אימצתם כלב, חינכתם אותו, קניתם לו מיטה מפנקת וצעצועים שינעימו את זמנו, רכשתם מזון איכותי והתרגלתם להשכמות מוקדמות כדי שתוכלו לטייל איתו לפני שתצאו לעבודה. לאחר כמה חודשים הכלב מרגיש לא טוב, כטבעם של כלבים, והגיע הזמן לבחור עבורו וטרינר, רק שאתם לא כל כך בטוחים איך עושים את זה נכון. אם כן, ישנם כמה כללים שיעזרו לכם לקבל החלטה טובה וחכמה, ויש שלושה נושאים מרכזיים שעליהם אתם פשוט לא יכולים להתפשר.

כלים

קשר אישי

הכלב שלכם לא טיפש. כשהוא מגיע אל המרפאה הוא בוודאי יודע לאן הוא מגיע, ואם זה הביקור הראשון שלו במקום מהסוג הזה הוא ילמד מהר מאוד שזה לא בדיוק הפארק שעליו חלם. וטרינר בחדרה שמכיר בחששות של הכלב – וגם של בעליו – חשוב שיידע להתמודד עם החששות הללו בצורה טובה ומקצועית. הוא ירכך את הכלב, יתחבר אליו ויעורר את אמונו בו, ורק לאחר שהכלב יהיה נינוח (וגם אתם) יפנה לביצוע הבדיקה ולקביעת האבחנה והטיפול. החיבור האישי יבטיח שגם בהמשך הדרך הכלב שלכם ירגיש בטוח בסביבת הווטרינר, מה שיאפשר לו לעבוד כמו שצריך ולבצע את האבחנה על הצד הטוב ביותר.

מחיר

המחיר הוא נושא רגיש וגם לא מאוד פשוט. וטרינר בחדרה יגבה בדרך כלל תשלום על הביקור במרפאה, וזאת בנוסף לעלויות הכרוכות ברכישת תרופה מתאימה או טיפול הכרחי. עם זאת, וטרינרים שונים קובעים את המחירים שלהם קצת אחרת וברוב המקרים תגלו שישנה אפשרות למנוי או לחבילת טיפולים מיוחדת. בדקו מראש מה מציעות החבילות השונות, האם גם החיסונים של הכלב כלולים בפנים והאם המנוי מקנה לכם גם הנחה כלשהי על מוצרים נלווים, מזון או תרופות. אגב, אין בסעיף הזה כל כוונה לרמוז שהמחיר הזול הוא האידאלי וחשוב להבהיר שזה לא תמיד המצב. המחיר הוא שיקול משמעותי, אבל אם יש לכם ספק באשר למקצועיות הווטרינר, גם המחיר הזול שלו לא שווה את החששות ואת המתחים.

סטריליות

מרפאת חיות, בוודאי אם היא משמשת גם כבית חולים מקצועי שכולל חדרי ניתוח ואשפוז, היא מרפאה שחייבת להית סטרילית. כלבים אחרים, חתולים וגם חיות מחמד אחרות – כולם מגיעים לקבל במקום הזה טיפול וכנראה שלכולם יש תופעות ייחודיות שעשויות להיות מדבקות. וודאו שאתם מגיעים למקום נקי וסטרילי, וכפי שלא תסכימו להיכנס לקופת החולים המטונפת מתוך חשש שמא תיעשו חולים עוד יותר, כך עליכם להתייחס גם למרפאת החיות. הבריאות של היצור הקטן הזה באחריותכם, ואל לכם להתפשר בנושא הזה.