ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו הגב' שרה נתניהו השתתפו הערב בטקס לציון "יום העלייה" השנתי בבנייני האומה בירושלים.

כלים

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר באירוע: "מה שהיה נכון אז, נכון גם היום. אני חושב, ידידיי, שהעלייה לישראל מוסיפה להיות גורם מפתח בהבטחת קיומנו ועתידנו. בעצם להחלטה לעלות יש שני יסודות. היסוד הראשון נעוץ, וצריך להגיד את זה באמת, במצוקה, באנטישמיות שלא פסה מן העולם, נהפוך הוא, היא מתחזקת בכמה וכמה מדינות. ברדיפה פוליטית, בחולשה כלכלית. אבל גם יש יסוד שני, שהוא החשוב ביותר בעיניי, היסוד החיובי, הלהט הציוני. "פה בארץ חמדת אבות תתגשמנה כל התקוות", כך שרנו, וכך אנחנו מממשים היום.

בעבר הרגישו מיליוני יהודים בעולם שהקרקע נעה מתחת לרגליהם, שהם נתונים בסכנה. היום קהילות שלמות פתוחות לקלוט מסר ציוני חדש שקשור בעוצמתה של מדינת ישראל. אני חוזר ואומר, פעם באו כי היה להם רע לחיות שם, והיום הם באים כי טוב לחיות פה, וכי זוהי הארץ שלנו, של כל אחד ואחת מכם.

ערכיה של מדינת היהודים הדמוקרטיים, כוחנו הצבאי, כוחנו הכלכלי, הדבקות שלנו בקדמה, החדשנות הטכנולוגית והמדעית - כל אלה מושכים לישראל מאות עולים שכל אחד ואחת מהם תורמים לחיזוק אותם ערכים ואותם כוחות.

יש כאן עולים מכל היבשות. הם מבינים שבישראל מתחולל היום שינוי כביר, הם רואים את היציבות ואת השגשוג, והם שואפים גם בגלל זה לקשור את גורלם בגורלנו. כשאתם מסתכלים היום על העולם, ואני אומר את זה לכל יהודי ויהודיה באשר הם, אני אומר להם: בואו לישראל כי זה הבית שלכם, אבל בואו לישראל כדי שתשפרו את מצבכם; כדי שתחיו במדינה מתקדמת, משגשגת, חזקה, שיש לה עתיד מזהיר. והם רוצים להיות חלק מסיפור ההצלחה הישראלי.

יש כאן אנשים מגרעין "צבר", אני מצדיע לכם. בשנים האחרונות רעייתי מלווה צעירים שמגיעים לישראל במסגרת תנועת הצופים. הם גאים קודם כל להתגייס לצה"ל, ורובם משתלבים ביחידות קרביות. אני שומע מהם, וגם ממה שהם מספרים לרעייתי. איזו גאווה, איזו התגייסות. פשוט להצדיע להם. ואותם חיילים מושכים לא פעם אחים ואחיות, ואחר כך גם את ההורים שמחליטים לעלות בעקבותיהם. למה? שתי סיבות. אחת - הם יודעים שטוב להיות פה. שנית - שצריך להיות פה. כי זה הבית שלהם, המדינה שלהם, הארץ שלהם.

ממשלת ישראל, על כל חלקיה שמיוצגים כאן היום, כל המשרדים, תמשיך לפעול בתנופה לחיזוק העלייה, הגברת העלייה. אנחנו מתקדמים במהירות לאותו רגע היסטורי שלא היה מאז ימי בית שני, שרוב העם היהודי יחיה בארץ ישראל. היעד הזה קרוב מתמיד, ואני חושב שזו הדרך היחידה האמיתית להבטיח את עתידה של ישראל כמדינת היהודים, מדינה מבוססת, משגשגת, שטופת אור; מדינה ששכנותיה מקבלות בלא עוררין את קיומה, כי היא חזקה מאוד; מדינה שרוצים לקשור איתה בריתות, מדינה שבסופו של דבר עושים איתה שלום. בזכות מי? בזכות שרשרת הדורות, שרשרת העולים שהגיעו הנה במאה השנים האחרונות. ולעולים הוותיקים ולעולים החדשים אני אומר דבר אחד: עלו והצליחו, פשוטו כמשמעו".