‏בהמשך לישיבת שר התחבורה וראשי המועצות מיתר, עומר והר חברון בשבוע שעבר, הורה השר לסגור את מעבר מיתר (כביש 60) למשאיות בבקרים.

כלים
ישיבת שר התחבורה וראשי המועצות מיתר, עומר והר חברון. צילום: מ.מ.מיתר
ישיבת שר התחבורה וראשי המועצות מיתר, עומר והר חברון. צילום: מ.מ.מיתר

השר כץ הסכים עם הבקשות של ראשי המועצות והורה על סגירת מעבר מיתר למשאיות במטרה להקל על עומסי הבוקר בכביש הנ"ל.

בישיבה בין ראשי המועצות המקומיות, אבנר בן גרא ממיתר, פיני בדש מעומר ויוחאי דמרי, מהר חברון, יחד עם שר התחבורה חה"כ ישראל כץ, הגיעו הארבעה להסכמות בנושא עומסי התנועה בכביש 60.

ההישג המשמעותי נרשם כששר התחבורה הסכים לבקשת ראשי המועצות והורה על סגירת מעבר מיתר למשאיות במשך שעתיים החל מהשעה שש וחצי בבוקר, במהלך השבוע.

מדובר בבשורה לתושבי מיתר והסביבה שכן עומסי הבוקר נגרמים בעיקר בשל תנועת המשאיות הרבה דרך מעבר מיתר. סגירה של המעבר למשאיות תקצר את זמני ההגעה בבוקר ותקל באופן ניכר על הנהגים. מעבר מיתר מתוכנן להיסגר לתנועת המשאיות לאחר שיבוצע שימוע לנהגים.

"החלטת השר היא מהותית עבור תושבי מיתר וצעד משמעותי בשחרור העומסים" מסר בן גרא, ראש מועצת מיתר. "עד כה המועצה רשמה הצלחות רבות כמו קבלת חתימה על הקמת מחלף חדש במקום צומת שוקת, תזמון הרמזורים על הכביש בהתאם לתנועה אך מניעת תנועת המשאיות תקל את העומס משמעותית ואף חשוב מכך, תאפשר לנהגים נסיעה בטוחה וחלקה על כביש 60".

לאחר הפגישה עם השר, אבנר בן גרא שלח מכתב לראש עיריית באר שבע, רוביק דנילוביץ', בנושא ההתפתחות המהירה של אזור הנגב ומטרופולין באר שבע. במכתב מתריע בן גרא בנוגע לעומסי התנועה העתידיים שייווצרו כתוצאה מהתפתחות הדרום ומציע להקים פורום ראשי רשויות שימצא פתרונות מבעוד מועד.