המושג "מזון על" (SUPER FOOD), שמשמעו מזון עשיר ברכיבים המועילים לבריאות, הולך ורווח בשנים האחרונות בעולם הבריאות והרפואה המונעת. את מזונות העל מאפיינת תכולה גבוהה של מינרלים וויטמינים, חלבונים, נוגדי חמצון ואנזימים חיוניים. מזונות-העל הירוקים הינם צמחים, פירות, ירקות, אצות ופטריות, העשירים ברכיבים מזינים ובנוגדי חמצון, אשר תורמים לחיזוק כללי של מערכות הגוף, להמרצתו ולשמירה על חיוניותו. המציאות היומיומית מקשה עלינו לצרוך בקביעות מזונות-על בצורתם הטבעית, לפיכך מהווים תוספי התזונה, המכילים מינונים טבעיים, נכונים ואיכותיים של מזונות על בצורתם הטבעית, תחליף מעולה לכך

כלים
Nutri Care מציגה את "הסדרה הירוקה" - סדרת תוספי תזונה המבוססים על מזונות על ירוקים, המתאימים במיוחד להכנת שייקים מזינים ומקררים לימי הקיץ
Nutri Care מציגה את "הסדרה הירוקה" - סדרת תוספי תזונה המבוססים על מזונות על ירוקים, המתאימים במיוחד להכנת שייקים מזינים ומקררים לימי הקיץ

מותג תוספי התזונה Nutri Care מציג סדרת תוספי תזונה המבוססים על מזונות על ירוקים, עשירים ברכיבים תזונתיים, בהם: ספירולינה, כלורלה, מורינגה, עשב חיטה ועשב שעורה. למזונות הירוקים אנרגיה מקררת המתאימה לקיץ.

תוספי התזונה מוצעים באבקות ובכמוסות נוחות לשימוש. את האבקות ניתן לשלב בקלות בהכנת שייקים מרעננים ומזינים, יחד עם עלים ופירות שאוהבים.

הנטורופתית הילה גבע אבירם, מנהלת מכללת "מדיטבע" לרפואה משלימה, נותנת מידע למטפלים על מזונות על ירוקים:

ספירולינה: אצה חד תאית ממשפחת האצות הכחולות ירוקות. הספירולינה מכילה רכיבים תזונתיים רבים, בהם: חלבון מלא, המכיל את כל חומצות האמינו החיוניות, חומצות שומן חיוניות, מינרלים רבים וכלורופיל. על פי הרפואה המשלימה, הספירולינה מסייעת לחיזוק מערכת החיסון, להגנה על הכבד, לטיפול ברמות כולסטרול גבוהות ועוד.

כלורלה: אצה זעירה חד-תאית, הגדלה במים מתוקים. הכלורלה עשירה ברכיבים תזונתיים, ובמיוחד בכלורופיל, ויטמין C, ויטמינים מקבוצת B, ברזל ומגנזיום ונוגדי חמצון. על פי הרפואה הטבעית, הכלורלה מסייעת בחיזוק מערכת החיסון, ניקוי הגוף וסילוק רעלים, הסדרת פעילות מערכת העיכול, הפחתת כולסטרול, טיפול במחלות כרוניות, (כגון סוכרת, יתר לחץ דם, בעיות מעיים, אנמיה).

עשב שעורה: עשב שעורה נחשב מבין העשבים העתיקים, לבעל הערכים התזונתיים הרבים ביותר. הוא עשיר בכלורופיל, מינרלים, ויטמינים ונוגדי חמצון. עשב השעורה מסייע בנטרול מתכות כבדות בגוף, בניקוי הכבד, שיפור תפקוד מערכת העיכול והגברת הספיגה של אבות המזון. בנוסף, יש לו השפעה בסיסית גבוהה, המסייעת באיזון רמת החומציות בגוף.

עשב חיטה: עשב חיטה הינו תוצר של הנבטת זרעי חיטה והצמחתם לגובה של 10-15 ס"מ. הוא עשיר בכלורופיל, ויטמינים (בעיקר מקבוצת B), מינרלים (בהם: סידן, אשלגן, ברזל, מגנזיום ועוד) וחומצות אמינו חיוניות. עשב החיטה נודע ברפואה הטבעית בסגולותיו הרבות, בהן: טיהור הדם, נטרול רעלים, בניית דם, הוא מעניק אנרגיה, מפחית תיאבון, משפר פעילות מערכת העיכול, מאזן רמות סוכר בדם, נוגד חמצון, מוריד רמות כולסטרול בדם, מאזן לחץ דם.

הצעה לשייק : לערבב בבלנדר – חצי כפית כלורלה, חצי כפית עשב חיטה, חופן עלי מנגולד, סלק אחד, תמר אחד, תפוח אחד, כוס מים. לרווייה!

כשרות: ספירולינה באבקה – כשר בהשגחת חוג חתם סופר; ספירולינה בכמוסות – כשר בד"צ העדה החרדית.

כלורלה – באבקה וטבליות – כשר בהשגחת חוג חתם סופר.

עשב שעורה – באבקה - כשר למהדרין בד"צ בית יוסף.

עשב חיטה – באבקה ובכמוסות – כשר למהדרין בד"צ בית יוסף.

מחירים: אבקת עשב שעורה 124 ₪, אבקת עשב חיטה 155 ₪, כמוסות עשב חיטה 67 ₪, אבקת ספירולינה 201 ש"ח, ספירולינה (כמוסות) 156 ₪, ספירולינה (טבליות) 149 ₪, כלורלה (אבקה) 160 ₪, כלורלה (טבליות) 176 ₪.

להשיג ברשתות הטבע והפארם, בבתי הטבע ובבתי המרקחת המובחרים.