ועדת העבודה, הרווחה והבריאות אישרה היום לקריאה ראשונה את הצעת החוק של חברי הכנסת אורי מקלב ומשה גפני (יהדות התורה), לפיה במידה ומעסיק מנכה שכר עבור יום מחלה יחיד בו נעדר עובד, לא ייגרע יום זה מצבירת ימי המחלה העומדים לזכות העובד (החוק כיום קובע כי עובד זכאי ל-18 ימי מחלה בשנה, והוא זכאי לתשלום מהמעסיק רק החל מהיום השני להיעדרותו).

חה"כ אורי מקלב. צילום: Uri Maklev
חה"כ אורי מקלב. צילום: Uri Maklev

ח"כ מקלב אמר בדיון: "גם גריעת שכר וגם גריעת יום מהזכאות השנתית, זה לא צודק. יש מעסיקים שבוחרים לא לנכות שכר מהעובד בגין מחלה בת יום אחד, ואלה יורשו לגרוע ממכסת ההיעדרויות השנתית. אולם אלה שבוחרים לנכות מהשכר, ראוי שלא יגרעו גם מהצבירה".

עו"ד ורד וייץ מהמחלקה המשפטית בהסתדרות החדשה טענה כי אין לפגוע בצבירת ימי המחלה גם בשל היעדרות ביום השני והשלישי למחלה, עבורם מקבל העובד תשלום חלקי בלבד.

ראש אגף העבודה בהתאחדות התעשיינים, עו"ד מיכל וקסמן-חילי, מחתה על שלא הוצגה הערכה כלכלית להצעת החוק והתריעה מפני עלות גבוהה על גבם של המעסיקים.

יו"ר הוועדה, ח"כ אלי אלאלוף (כולנו), סיכם ואמר: "אני מבין את חששם של המעסיקים, אבל הצעת החוק צודקת והוגנת כלפי העובדים, וזוכה לתמיכת כלל המשרדים הממשלתיים".