חברי סיעת 'יש עתיד', החליטו לוותר גם השנה, על תוספת שכר הח"כים שצפויה לעלות שוב בחודש הבא במאות שקלים "זה לא מוסרי ולא ראוי. זה כסף של הציבור" " נבחרנו לשרת את הציבור לא לחיות על חשבונו" חברי הסיעה יתרמו את הכסף ולא יחזירו אותו לקופת המדינה: "נתרום את הכסף לארגונים שיוכלו לסייע לאזרחים שהמדינה לא משקיע בהם. אם הכסף יחזור לקופת המדינה הוא לא יגיע לציבור.

חברי סיעת 'יש עתיד', החליטו לוותר גם השנה, על תוספת שכר הח"כים
חברי סיעת 'יש עתיד', החליטו לוותר גם השנה, על תוספת שכר הח"כים

"כולנו רואים איך הממשלה מנהלת את הכסף הזה" כחלק מהמאבק נגד העלאת שכר הח"כים, תעלה היום להצבעה הצעת חוק של ח"כ יעל גרמן, שמבקשת להוציא את ההחלטה על העלאת שכר מידי הח"כים ולהעבירה לוועדה חיצונית: "לא ייתכן שנותנים לחתול לשמור על השמנת. זה לא תקין. מדובר במאות אלפי שקלים של כספי ציבור. זה כסף של הציבור והוא צריך להיות מושקע בהם" מאז כניסתם לכנסת, פועלים חברי סיעת 'יש עתיד' למנוע את תוספות השכר הקבועות שמתקבלות כל שנה בגובה של כמה מאות שקלים על חשבון כספי הציבור. בשבועות האחרונים, למרות פניות חוזרות ונשנות של ח"כ יעל גרמן לכנס דיון בוועדת הכנסת ולקבל החלטה בנוגע לשכר הח"כים, מתחמקים גורמים בקואליציה מלעשות כן. לאור כך החליטו חברי הכנסת של 'יש עתיד' לקחת את המושכות לידיים והודיעו כי גם השנה יוותרו על התוספות הצפויות. " אנחנו מקווים שחברי כנסת מכל סיעות הבית יצטרפו למהלך. נבחרנו לשרת את הציבור לא לחיות על חשבונו" כזכור, יש עתיד היא המפלגה היחידה שמנסה שוב ושוב, עוד מהכנסת הקודמת לנסות לשנות את המציאות המעוות הזאת שבה חברי הכנסת מעלים לעצמם את השכר שנה אחרי שנה. יש עתיד יזמה קיצוץ של 10% בשכר חברי הכנסת וכל המפלגות האחרות סירבו.

חברי הכנסת של 'יש עתיד' ניסו לעצור את העלאת השכר בשנים שעברו וכל המפלגות האחרות סרבו ובשנתיים האחרונות תורמים חברי הכנסת של יש עתיד את התוספת לשכרם לטובת ארגונים ועמותות חברתיות.

בתוך כך, היום תעלה הצעת החוק של חברת הכנסת יעל גרמן, הקוראת להגביל את ההחלטה בדבר העלאת שכר חברי הכנסת לוועדה חיצונית, לדיון במליאת הכנסת. זאת, בעוד שכיום החלטת הוועדה החיצונית עולה לדיון בוועדת הכנסת, שהיא המכריעה סופית לגבי העלאת השכר.

לדברי ח״כ גרמן, ״הנוהג שלפיו חברי הכנסת הקובעים לעצמם את שכרם הוא נוהג פסול שלא עומד בקריטריונים של מנהל תקין. החוק שלי מבקש לתקן את זה. אך נראה כי האינטרס הציבורי, החשיבות של מנהל תקין וגם התדמית שלנו בעיני הציבור לא עמדו מול עיניהם של שרי הממשלה, שהצביעו השבוע נגד החוק״.