במסגרת רפורמת שקיפות שמנהלת רשות החשמל, החליטה הרשות על פרסום מראש של נושאי הדיון של מליאת רשות החשמל לציבור וכן על פרסום פרוטוקולי הרשות לאחר עריכתם.

כלים

מטרת הפרסום הינה להגביר את רמת השקיפות ולייעל את זרימת המידע בין הרשות לגורמים השונים במשק.

יו״ר הרשות, ד"ר אסף אילת: "מדובר בצעד בונה אמון, אשר מאפשר לשותפים השונים במשק האנרגיה להיות מעודכנים בזמן אמת על הנושאים המרכזיים בהם עוסקת בימים אלו רשות החשמל.

אנו מאמינים שתקשורת דו כיוונית בין הרשות למשק הכרחית ליצירת יחסי אמון בין הרגולטור למשק ולקידום משק החשמל בישראל."

המהלך הנוכחי מהווה צעד נוסף בתוכנית האסטרטגית שהרשות מובילה כדי לקדם את ערך השקיפות, תוכנית הכוללת גם פרסום חודשי קבוע לציבור של כלל המדדים אשר משמשים לקביעת תעריף החשמל.

בתוך כך, יצויין כי הרשות אף מתכננת עדכון ושיפורו של אתר הרשות, באופן שיקל על שימוש במנועי החיפוש ועל העלאת תכני מידע נוספים, והנגשת המידע.

בנוסף, צפויה הרשות להמשיך במדיניותה זו באפיקים נוספים במהלך החודשים הקרובים, בתכנית אסטרטגית הכוללת: שולחנות עגולים עם השוק (לאחרונה ערכה שולחן עגול בנושאי אגירה שאובה), שיתוף המשק והעברת מידע בצורה שוטפת (מתוכנן בקרוב יום עיון למכרזי PV), העמקת הידע בנוגע למגמות עולמיות (ייערך יום עיון בינלאומי שנתי), ודו שיח שוטף ופורה עם הציבור (שימועים פומביים וימי עיון שנערכו לקראת גיבוש תכנית העבודה של רשות החשמל).