באופן כללי, ייעוץ זוגי הוא כלי חיוני וחיובי שיעזור לכם להתמודד עם שורה ארוכה של בעיות או אתגרים בזוגיות שלכם. בין אם חוויתם בגידה בקשר הזוגי, נקלעתם למשבר בחיי המין שלכם, או שאתם מתמודדים עם שינויים בעקבות לידה או שינויים פיננסיים כאלה ואחרים, ייעוץ זוגי הוא דרך טובה להתמודד עם הכל כשאתם מלווים בגורם חיצוני, מקצועי ואובייקטיבי.

כלים

הדרך הקלה היא לריב, להתנתק ואף להחליט על סיום הקשר. הדרך המאתגרת (והמתגמלת) היא להתמודד ביחד, בגבורה, ולהימנע מהחלטות של גירושין או פירוק התא המשפחתי, החלטות שנראות קלות כשלעצמן אך מובילות לעוד שורה של קשיים רגשיים וכלכליים. ייעוץ זוגי יעזור לכם לצאת מהמשבר מחוזקים יותר, ולרוב גם עם כלים שיעזרו לכם בכל קשר שאתם מנהלים ובכל סיטואציה שעתידה להתרחש.

ייעוץ זוגי – למה אפשר לצפות?

חשש מרכזי שאיתו מתמודדים בני הזוג רגע לפני שהם פונים לקבלת יעוץ זוגי, הוא החשש מפני הלא נודע. בין אם יש לכם דעה מסוימת על מה שצפוי להתרחש במסגרת התהליך ובין אם אתם נכנסים אליו נקיים מדעות קדומות, חשוב שתבינו כי ייעוץ זוגי הוא חוויה שונה לא רק עבור זוגות שונים, אלא גם עבור שני בני הזוג. סביר להניח שלכל אחד יש מטרות משלו, שאיפות, בעיות וכלים שונים להתמודדות, ומכאן שגם החוויה היא אישית ושונה. עם זאת, במהלך הטיפול תעמדו מול הקשיים והבעיות במערכת היחסים שלכם ותקבלו נקודות מבט שונות, כמו גם סל כלים שיעזור לחזוק את הקשר ולקדם אותו, להכיל זה את זו ולראות דברים קצת אחרת. רק תוכלו לפתור את הבעיות יחד, כזוג, במרחב בטוח ונוח שבו אפשר לבטא כל רגש.

סביר להניח שלאורך הדרך תעמדו גם בפני קשיים ורגשות כואבים, ואולי גם תשמעו כמה דברים שיהיה לכם קצת פחות נעים לשמוע מהצד השני. אלא שאלו הן הנקודות שבהן תוכלו לבחון לעומק את הסיטואציה שלכם, להבין מה מקור הבעיות ולמצוא גם כמה תשובות שיובילו לפריצת דרך ולשינוי משמעותי במערכת היחסים שלכם.

כך תשפרו את סיכויי ההצלחה שלכם

פנייה לקבלת ייעוץ זוגי בשלב מוקדם יחסית היא אחת הדרכים הטובות ביותר להבטיח את הצלחת התהליך. ככל שתמתינו וככל שתתעקשו לנסות להתמודד לבד, אתם עשויים להיקלע לסיטואציה שבה הרגשות השליליים הולכים ומתעצמים, מה שיקטין את סיכויי ההצלחה שלכם באופן משמעותי. אבחון מוקדם של הבעיה והתמודדות מולה כשהיא עוד בתחילתה, הם אלה שישפרו את הסיכוי להצליח. כמובן שגם מחויבות לתהליך היא חשובה, לצד בחירה בגורם מקצועי ומנוסה שיידע ללוות אתכם ולהוביל אתכם אל הדרך הנכונה, זו אשר מובילה אל זוגיות חזקה ויציבה יותר, שיכולה להתמודד עם כל אתגר.

ייעוץ זוגי – הצעד הראשון

אם מערכת היחסים שלכם עוברת שינוי או שאתם צועדים לקראת שינוי שכזה, בין אם בשל היריון, העתקת מקום מגורים או שינויים כלכליים, מומלץ וכדאי שתעברו את השינויים הללו בליווי מקצועי. ייעוץ זוגי הוא כלי מרכזי וחשוב בהתמודדות הזוגית שלכם, והוא יכול לעשות את ההבדל שבין הצלחה לכישלון, בין קשר חזק ויציב לבין זוגיות פגיעה ורגשות שליליים. אם ישנה בעיה שמעיבה על הקשר או שאתם חוששים שמשהו בזוגיות משתנה לנגד עיניכם, אין כל סיבה שתעמדו מנגד ותביטו בזוגיות קורסת. ייעוץ זוגי הוא הצעד הראשון והחשוב ביותר בדרך לשימור הזוגיות, חיזוקה וטיפוחה. ודאו שאתם מפקידים את הקשר שלכם בידיים טובות ומקצועיות וקבלו את התמיכה הדרושה כדי לנצח כל אתגר. זכרו שכפי שנדרשה מכם עבודה והשקעה כדי להגיע לזוגיות שלכם ולבנות אותה, כך נדרשת השקעה רבה גם בשמירה עליה ובחיזוקה.