נשיא המדינה נאם היום בהקרנת הבכורה של הסדרה "והארץ הייתה תוהו ובוהו – תולדות ארץ ישראל". בנאומו הוא חיזק את ידם של אנשי רשות השידור והביע הערכה לאופן התנהלותם בתקופה זו: "אנו רגילים שגוף הנמצא בהליכי פירוק נוטה להתפרק מבפנים, אתם אנשי השידור הציבורי מציגים מתווה אחר וממשיכים לייצר שידור ציבורי פורה, אחראי ואמין לעילא ולעילא"

נשיא המדינה ראובן ריבלין נושא דברים באירוע. קרדיט צילום: מארק ניימן/לע"מ
נשיא המדינה ראובן ריבלין נושא דברים באירוע. קרדיט צילום: מארק ניימן/לע"מ

נשיא המדינה ראובן ריבלין ורעייתו נחמה, השתתפו היום, שישי, ג' חשון, 4 בנובמבר, בהקרנת הבכורה של הסדרה "והארץ הייתה תוהו ובוהו – תולדות ארץ ישראל". "בפתח דבריי ותוך הסערה שנוצרה סביב השידור הציבורי, אני רוצה להפנות את תשומת ליבנו לתופעה נדירה ומיוחדת, שלצערי לא זוכה להתייחסות ראויה והיא תפקודה והתנהלותה של רשות השידור תוך כדי משבר ארוך ומתמשך", פתח הנשיא את דבריו.

עוד אמר הנשיא: "אנו רגילים לתופעה הגיונית, שגוף מסחרי או ציבורי הנמצא בהליכי פירוק נוטה להתפרק, להתפרק מבפנים. אתם אנשי השידור הציבורי מציגים מתווה אחר. למרות המהומה וגם כאשר אתם מנוהלים על ידי מפרקים, אתם ממשיכים לייצר שידור ציבורי פורה, אחראי ואמין, שידור ציבורי לעילא ולעילא. סרטים דוקומנטריים, סדרות ויצירות מופת, התייחסות מיוחדת והנכחה של קבוצות מיעוט בטלוויזיה הציבורית, כמו גם רדיו ציבורי שמשמיע את מגוון הדעות והעמדות הם רק חלק מהעשייה שלכם כגוף בפירוק. תהא אשר תהא התוצאה, על המשך העשייה הזו אני רוצה להביע את הערכתי ואת הערכת הציבור בישראל ולהודות לכם על הדבקות, ההקפדה והנכונות שלכם להמשיך ולשמש בקודש השידור הציבורי."

עוד אמר הנשיא בדבריו: "'אני אוהב את ארץ ישראל, בכל ליבי. בין היתר משום שחונכתי לכך. בין היתר בגלל שצעדתי בשביליה, הכרתי אותה ברגלי. ועדיין אני סבור שאפשר להמשיך ולחזק את האהבה לארץ ושורש החיזוק הוא בהיכרות, בלימוד, בידיעת הארץ. הצורך הזה, בהיכרות עם ארץ ישראל ובחיזוק האהבה למולדת הוא זה שהצמיח את סדרת התעודה המפוארת שאת השקתה באנו לציין היום. אין זה מובן מאליו בדורנו, דור שמכונה לעתים 'דור האינסטנט', לחזות בסדרות מופת שיש בהן העמקה, יסודיות, רוחב יריעה. עם השלמתה של הסידרה הזו, השידור הציבורי בערוץ הראשון משלים טרילוגיה מונומנטלית, היסטורית ומכוננת כשלצד "עמוד האש" ו"תקומה" שעסקו בציונות ובמדינת ישראל נוכל כעת להעמיק וללמוד גם על הבסיס, התשתית, הקרקע שכולנו כה מחוברים אליה".

בסיום דבריו אמר: "אני רוצה להודות לכם על שעשיתם סדר סוף סוף בכל התוהו ובוהו שלנו בנוגע להיסטוריה המופלאה של הארץ הזו. על כך שאפשרתם לנו ולדורות הבאים אחרינו ללמוד, ליהנות, להכיר יותר ובעיקר, מתוך כך - לאהוב יותר את ארצנו. את מולדתנו. היו ברוכות וברוכים".