתאוששות במגזר זה אורכת מספר שנים שכן החברות מארגנות את הקרוזים כשנתיים מראש. חברת נמל אשדוד נמצאת בנקודת זמן בה היא פונה לכל הרשויות לסייע לה להחזיר את התיירות להיקפי העבר כצורך לאומי. החברה פונה לשר התיירות על מנת להעלות לסדר עדיפות גבוה את הטיפול בחיזוק התיירות הימית לנמל כדי שהפוטנציאל בתחום זה ימומש.

בהשוואה בין נתוני שנת 2010 לשנת 2015 ירד מספר אוניות הנוסעים התיירותיות שהגיעו לנמל אשדוד בכ-85% ומספרם עמד על 32 אוניות בלבד. במספר התיירים הנוסעים חלה ירידה גדולה יותר ומספרם, בהשוואה לנתוני שנת 2010, ירד כמעט ב-90% תוך שש שנים ועמד על 33,323 אלף נוסעים בלבד.

על פי הנתונים המשוערכים של נמל אשדוד לשנת 2016 עולה כי גם בשנה הנוכחית חלה ירידה של 60% במספר אוניות הנוסעים המגיעות לנמל ומספרן יעמוד על סה"כ 13 אוניות נוסעים השנה. גם במספר הנוסעים חלה ירידה נוספת ירידה נוספת ובשנת 2016 היא תגיע לכמות שפל של 15,237 נוסעים בלבד המהווים פחות ממחצית מכמות הנוסעים לשנת 2015.

על רקע דברים אלו, היגע בשבוע שעבר שר התיירות, ח"כ יריב לוין לביקור מקצועי בנמל אשדוד, קיבל סקירה על מגזר אוניות הנוסעים וערך סיור בטרמינל הנוסעים.

לצד זאת, אניית הקרוז המפוארת Viking פקדה בימים האחרונים את נמל אשדוד . מדובר באוניית נוסעים נורווגית שעל סיפונה 1,800 נוסעים ואנשי צוות. אחת מתוך ארבע אוניות פאר סקנדינביות אשר מתוכננות להגיע לנמל אשדוד בשבועות הקרובים, כחלק מסבב במזרח התיכון. עיצוב האוניה משלב עולמות ווינטאז ומודרניזציה. קהל היעד הוא אוכלוסייה מבוססת ומבוגרת. במסגרת קבלת הפנים לאוניה המפוארת נערך טקס מסורתי של החלפת דגלים במעמד מנכ"ל חברת נמל אשדוד, איציק בלומנטל, רב החובל וסוכן האוניה , מר זרי רוזנפלד.

מנכ"ל חברת נמל אשדוד יצחק בלומנטל ציין כי "חברת נמל אשדוד מקדמת בברכה את התיירות הנכנסת והיוצאת מישראל דרך נמלי הים ומזמינה את ציבור הנוסעים ליהנות מסל השירותים הרחב שמעניקה החברה". בלומנטל הוסיף כי "כולי תקווה כי המצב הגיאופוליטי ישתפר ויאפשר לנמל להמשיך ולשווק את העיר אשדוד ומדינת ישראל כיעד אטרקטיבי לתיירות"

עוד הוסיף "חברת הנמל השקיעה בהקמתו של אולם נוסעים שאמור לשרת את התיירות הנכנסת לרבות הקמת דיוטיפרי והליכי שחרור מהיר ובידוק בטחוני של משטרת הגבולות לתיירים הנכנסים"