בתום יום ארוך שמורכב מסידורים שונים ומקניות במרכול אתם חוזרים אל המכונית ומעמיסים את שקי הקניות בתא המטען. רגע לפני שאתם מתיישבים ליד מושב הנהג, נושמים לרווחה ומדמיינים את ארוחת הערב שתאכלו כשתגיעו, את המקלחת החמה או את המיטה המפנקת, אתם מבינים שהחלום הזה קצת יותר רחוק ממה שחשבתם. הסיבה לכך היא שהשארתם את המפתח לרכב בתא המטען, ואין לכם כל דרך להיכנס אל הרכב או לנסוע הביתה.

כלים

ברגעים הללו סביר להניח שאתם נכנסים ללחץ, אולי אפילו שוקלים לנפץ את תא המטען ולפרוץ פנימה. לפני שתבצעו פעולה כזו, שתעלה לכם ביוקר לאחר מכן, עצרו וקראו לאיש מקצוע שיוכל להציע פתרון הרבה יותר פשוט. איש המקצוע הזה הוא מנעולן רכב מנוסה שיידע להגיע אל תא המטען מבלי לשבור את המנעול או להסב לו נזק משמעותי.

יכולותיו של מנעולן הרכב

באופן כללי תוכלו להיעזר בשירותיו של מנעולן רכב מקצועי כדי לחלץ את המפתח מתא המטען, כדי להיכנס אל הרכב שבו נעול המפתח או כאשר ישנה תקלה במערכת הנעילה כמו קודן שאיננו עובד או אזעקה שאינה תקינה. כמובן שישנם מצבים שבהם אין כל הצדקה או היגיון בהמתנה לאיש מקצוע, בעיקר כאשר מדובר בסכנת חיים. למשל, אם תינוק ננעל ברכב הרי שכל רגע הוא קריטי והמתנה לכוחות ההצלה או למנעולן שיפרוץ את המכונית היא המתנה שעשויה להוביל לנזקים משמעותיים ואף לאובדן חיים. במצבים אחרים אפשר ואף כדאי להמתין, בעיקר משום שהחלפת מנעול ברכב או מערכת אזעקה היא החלפה יקרה למדי.

איך מוצאים מנעולן אמין?

אחד הנושאים החשובים ביותר בכל הקשור לבחירת מנעולן הוא נושא האמינות. מנעולן רכב שעובד ללא הסמכה מתאימה או ללא אישור של משטרת ישראל עשוי להתברר כשרלטן. הבעיה במקרה זה לא קשורה רק לתקינות הנעילה של הרכב אלא לעובדה שמי שאיננו מקצועי ואיננו מוסמך עשוי להתברר כמי שמעוניין לפרוץ לרכב כדי לגנוב חלק מתכולתו או חמור מכך – כדי לגנוב את הרכב עצמו. כדי להימנע מהפתעות שליליות מהסוג הזה בקשו מהמנעולן שיציג בפניכם אישור מטעם משטרת ישראל. אישור זה מעיד על כך שלמנעולן אין רקע פלילי והוא גם יוכיח לכם שמדובר באיש מקצוע מוסמך.

לגזור ולשמור

אם מצאתם איש מקצוע שאתם בוטחים בו ומאמינים באיכותו ובאמינותו, שמרו את פרטיו האישיים והזינו אותם אל מכשיר הטלפון שלכם. מספר הטלפון של המנעולן המקצועי והישר יהיה שימושי ביותר כאשר תמצאו עצמכם שוב בסיטואציה דומה, או אם תקבלו שיחת טלפון מבוהלת מחבר שנתקע מחוץ למכוניתו. נושא זה הוא חשוב שכן ברגעי לחץ ומשבר אתם עשויים לקבל החלטות מתוך לחץ ואף לבחור במנעולן הראשון שיופיע בתוצאות החיפוש, גם אם הוא לא בהכרח האדם הנכון לביצוע המשימה.